actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th April 2018, 23:56
Rientje.S*houten Rientje.S*houten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Olen
Posts: 33
Witte Huis: ‘Gifgasaanval kon enkel met hulp van Syrië en Iran’

Het Syrische regime van president Bashar al-Assad kan enkel een gifgasaanval hebben uitgevoerd in het Syrische stadje Douma met de hulp van bondgenoten Syrië en Iran.’ Dat heeft Witte Huis-woordvoerster Sarah Sanders maandag gezegd.


Russisch president Vladimir Poetin doet de Amerikaanse beschuldigingen af als ‘provocatie en speculatie’. Maar de VS blijft bij het standpunt. ‘De president heeft benadrukt dat Rusland en Iran ook een verantwoordelijkheid te dragen hebben, want zonder hun hulp was de aanval niet mogelijk’, zei Sarah Sanders maandag.

De Russische ambassadeur bij de VN heeft tijdens de spoedzitting van de Veiligheidsraad woedend gereageerd: ‘Jullie begrijpen niet in welk gevaar jullie de wereld brengen. Alles wat jullie aanraken, verandert in chaos.’

Spoedzitting

De VN-Veiligheidsraad is momenteel in spoedzitting bijeen over de zaak. Speciaal VN-gezant voor Syrië Staffan de Mistura waarschuwde ervoor dat de aanval niet alleen een gevaar betekent in Syrië of in de brede regio, maar ‘voor het eerst ook voor de internationale veiligheid’.

De Russische VN-ambassadeur reageerde woedend op de beschuldigingen. ‘Rusland wordt onaanvaardbaar bedreigd. De toon waarop gaat zelfs verder dan wat de voorgangers van de huidige leiders tijdens de Koude Oorlog durfden doen’, fulmineerde hij. ‘Jullie begrijpen niet in welk gevaar jullie de wereld brengen. Het gebrek aan strategie is ronduit verbazend. Alles wat jullie aanraken, verandert in chaos.’

Chemische aanval

Zaterdagavond kwamen in het Syrische stadje Douma, het laatste in Oost-Ghouta dat nog in handen van de rebellen is, tientallen mensen om het leven bij een aanval. Volgens twee ngo’s ging het om een gifgasaanval, uitgevoerd door het regeringsleger van Bashar al-Assad.

Bron: De Standaard, 09-04-18, http://m.standaard.be/cnt/dmf20180409_03454683

Eigen mening: Ik vind dit heel erg voor mensen die er moeten leven en plots zo’n gifgasaanval moeten meemaken. Het is voor hen gewoon ondergaan want ze hebben geen andere keuze. Ik stel mij in zulke situaties de vraag wat dit zal uithalen. Is dit nu de gepaste reactie op rebellen? Volgens mij zijn er verschillende andere mensen die nu slachtoffer zijn van een gevolg dat zij niet eens verdienen. Strenger optreden tegen de echte rebellen lijkt mij effectiever en ook gepast. Een straf die ze onmiddellijk moeten uitvoeren onder toezicht lijkt mij meer van toepassing, want zo is er ook geen uitstelgedrag. Ik stel mij dan ook de vraag welke strategie men hier wil aanbrengen en is dit dan geen chaos die ze veroorzaken? Ik denk dat dit alles behalve een rustige sfeer te noemen is. Dit lijkt mij meer een daad om het volk te onderdrukken en macht te tonen dan optreden tegen de rebellen.

Laatst aangepast door Rientje.S*houten : 10th April 2018 om 00:08.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.