actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > China
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th November 2016, 14:16
Janne.V*rbeeck Janne.V*rbeeck is offline
Janne Verbeeck
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 77
China wil livestreaming beteugelen en voert censuur in

China wil livestreaming beteugelen en voert censuur in

Vanaf 1 december zal de Chinese overheid de snel groeiende livestreamingindustrie ernstig beknotten via nieuwe licenties en regels, dat meldt Variety.

De Chinese Cyberspace Administration heeft gezegd dat livestreaminghosts de inhoud van deze streams eerst moet censureren eer ze via het internet uitgezonden mogen worden. Deze hosts moeten bovendien ook persoonlijke en professionele details verzamelen van alle streamers, en zij die vallen onder de 'nieuws en entertainment' categorieën zullen licenties moeten aanvragen. Ieder platform wiens streamingdienst livecommentaar van kijkers toelaat zal bovendien moderatoren in dienst moeten nemen om ervoor te zorgen dat die commentaar gecensureerd wordt.

Deze nieuwe regels gaan in op 1 december.

Livestreaming is de laatste jaren enorm van de grond gekomen in China en heeft heel wat online nieuwsdiensten en internetberoemdheden gecreëerd. En net dat schiet bij de overheid in het verkeerde keelgat: met de nieuwe maatregelen willen ze vulgariteit beperken en ongeautoriseerde nieuwsdistributie beteugelen. "Deze regels werden net in leven geroepen om goede livestreaming te ondersteunen en om de groei van deze sector op fatsoenlijke wijze te laten verlopen", aldus de CAC.

Bron: Knack Focus, 6/11/2016, http://focus.knack.be/entertainment...mal-773331.html

Eigen mening
Ik kan me in dergelijk nieuws zo opboeien. Ik kan het me absoluut niet voorstellen hoe het moet zijn om te leven en te werken in een land waar de overheid alle macht in handen heeft. Het doel van de media als vierde macht, als communicatie- en controlemiddel over alle zaken die de burgers aanbelangen, wordt aan banden gelegd. Uiteraard geeft een organisatie van de Chinese overheid hier een draai aan: "Om een goede livestreaming te ondersteunen en om de groei van deze sector op fatsoenlijke wijze te laten verlopen." Fatsoenlijk voor de overheid, maar eerlijk?
Nu dit nieuws is uitgekomen, vraag ik me af hoe geloofwaardig China nog lijkt in het Westen? Als ze toegeven dat er gecensureerd wordt, is de informatie die wij ontvangen wel correct? Heel wat bedrijven uit het Westen gaan in zee met China en andersom. Ik vraag me af of het geweten van deze bedrijven hier dan geen rol speelt? Stellen zij zich geen vragen bij het beleid van de Chinese overheid? Of is het echt alleen om het geld te doen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.