actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Religie & kerk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th October 2009, 23:19
Lars.Janssen's Avatar
Lars.Janssen Lars.Janssen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herenthout
Posts: 33
Christen moet kruis dragen.

"Christen moet kruis dragen"

Christenen moeten zich als dusdanig uiten in de samenleving, bijvoorbeeld door het dragen van een kruisje. Dat vindt Jonathan Gledhill, de anglicaanse bisschop van Lichfield, schrijft het Nederlands Dagblad. De bisschop reageert met zijn uitspraak op de tendens religie uit het publieke leven te weren. Christenen moeten dat niet stilzwijgend laten gebeuren, vindt hij.

Gledhill wijst op bedrijven die werknemers ontslaan omdat zij een kruisje als sieraad dragen, en in de maand december zijn er overheidsinstanties die het kerstfeest ontdoen van zijn christelijke wortels door er een 'winterfeest' van te maken. Daarom stelt hij voor dat christenen juist in de maand december een kruisje of een ichthusvisje aan een kettinkje dragen.

Belangrijker zijn volgens de bisschop echter andere tekenen van het christelijk geloof: christelijke gemeenschap en spontane, overvloedige en praktische liefde. (sam)


Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...is-dragen.dhtml

Eigen mening.

Ik vind het kunnen dat christenen kruisjes moeten dragen. Het is echter wel een uiting van hun geloof. Als christenen hun kruisjes dragen, mogen de moslims dan hoofddoeken dragen? Van mij wel, ik heb helemaal geen bezwaar tegen de uiting van hun geloof.
Als godsdienst-student heb ik echter geen bezwaar tegen het dragen van kruisjes. Het is trouwens ook een mooi sieraad.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th November 2009, 17:18
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 106
ketting

Als je opteert om een kruisje te dragen, kan je nog steeds kiezen of je dit laat zien of niet he...Moesten er mensen problemen mee hebben, dan steek je het gewoon onder de kledij
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.