actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2014, 07:52
R*ni Van Eemeren R*ni Van Eemeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: beerse
Posts: 105
36 Vlaamse ambtenaren krijgen negatieve evaluatie

36 Vlaamse ambtenaren krijgen negatieve evaluatie

Een "recordaantal" Vlaamse ambtenaren kreeg vorig jaar een negatieve evaluatie. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag. In totaal kregen 36 ambtenaren een onvoldoende, dat is bijna een verdubbeling in vergelijking met 2012, aldus het departement Bestuurszaken van de Vlaamse overheid.

Van de bijna 27.000 Vlaamse ambtenaren, kreeg 0,2 procent vorig jaar een negatieve evaluatie. De onvoldoendes zijn vooral terug te vinden bij het departement Mobiliteit en Openbare Werken, en bij het departement Bestuurszaken.

Wie een negatieve evaluatie krijgt en binnen de drie jaar nog eens een onvoldoende haalt, wordt ontslagen, aldus bevoegd Vlaams minister Geert Bourgeois (N-VA).

Vier ambtenaren kregen bovendien een "loopbaanvertraging", wat wil zeggen dat ze trager anciënniteit zullen opbouwen als gevolg van een slechte beoordeling.

Bron: De redactie
Datum: 15/05/2014

Eigen mening:

36 personen of 0.2% van het totaal aantal ambtenaren lijkt niet veel, maar toch is dit een verbuddeling tegenover 2012. Ik vind dit eerder raar omdat ik denk dat er steeds meer wordt ingezet op personeelbegeleiding. Anderzijds is dit aantal ook niet erg hoog volgens mij. In de privésector of bij werkende mensen die geen ambtenaar zijn, zullen er zeker ook veel mensen zijn die een negatief rapport zouden krijgen. Ik vind het echter wel erg dat de bevolking deze mensen betaald en ze dan toch geen goed werk leveren. Daarom is opvolging hierbij cruciaal.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2014, 18:53
T*hnee.Vekemans T*hnee.Vekemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lier
Posts: 103
Ik vind het een beetje vreemd dat de slechte evaluaties zijn verdubbeld. Daarnaast is 36 ambtenaren op 27 000 wel minuscuul. Ik vind het wel meer dan logisch dat men ontslagen wordt, als men binnen de drie jaar nog eens een onvoldoende krijgt. Daarnaast vraag ik mij af of de betrekkende personen die een onvoldoende kregen, te horen krijgen wat ze fout doen. Een belangrijk aspect vind ik, want zo kunnen ze hieraan werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:41.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.