actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th December 2010, 08:58
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Almaar meer mensen worden slachtoffer van nepagenten

Almaar meer mensen worden het slachtoffer van nepagenten. Dat meldt het radionieuws van Q-Music en JoeFM op basis van de criminaliteitscijfers van de federale politie voor het eerste trimester van 2010. De federale politie raadt aan om altijd te bellen naar de lokale politie bij twijfel over de echtheid van een agent.

Volgens de cijfers van de federale politie sloegen nepagenten in de eerste drie maanden van dit jaar zeker 105 keer toe. Dat is bijna de helft meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Valse boetes
Nepagenten doen zich voor als politieagenten om diefstallen te plegen of om nepboetes uit te schrijven en er met het geld vandoor te gaan. (belga/eb)

BRON: http://demorgen.be/dm/nl/989/Binnen...epagenten.dhtml

Mijn mening:

Wetsovertreders verscholen in de arm der wet. Wat een paradox. Het is natuurlijk erg moeilijk om nepagenten eruit te pikken. Maar hoe doen deze nepagenten het toch?
Ik denk niet dat wanneer het lijkt of een agent in functie je een boete geeft, je je gaat afvragen of het nu wel een ECHTE agent is. Ik denk dat de meeste mensen toch een soort respect hebben voor agenten en dus niet durven tegenspreken.
Maar we zijn gewaarschuwd en via de site van de federale en lokale politie staan er toch al enkele tips in verband met deze nepagenten.
LINK:http://www.polfed-fedpol.be/presse/...hp?recordID=597
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th December 2010, 09:31
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ik vind het erg dat we al gaan moeten uitkijken voor "nepagenten". Ik denk ook niet, dat als je een agent ziet, dat je direct denkt of hij een nep agent is of niet. Ik hoop dat ze de nepagenten snel kunnen oppakken, maar ik denk dat dat geen gemakkelijk werk is. Als ze nepagenten oppakken, kan het goed zijn, dat er weer nieuwe komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.