|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Files brengen een op de twee bedrijven in de problemen
Files brengen een op de twee bedrijven in de problemen
Bijna de helft van de Belgische bedrijven (46 procent) zegt moeilijk bereikbaar te zijn met de auto vanwege files. Dat blijkt uit een peiling van SD Worx naar aanleiding van de week van de mobiliteit. In Brussel zegt zelfs 75 procent van de bedrijven moeilijk bereikbaar te zijn met de auto vanwege files. Ook zeggen meer overheidsorganisaties (57 procent) dan privébedrijven (45 procent) hinder te ondervinden van de fileproblematiek. Er werd ook gepolst naar de voorkeur op vlak van woon-werkverkeer. Wordt de voorkeur gegeven aan een mobiliteitsbudget of bedrijfswagen? Blijkt dat voor grote verplaatsingen de voorkeur wordt gegeven aan de bedrijfswagen. Wie het Brusselse filegebied in moet, prefereert dan weer het mobiliteitsbudget. Ook Vlamingen die in Vlaanderen werken, verkiezen overwegend (54 procent) het mobiliteitsbudget boven een bedrijfswagen. Nog uit de enquete blijkt dat voor 56 procent van de bedienden thuiswerken deel van de oplossing is. DS, 15/09/2014 Eigen mening: Files in België zijn een groot probleem en dat niet enkel voor de bedrijven. Dit artikel verbaast me dus niet. In grote steden zoals Brussel is het aanbod openbaar vervoer vaak goed. In gemeenten ligt het openbaar vervoer vaak moeilijker. De lange wachttijden, ritten die niet op elkaar aansluiten, afschaffing van je trein of bus, het gebeurt dagelijks. Richting Antwerpen is het ook elke dag file, zelfs op een zondag. De overheid moet dringend een oplossing zoeken. Ik vind dat men bedrijfswagens niet mag aanmoedigen. Meer en grotere wegen aanleggen lijkt me ook geen goede oplossing. Er komen dagelijks mensen bij, en dan is het probleem misschien maar voor een paar jaren opgelost. Bedrijven moeten carpoolen aanmoedigen door acties te ondernemen. Op de autosnelweg zie je vaak een of twee personen in een auto zitten. Als je carpoolt zijn er minder auto's op de weg. Er zijn veel voorstellen om dit probleem op te lossen, maar de overheid reageert nog te weinig. |