actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2009, 20:53
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Moslimlanden willen verbod op godslastering

GENEVE - Islamitische landen willen een verdrag door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties loodsen dat religieuze symbolen en geloofsovertuigingen moet beschermen tegen spot. In essentie zou dat een verbod op godslastering betekenen.

Algerije en Pakistan zouden het voortouw genomen hebben in een lobbycampagne om de kwestie voor de Algemene Vergadering te brengen. Mocht een dergelijk verbod ooit doorgang vinden dan zou dat waarschijnlijk op breed verzet stuiten in de westerse wereld waar vrijheid van meningsuiting als fundamenteel recht wordt beschouwd.

De landen die de Organisatie van de Islamitische Conferentie uitmaken proberen nu voor elkaar te krijgen dat een in Genève zetelende VN-commissie hun plan accepteert - de eerste stap op weg naar voordraging voor de Algemene Vergadering.

Bron: Standaard online.

De vraag die ik me stel is, waarom dat er nog zo vele zijn die willen vasthouden aan vastgeroeste ideeën. Zoals er in het artikel wordt besproken over de vrijheid van meningsuiting in het Westen, kan dit niet anders leiden tot enorme opstand. Het enigszins mogelijk antwoord zou kunnen zijn is, dat de Islam te sterk vast houdt aan hun Heilig schrift, en hun wetten.

De reden dat deze visie blijft standhouden is volgens mij uit angst voor het verlies van hun geloof, hun normen en waarden.
Ergens kan ik daar wel inkomen dat zij hier angst voor hebben. Maar hun visie verruimen zou in mijn ogen beter zijn.
__________________
Wie zijn doel kent, vindt de weg. (Lao tze)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.