actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2008, 01:34
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Misbruik betaal-sms'jes wordt aangepakt

Minister voor Ondernemen Vincent Van Quickenborne (Open VLD) wil tegen het voorjaar van 2009 het misbruik met betaal-sms'jes aan banden leggen. Hij wil dat doen via een ethische code, omdat zelfregulering onvoldoende is gebleken.

Van Quickenborne zet drie stelregels voorop:

- De aanbieder moet vermelden hoeveel elke sms kost.
- Wanneer het gaat om een abonnement, moet de ontvanger eerst tweemaal bevestigen dat hij het abonnement ook effectief wil. Uitschrijven moet eenvoudig en kostenloos kunnen gebeuren.
- Aanbieders van sms-diensten moeten de gebruikers verwittigen als hun totaalfactuur een limiet van 10 euro per maand overschrijdt.

Misbruik zal zwaar bestraft kunnen worden. Aanbieders van sms-diensten lopen bij misbruik het risico hun vergunning te verliezen.

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie kreeg in de eerste tien maanden van het jaar 1.400 klachten over betaal-sms'jes.
_________________________________

Goed dat ze deze misbruiken gaan aanpakken, wat mij betreft moeten ze gewoon heel die handel afschaffen. Pure afzetterij. Het ergste vindt ik dan nog dat ze de pubers gaan misbruiken door zulke troep en abonnement aan te smeren.
De meeste pubers (en volwassenen) kennen de waarde van het geld niet. Wat is nu 2 euro voor een ringtone dat uitdraait op 10 euro per week, niet wetende dat er een abonnement aan vast zit.

http://www.standaard.be
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”

Laatst aangepast door Jill Wuyts : 7th December 2008 om 01:46.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2008, 17:11
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Berlaar
Posts: 96
Het werd tijd!

Ik vind het een goede zaak dat er hier eindelijk eens een goede en strikte reglementering rond komt. Wat naar mijn mening ook een goed idee is, is het volgende. Laat de aanbieders van deze diensten iedere klant die ze trachten optelichten door de regels niet te volgen het dubbele betalen van wat die klant aan hun betaald heeft. Zorg er ook voor dat dit werkt zoals de verkeersboetes. Iedere zaak ter waarde van … euro voor de rechtbank laten komen zou immers absurd zijn maar stel een speciaal controle mechanisme in werking met de mogelijkheid te beboeten. De werkingskosten van deze controle dienst moet ook maar door de aanbieders van sms diensten betaald worden die zich niet aan de regels houden.

Ik denk wel dat als men er effectief in slaagt alle misbruiken in deze sector weg te werken dat er veel aanbieders van zulke abonnementsdiensten zullen verdwijnen wegens niet meer rendabel maar dat lijkt me geen slechte zaak eerlijkheid gaat immers voor alles.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2008, 11:48
Frederik Bogaerts Frederik Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Geel
Posts: 45
Inderdaad, de reclame over de abonnementen vind ik persoonlijk erg. Ik vind dit een soort van oplichterij. Er wordt nier vermeld dat er een abonnement aan vast hangt. Het wordt enkel in kleine lettertjes onderaan het beeld gebracht zodat je deze niet kan lezen.

Ok, diegene die erin trappen... Hun eigen schuld?
Nee, een koper moet voldoende informatie krijgen over wat er aan vasthangt.
Vooral de jonge pubers die net een GSM hebben gekregen laten zich vangen.
Ze willen de nieuwste 'coole' ringtone op hun GSM en denken er niet bij na dat er een valstrik aan vast hangt.

De mensen die ooit op het idee zijn gekomen van dergelijke abonnementendiensten moeten toch ook zelf inzien dat ze niet goed bezig zijn. Het controleren van deze diensten via abonnement moet strenger gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd December 2008, 13:45
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Dit wordt hoog tijd! Ik herinner me dat er enkele maanden geleden iets over op het nieuws kwam. Een minister ging het probleem aanpakken, en dat is bij deze gebeurd. Lijkt mij zéér goed nieuws!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 23rd December 2008, 14:07
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 81
Een mooi initiatief van onze heer Quickie!! Zo zal er hopelijk een einde komen aan al die reclame waar velen onder ons door misleid worden.

Ikzelf gebruik nog steeds een herlaadkaart om mijn belwaarde te spijzen. Op die manier kan ik steeds in het oog houden hoeveel ik geld aan mijn gsm besteed. Ik moet toegeven dat ik al op zoek ben geweest naar een ideaal abonnement voor mezelf, omdat het makkelijker zou zijn om elke maand een vast bedrag te betalen. Als je met een herlaadkaart werkt, moet je telkens naar de winkel (of bank,...) om te kunnen herladen en met een abonnement is dit niet meer nodig. Maar als ik dan begon uit te rekenen hoeveel me deze abonnementen op jaarbasis zouden kosten, moest ik elke keer weer meer betalen dan wat ik nu uitgeef. Conclusie voor mezelf: zolang ik geen goedkoper abonnement kan vinden blijf ik herlaadkaarten gebruiken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.