actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2016, 16:57
jobbe.j*nssen jobbe.j*nssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Hoogstraten
Posts: 28
“We zullen alle middelen uitputten om dit tegen te houden”

“We zullen juridisch alle middelen uitputten om dit tegen te houden.” Zo reageert Theo Francken, staatssecretaris voor Migratie en Asiel (N-VA), op de stappen die door een Belgische familie worden ondernomen om een visum te bezorgen aan een Syrisch gezin dat in Aleppo verblijft. Een rechter had de staatssecretaris veroordeeld tot een dwangsom van 4.000 euro per dag dat het visum werd geweigerd. De Belgische familie wil het Syrische gezin opvangen en probeert via gerechtelijke weg het visum aan de Syriërs te bezorgen, maar Francken weigert dit. Ook nadat een deurwaarder zich gisteren had aangemeld bij zijn diensten en bij die van Binnenlandse Zaken met de bedoeling de dwangsommen desnoods te innen via de verkoop van de inboedel van diensten van de staatssecretaris.
“Ik ben verkozen om het algemeen belang te dienen en zal dit blijven doen”, reageert Francken vandaag. “Ook al nemen ze alles mee, wij werken vastberaden verder.”

“Onze bevolking heeft zich al bijzonder gastvrij getoond tijdens de asielcrisis”, voegt Francken er nog aan toe. “We hebben dag en nacht gewerkt om deze crisis te managen en zijn hierin geslaagd. Ik zal niet toelaten dat dit wereldvreemd arrest ons opnieuw in een asielchoas stort. Ik zal mij blijven verzetten. Hier is geen enkel draagvlak voor bij de bevolking”, besluit de staatssecretaris voor Migratie en Asiel.

Datum: 01/11/2016
Bron: http://nl.metrotime.be/2016/11/01/n...egen-te-houden/

Eigen mening:
Dat een Belgisch gezin een Syrisch gezin wil opvangen, vind ik een heel mooi gebaar. Dat staatssecretaris voor Migratie en Asiel Theo Francken zich hier tegen verzet zal onwaarschijnlijk wel met een zeer goede reden zijn. Dat dit gezin daarom meteen juridische stappen moet nemen vind ik een jammere zaak. Dat dit gezin gelijk krijgt, is zelfs nog spijtiger.
Een lid van de regering heeft als taak dat hij het beste moet doen voor zijn land. Dus wat Francken zegt is met oog op wat het beste is voor ons land. En nu kan elke burger zijn beslissing ondermijnen door een rechter hem te laten betalen en hem geen keus te geven.
Daarom vind ik dat Theo Francken al het recht heeft om zijn voet stijf te houden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.