actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd December 2007, 12:49
dorien.claes dorien.claes is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Pulderbos
Posts: 71
Overheid schenkt miljoen euro aan Music For Life

Karel De Gucht belooft de Studio Brussel-actie Music For Life een miljoen euro als de Studio Brusselluisteraars zelf een miljoen euro verzamelen. Met Music For Life wordt geld geworven voor waterprojecten van het Rode Kruis.

Studio Brussel opende eerder deze week een glazen huis in het centrum van Leuven. Tomas De Soete, Peter Van de Veire en Siska Schoeters leven er tot kerstavond samen en maken er continu radio. Dag en nacht verzamelen ze geld en leggen plaatjes op waarvoor luisteraars betaald hebben.

Minister De Gucht heeft zaterdagavond een miljoen euro in het vooruitzicht gesteld. Enige voorwaarde: Studio Brussel moet eerst een miljoen euro verzamelen. De radiozender zit al halfweg (562.143 euro).

www.gva.be
22/12/2007
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th December 2007, 14:57
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Overheid schenkt miljoen euro aan Music For Life

Ik heb net gezien dat de Vlaamse regering zijn bijdrage verdubbelt met 150.000€ nadat Geert Bourgeois al 150.000€ had geschonken namens de Vlaamse regering.

Het is wel positief dat de overheid bereid is om zulke acties te steunen en dan vooral financieël te steunen. Als ik van minister De Gucht was zou ik dat miljoen zo geven. Maar het is natuurlijk ook niet slecht om mensen tot het uiterste te drijven om aan het miljoen te komen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th December 2007, 16:03
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Jo Dries
Ik heb net gezien dat de Vlaamse regering zijn bijdrage verdubbelt met 150.000€ nadat Geert Bourgeois al 150.000€ had geschonken namens de Vlaamse regering.

Jou wil ik niet als beheerder van mijn financiën. Een miljoen verdubbelen met 150.000, dat is wel straf
Wel een mooi initiatief van de overheid!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th December 2007, 16:22
Tom.Geens Tom.Geens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
Citaat:
Citaat:
Orgineel gepost door Jo Dries
Ik heb net gezien dat de Vlaamse regering zijn bijdrage verdubbelt met 150.000€ nadat Geert Bourgeois al 150.000€ had geschonken namens de Vlaamse regering.

Jou wil ik niet als beheerder van mijn financiën. Een miljoen verdubbelen met 150.000, dat is wel straf
Wel een mooi initiatief van de overheid!


Wat Jo zegt, is wel juist, lijkt mij. De Vlaamse regering heeft inderdaad zijn bijdrage verdubbeld. Oorspronkelijk was die 150000 euro. Dat meldde Geert Bourgeois begin deze week. Vanmorgen werd daar nog eens 150000 euro bovenop gedaan, vertelde Hilde Crevits in het glazen huis.

Het zal de federale regering zijn die een miljoen schenkt als de actie Music for life aan een ingezameld bedrag geraakt van een miljoen euro.

Prachtige bijdrage van beide instanties uiteraard.

Ook opmerkelijk was de opbrengst van de verkoop van karaffen, dat bracht maar liefst 200000 euro op!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th December 2007, 18:16
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Het is inderdaad de VLAAMSE regering die hun schenking van 150.000€ hebben verdubbelt en het is minister De Gucht van de FEDERALE regering ,zoals al te lezen stond in het eerste artikel, die 1 miljoen euro schenkt.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 24th December 2007, 18:34
Jo Dries Jo Dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Olen
Posts: 49
Music for Life brengt ruim 3 miljoen euro op
ma 24/12/07 - Music for Life, de benefietactie van Studio Brussel, heeft 3.353.568 euro opgebracht. De opbrengst gaat naar het waterprogramma van het Rode Kruis.
Het publiek zamelde in totaal meer dan 2 miljoen euro in, meer dan het dubbele van het bedrag dat minister De Gucht had vooropgesteld. Toen de benefietactie halverwege was; had hij beloofd dat de federale regering 1 miljoen euro zou schenken op voorwaarde dat het publiek zeker een even groot bedrag zou inzamelen.

Vorig jaar bracht Music for Life bijna 2,5 miljoen euro op. Dat bedrag was toen bestemd voor de slachtoffers van landmijnen. Vandaag nog hoge bedragen
Er kwamen vandaag nog hoge bedragen op de teller van Music for Life. Zo kwam Vlaams minister Hilde Crevits langs in het Glazen Huis om het bedrag dat de Vlaamse regering eerder al had gestort, 150.000 euro, te verdubbelen.

De Vlaamse drinkwaterbedrijven sloegen de handen in elkaar voor Music for Life en brachten de waterkaraf op de markt. Dat initiatief bracht 200.000 euro op.

In het Glazen Huis werden er ook op de laatste dag nog volop verzoekplaatjes gedraaid. De meest gevraagde platen waren van Beirut ("Nantes"), Metallica ("Nothing else matters"), Mika ("Relax, take it easy"), Trust ("Anders") en Nick Cave ("Into my arms").

Bron: vrtnieuws.net
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 25th December 2007, 10:16
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
haha, my fault, niet aandachtig genoeg gelezen. Ik neem mijn woorden terug!
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 25th December 2007, 12:14
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Wel ik vind en vond music for life GEWELDIG en ben echt blij dat het zoveel geld heeft opgebracht...
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th December 2007, 12:53
Maxime Vd Haute Maxime Vd Haute is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 54
Ik ben zelf naar het glazen huis gaan kijken en vond het een leuke sfeer daar!
Eindelijk doet de regering eens iets goed!
Dit was een goed initiatief en hopelijk zijn ze er volgend jaar weer.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 30th December 2007, 13:17
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Prachtig

Het is een prachtig initiatief van Studio Brussel, het is volgens mij ook de meest succesvolle funds raiser in België. Als je kijkt naar hoeveel geld mensen plots over hebben om een plaatje aan te vragen voor het goede doel . Keep up the good work stubru zou ik zo zeggen. Dat er nog vele jaren moge volgen, met steeds hogere bedragen weliswaar

Cheers
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.