actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2013, 14:09
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
‘Binnen 30 jaar generatie X-Men op aarde'

Binnen 30 jaar zal er een generatie gemuteerde supermensen zoals in de film X-Men op aarde rondlopen. Dat is de conclusie na een tweedaagse top van het Amerikaanse ministerie van Defensie.

In de X-Men-films stelen mutanten als Wolverine, Storm en Rogue de show. Het zijn allemaal mensen met buitengewone krachten. Onrealistisch, zou je denken, maar daar heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie sinds kort een andere mening over.

‘De opmerkelijke vooruitgang die geboekt wordt op het vlak van gentechnologie kan binnen de volgende 30 jaar leiden tot een superieur menselijk ras', klinkt het bij Defensie. ‘Uit gesprekken is gebleken dat de vooruitgang in de biologie, ongelijk verdeeld binnen de samenleving, kan leiden tot genetische ongelijkheid.'

De tweedaagse top werd gehouden om te voorspellen wat er in de toekomst nog te gebeuren zal zijn. Het centrum voor conceptontwikkeling van het ministerie bracht de informatie, die verzameld werd door lange gesprekken met experts van universiteiten, uit de industrie en de regering.


Mening: Een hilarische en enorm overdreven titel voor dit artikel, die toch mooi je aandacht trekt.
Maar dit artikel zet wel een onderschat puntje in de schijnwerpers.
Hier heb ik het over de ongelofelijke vooruitgang van de technologie. Onvermijdelijk zal deze op een gegeven punt aan de mens verweven worden, waarbij ik aan high-tech protheses denk aan. Ik ben zelf van mening dat er best niet te veel aan de 'natuur' zou mogen veranderd worden, maar dit laat ik liever buiten beschouwing.
Hierbij aansluitend vermeld ik graag een zeer interessant gesprek dat ik heb gevolgd bij De Wereld Draait Door. Het gesprek ging over een uitvinding; namelijk een soort alwetende lens.
In de bijgevoegde webpagina vind je een beschrijving van de uitvinding.

http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1885

Bron: Het Nieuwsblad
http://www.nieuwsblad.be/article/de...130226_00483821
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:55.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.