actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2008, 14:44
Frederik Bogaerts Frederik Bogaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2008
Locatie: Geel
Posts: 45
Dertig procent meer treintickets online verkocht

BRUSSEL - Treinreizigers hebben in de eerste acht maanden van 2008 bijna 270.000 treinbiljetten voor binnenlands verkeer via het internet gekocht. Dat is bijna 30 procent meer dan voor dezelfde periode vorig jaar.

Dat blijkt uit een antwoord van ontslagnemend minister van Overheidsbedrijven Vervotte op een parlementaire vraag van volksvertegenwoordiger Michel Doomst (CD&V).

In 2007 werden er in totaal 282.317 tickets online verkocht. De stijging is wel minder dan de jaren ervoor. In 2006 werden er net iets meer dan 175.000 biljetten verkocht.

De verkoop stijgt in heel het land, maar het zijn vooral de Vlamingen die gebruik maken van de online-verkoop. Vorig jaar werden 192.358 tickets verkocht voor een Vlaams vertrekstation, 43.412 voor een Brussels en 46.539 voor een Waals vertrekstation, luidt het.

Abonnement

Naast de biljetverkoop kan de reiziger ook zijn abonnement verlengen via het internet. Hier is de stijging wel nog aanzienlijk, aldus Michel Doomst. Daar waar er vorig jaar 6.122 abonnementen online werden verlengd, steeg dit de eerste acht maanden van dit jaar tot 7.343.

'Het is spijtig dat de online-verkoop niet sneller stijgt. Het gaat immers nog steeds om een zeer kleine fractie van het totale aantal verkochte tickets. Vorig jaar haalde men 0,91 procent. Een betere bekendmaking en eventueel de prijs afhankelijk maken van de weg waarlangs het ticket wordt aangeschaft, zou het gebruik moeten stimuleren', verklaart Doomst, die er aan toevoegt dat ook het aanbod snel moet verruimen.

Op termijn wordt het aanbod van de ticket online-dienst mogelijk uitgebreid naar moederkaarten en B-Dagtrips.

Bron:
Website: http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF24122008_026
Datum: 24-12-08

Kritische bespreking:
We zien toch dat er meer en meer aankopen gedaan worden over het internet. Maar we moeten er toch mee oppassen.
Ten eerste, als je het internet dat je thuishebt niet beveiligd kunnen buren, of dieven gemakkelijk je codes op het internet traceren.
Ten tweede, zijn de websites waar je deze aankoop doet wel betrouwbaar.
Zo kunnen dieven bijvoorbeeld een programma'tje op je computer installeren dat je automatisch verbind met een 'valse' website. Zo kunnen ze dan ook aan je informatie geraken.
Dieven die een beetje overweg kunnen met de computer kunnen zo een nieuwe manier vinden om je te bestelen.
Ikzelf vind het nog altijd geen probleem om even de deur uit te gaan om mijn aankopen te doen.
Aankopen over het internet begint toch op te komen. Maar vooraleer ik mijn eerste aankoop over het internet doe, zal ik toch genoeg informeren over de risico's ervan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th December 2008, 16:37
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Inkopen doen via internet is inderdaad niet zonder risico's. Maar als het gaat om treinticketten en abonnementen, vind ik dat dit goed te doen is. Er zal wel een veiligheid ingebouwd zijn op de website van de nmbs. En hierdoor kun je wat tijd uitsparen die je anders doorbrengt aan het loket.
Zoals Frederik zegt, dieven die computervaardig zijn kunnen de mensen op allerhande manieren bestelen zonder dat ze het weten. Het is natuurlijk altijd opletten geblazen. Ik zal grote inkopen niet snel doen via internet. Maar ik geef toe dat ik kleinigheden zoals bijvoorbeeld treinticketten al gekocht heb via internet.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.