actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th November 2012, 08:38
kaat.vennekens kaat.vennekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kasterlee
Posts: 71
Ford Genk en toeleveranciers hervatten productie

Ford Genk en toeleveranciers hervatten productie
GENK - Zowel Ford Genk als de toeleveranciers hebben dinsdagochtend om 6 uur het werk hervat. De blokkade aan de toegangsweg naar de diverse bedrijven is opgeheven.
De wegversperring die een harde kern van ontevreden werknemers van de toeleveranciers maandag had geďnstalleerd aan de Mondeolaan, is opgeruimd. 'De toeleveranciers zijn dan ook opnieuw aan het werk gegaan', zegt Hasan Dozgun, hoofdafgevaardigde van het ACLVB bij toeleverancier SML.

'We gaan straks wel nog een aantal infosessies houden, waarbij onder meer alle wettelijke verplichtingen en rechten in het kader van de wet-Renault zullen uitgelegd worden. Dat is nodig omdat in de toeleveringsbedrijven het gevoel leeft dat er alleen rekening wordt gehouden met de werknemers van Ford Genk. Ons lot is nu eenmaal met hen verbonden, dus moeten wij gelijk behandeld en geďnformeerd worden over de onderhandelingen', aldus de vakbondsman.

Ook bij Ford Genk zelf is iedereen opnieuw aan het werk gegaan. Er is nog een kleine buffer met onderdelen, die nu spoedig door de toeleveranciers wordt aangevuld.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121127_005

Eigen mening:
Ik vind het goed dat de werknemers terug aan het werk zijn.
Je kan staken zo lang je wil, maar als het echt niet kan, kan het niet en is noodzakelijk dat het bedrijf dicht gaat. Ik zeg niet dat ik het goed vind dat de fabriek gesloten wordt, maar soms kan het niet anders. Deze tijden sluiten er zoveel zaken. Dat gaat van kleine zelfstandigen tot grote fabrieken. Bij het één vallen er meer werklozen dan bij het ander. Maar dat zijn volgens mij tijden van crisis. En we moeten hier als maatschappij, als samenleving samen door. Je kan staken zoveel je wil, we moeten er door.
Ik denk persoonlijk ook niet dat staken deze tijd van de crisis nog veel uithaalt. Er wordt al zoveel gestaakt, en het concept staken is volgens mij zijn kracht aan het verliezen.
Ik ben benieuwd hoe we uit deze crisis gaan kruipen, want er zullen nog werklozen vallen. Maar hopelijk toont de ganse samenleving wat begrip voor elkaar en geraken we er samen uit.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.