actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2015, 11:21
zico.s*olders zico.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: olen
Posts: 25
Voor 70 procent van de Belgen is faalangst grote drempel voor opstarten eigen zaak

De schrik om te ondernemen zit er goed in. Faalangst weerhoudt heel wat Belgen van het opstarten van een eigen bedrijf. 70 procent van onze landgenoten ervaart de angst om te falen als een grote drempel voor een eigen zaak. Bovendien zou 58 procent nooit een eigen zaak starten zonder de steun van familie of vrienden. De grootste stimulans om toch te ondernemen is voor 44 procent van de Belgen het vooruitzicht op een tweede inkomen.

Een wereldwijd jaarlijkse studie van Amway neemt ondernemerschap onder de loep. Het Amway Global Entrepreneurship Report 2015' (AGER) brengt verslag uit van de kijk van ondernemers op het ondernemerschap en met de 'Amway Entrepreneurial Spirit Index' (AESI) wil het de ondernemersgeest accuraat meten.

Het rapport schuift faalangst dus naar voor als voornaamste factor om niet te ondernemen. Die faalangst wordt vooral gevoed door de angst voor faillissement (44 procent), angst voor een economische crisis (34 procent) en de dreiging om werkloos te worden (20 procent).

Ook eventuele juridische perikelen zoals rechtszaken dragen bij tot die faalangst (17 procent). Daarnaast is angst voor een deuk in het zelfvertrouwen (17 procent) en angst om vrienden of familie teleur te stellen (11 procent) een belangrijke factor, net zoals het risico op reputatieschade (8 procent).

Bron: Het Laatste Nieuws 19/11/2015
http://www.hln.be/hln/nl/926/Geld/a...igen-zaak.dhtml

Eigen mening: Ik begrijp dat sommige mensen faalangst hebben wat het gaan natuurlijk ook over veel geld. Volgens mij hebben ook de zware kosten om zich zelfstandig te maken hebben hier iets mee te maken. Iedere mens word bang als je die kosten hoort. Er zijn ook veel mensen die eerlijk willen geld verdienen maar dat gaat tegenwoordig al niet meer. Mensen hebben ook bang van de economische crisis al lijkt die mij bijna voorbij te zijn. Ik zou het misschien ook hebben want het kost veel geld om een zaak te starten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.