actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2016, 22:20
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
EU-ambassadeurs keuren Ceta goed

De ambassadeurs van de lidstaten van de Europese Unie hebben donderdag het pad geëffend voor de ondertekening van het Europees-Canadese vrijhandelsverdrag CETA, zo heeft het Slovaakse voorzitterschap meegedeeld.

De ambassadeurs gaven hun goedkeuring aan het hele pakket van beslissingen en verklaringen rondom CETA, inclusief de Belgische verklaring waarover de federale regering en de deelstaten een akkoord bereikten. De formele beslissing door de regeringen vindt zijn beslag via een schriftelijke procedure die verstrijkt op vrijdag middernacht. ‘Het voorzitterschap hoopt dat, nadat alle procedures afgerond zijn, we in staat zullen zijn om te zeggen dat de EU klaar is om CETA te ondertekenen’, klinkt het.

De ambassadeurs waren donderdag om 16.30 uur bijeengekomen nadat de federale regering en de deelstaten in België een gemeenschappelijk standpunt hadden bereikt. Door het verzet in het Franstalige landsgedeelte was België de enige lidstaat die het licht nog niet op groen had kunnen zetten voor de ondertekening van het handelsakkoord. Daardoor viel een voor donderdag geplande Europees-Canadese top in het water. De betrokken regionale parlementen in België hebben eveneens tot vrijdag middernacht de tijd om zich uit te spreken over het akkoord.

Eigen mening: Ik ben blij dat de regering uiteindelijk een akkoord heeft kunnen bekomen. Het verbaasde me dat de Waalse regering zolang er tegen bleef vechten. Persoonlijk vind ik het wel een aangename verrassing dat zij opkomen voor de bevolking, voor de boeren. Ik hoop dat het handelsakkoord tussen Europa en Canada nu verder vlot kan verlopen.

Bron: DS, 27/10/2016 http://www.standaard.be/cnt/dmf20161027_02543206
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.