actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Overige 'milieubijdragen'
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd September 2010, 18:24
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Facebook verliest vrienden door voorkeur voor kolen

Facebook verliest vrienden door voorkeur voor kolen

Facebook komt zwaar onder vuur te liggen bij zijn leden door zijn intentie om een nieuw datacentrum volledig op fossiele brandstoffen te doen draaien. De gebruikers roepen juist op om volledig op groene energie over te schakelen.
Greenpeace zegt dat al een half miljoen mensen het protest tegen Facebook steunen. Facebook wil niet officieel bekend maken hoeveel elektriciteit het bedrijf verbruikt om de netwerksite te doen functioneren. Maar geschat wordt dat alle datacentra tegen 2020 evenveel energie nodig zullen hebben als Frankrijk, Duitsland, Canada en Brazilië samen.

Datacentrum
In februari maakte Facebook bekend dat het een gigantisch datacentrum in Oregan wil bouwen. Hoewel het bedrijf gebruikt maakt van heel zuinige computers, zal de hele operatie zeker meer elektriciteit verbruiken dan de meeste ontwikkelingslanden. Die energie zal echter van een leverancier komen die vooral fossiele brandstoffen gebruikt om elektriciteit op te wekken.

Voorbeeldfunctie
Facebook betreurt het gebruik van vuile energiebronnen, maar zegt dat ze juist zuiniger zullen zijn door zich in Oregon te vestigen. In veel gebieden zouden ze door het klimaat meer energie nodig hebben om de perfecte temperatuur voor hun computers te creëren. Greenpeace is echter van mening dat Facebook over een unieke positie beschikt om de stroom naar groene energie te leiden. (gb)

Bron: www.demorgen.be, 02/09/10

Hallo kroket zeg!
Ik heb nog steeds bewust geen Facebookaccount, maar als dit klopt, heb ik nog een reden meer om er nooit aan te beginnen! Wat een gigantisch energieverbruik! Dit zou voor mij een reden zijn om mijn account op te zeggen moest ik er reeds één gehad hebben.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.