actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 11:24
M*thias Vermeiren M*thias Vermeiren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulle
Posts: 93
Ruilt Egypte de VS in voor Rusland?

De Russische ministers van Buitenlandse Zaken en Defensie zijn in Egypte voor gesprekken over onder meer een wapenovereenkomst. Het is voor het eerst in tientallen jaren dat Rusland op zo'n hoog diplomatiek niveau Egypte bezoekt.

Het bezoek van de Russen volgt op een verslechtering van de betrekkingen tussen Egypte en de Verenigde Staten. De Egyptische krant al-Wafd spreekt van een historische ontmoeting.

Washington besloot begin vorige maand te gaan snijden in de militaire hulp aan Egypte, om de regering aan te sporen tot democratische hervormingen. Dat besluit had te maken met de arrestatie van honderden Moslimbroeders, onder wie vrijwel alle kopstukken.

Wapendeal
Minister Lavrov van Buitenlandse Zaken en minister Shoigu bespreken met hun ambtgenoten naar verluidt een wapendeal van zo'n 1,5 miljard euro.

In de jaren 50 en 60 was Egypte de belangrijkste Arabische bondgenoot van de Sovjet-Unie. In 1972 besloot president Sadat dat duizenden militaire adviseurs die Moskou naar het land had gestuurd Egypte moesten verlaten. Caïro zocht nadien meer toenadering tot de Verenigde Staten.

Mening:
Dat er in Egypte nog altijd zo'n grote chaos aan de gang is komt door de militaire inbreng naar mijn ogen. Vandaag de dag zijn er nog steeds werkelijks betogingen van de Egyptenaren tegen de regering die bloederig aflopen. Dat de regering van Egypte nu bezig is met nieuwe wapenovereenkomsten in plaats van hun land eerst in orde te krijgen vind ik een vreemde redenering. Als ik dit artikel lees dan denk ik aan de quote oorlog voeren om vrede te maken. Ik voorspel dat het nog een lange tijd zal duren voor dat Egypte terug een goede regering heeft en alle maatschappelijke problemen heeft opgelost. Dit wil dus ook zeggen dat Egypte de komende zomers nog steeds niet de meest aangeraden zonvakantie zal zijn en terwijl het land vroeger toch op een mooi inkomst kon rekenen van toerisme.

bron:
http://nos.nl/artikel/574902-ruilt-...or-rusland.html
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.