actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd April 2010, 12:08
sandra.dries sandra.dries is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: herentals
Posts: 55
zesjarige kleuter misbruikt door klasgenootjes

In Wales is een verschrikkelijk verhaal over pesterijen op school aan het licht gekomen. Een meisje van 6 werd jarenlang dagelijks psychisch en seksueel misbruikt door 23 kinderen uit haar klas.


De feiten gebeurden in een school in Wales. Verschillende klasgenootjes vielen haar bijna elke dag aan en trokken daarbij haar kleren uit.

Het schoolbestuur twijfelde eerst aan de geloofwaardigheid van de feiten gezien de jonge leeftijd van de kinderen. Nadien konden ze er naar eigen zeggen maar weinig aan doen omdat de zesjarigen te jong waren om gerechtelijke stappen tegen de ondernemen.

Pas na twee jaar vertelde het meisje alles aan haar moeder. Die besloot haar kind meteen naar een andere school te sturen. Ondertussen ondernam het bestuur van de andere school nog steeds geen stappen tegen de pestende leerlingen. Daarop besloot de moeder het verhaal aan de politie te vertellen.

De autoriteiten hebben nu een onderzoek bevolen naar de gebeurtenissen en het bestuur van de school.
bron: gva 3/04

waar zitten die opvoeders????
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd April 2010, 15:21
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Jonge kinderen kunnen zeer hard zijn voor elkaar, dat is algemeen geweten, lijkt me, maar zo hard dat ze de kleren van andere kinderen gaan uittrekken? Iemand van de leerkrachten moet dit toch gezien hebben? Zoiets kan toch nooit ongemerkt voorbij gaan? Ik stel me fameus vragen bij het bestuur van deze school.
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th April 2010, 00:06
Evelien Snels Evelien Snels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Lier
Posts: 70
Als ik zulke dingen lees stel ik mij serieuze vragen bij de algemene opvoeding van de 'jeugd van tegenwoordig'. Ik neem dit woord niet graag en niet snel in de mond maar bij zoiets kan je al bijna niet anders dan zeggen 'de jeugd van tegenwoordig'. De kinderen beseffen gewoon niet meer dat wat ze doen verkeerd is volgens mij, ze zijn zo onderhevig aan de invloed van de tv dat ze juist niet meer van fout kunnen onderscheiden. Hier springen dan normaal gezien de ouders en leerkrachten in om dit besef bij te brengen, en hier is duidelijk iets misgelopen. Als 23 kleuters dit gedrag vertonen dan lijkt het mij wiedes dat er iets mis is met de klas- en/of schoolcultuur want het lijkt mij nogal bizar dat er 23 kinderen in dezelfde klas allemaal thuis 'slecht' worden opgevoed. Dit mag voor mij grondig uitgespit worden want hier klopt iets niet in deze school, meeloopgedrag en pestgedrag wordt hier getolereerd en dit kan in mijn ogen niet. Of dit nu ligt aan de juffen of aan de school dat laat ik in het midden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th April 2010, 04:55
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Citaat:
Orgineel gepost door Evelien Snels
Als ik zulke dingen lees stel ik mij serieuze vragen bij de algemene opvoeding van de 'jeugd van tegenwoordig'. Ik neem dit woord niet graag en niet snel in de mond maar bij zoiets kan je al bijna niet anders dan zeggen 'de jeugd van tegenwoordig'.

De hele jeugd van tegenwoordig gaan vergelijken met 24 kleuters van 6 vind ik nogal ver gaan. Ook hebben "de volwassenen van toen" niet bij deze situatie geholpen hé. Met andere woorden: zijn alle mensen op heel de wereld dan slecht, behalve de gepensioneerden?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 5th April 2010, 11:38
Coleta's Avatar
Coleta Coleta is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Blauberg
Posts: 78
Stuur een bericht via MSN naar Coleta
Verschrikkelijk nieuws is dit! Ongelooflijk dat kinderen op zo'n jonge leeftijd al zoiets in hun hoofd kunnen halen. Eén meisje van zes dat misbruikt wordt door 23 (!) kinderen uit haar klas... Hoe kan zoiets gebeuren?
Ik vind het vooral heel vreemd dat alle 23 kinderen meededen met het misbruiken van hun klasgenootje. Merkwaardig dat geen van allen dit ooit heeft verteld aan de ouders... of misschien deden ze dat wel en grepen die niet in?
Het is natuurlijk ook spijtig dat het zesjarige meisje dit niet eerder aan het licht heeft gebracht. Ze durfde dit waarschijnlijk niet uit angst het nog erger te maken.
En dan de school zelf... Er werd getwijfeld aan de geloofwaardigheid van de feiten -wat ik best kan begrijpen want het is ook bijna niet te geloven- maar dan nog onderzoek je dergelijke berichten toch grondig? Zelfs wanneer het kind van school veranderde, werden er nog geen stappen ondernomen om de zaak uit te pluizen. Ik ben blij dat de moeder van het meisje de politie het verhaal heeft verteld!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 6th April 2010, 15:38
lottevangorp lottevangorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: grobbendonk
Posts: 119
Verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren!
Telkens als ik zulke dingen lees krijg ik een vreemd gevoel vanbinnen en stel ik me toch enkele vragen bij de opvoeding van kinderen. Kan zoiets echt gebeuren zonder dat iemand iets opmerkt?!
Denken deze kinderen dan echt niet na over de gevolgen van zulke pesterijen?
Volgens mij mogen kinderen tegenwoordig veel te veel van hun ouders. Zij kunnen niets fout doen en alles wat ze doen, doen zij (bijna) perfect. Daarbij komt ook de invloed van televisie, computer en geweldadige computerspelletjes. Ouders en andere opvoeders beseffen niet in welke maten deze het leven van hun zoon of dochter beïnvloeden. Het wordt dringend tijd om kinderen weer 'echt' op te voeden! Waarden en normen moeten terug centraal komen te staan in onze maatschappij!
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 11th April 2010, 16:19
liesel.vertommen liesel.vertommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Berlaar
Posts: 64
Ik kon niet geloven wat ik las. Ten eerste vind ik het ongeloofwaardig dat kinderen van 6 jaar zoiets verschrikkelijks hebben gedaan! Het is in ieder geval wel waar dat kinderen hard zijn voor elkaar, maar dit? Dat had ik nooit gedacht.
Ten tweede kan ik me moeilijk neerleggen bij het feit dat NIEMAND er ook maar iets van heeft gemerkt! Dat kan toch niet?
En ten derde vind ik dat de school moet ingrijpen. Je laat die kinderen toch niet zo maar doen!
De school moet eens dringend aan haar pedagogische taak beginnen !
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 17th April 2010, 18:59
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Noorderwijk
Posts: 99
Citaat:
Orgineel gepost door Ivan.Verwerft
Met andere woorden: zijn alle mensen op heel de wereld dan slecht, behalve de gepensioneerden?

Volgens mij ook de gepensioneerden deze hebben die volwassenen opgevoed .

Ik vind het is erg bizar dat het zo laat uitkwam en dat er bij de pesterijen niet werd ingegrepen...
Worden 6-jarigen dan zo lang alleen gelaten dat niemand het door had? En hoe zijn deze kinderen op zulk idee gekomen?
Het is een raar bericht, volgens mij wordt er nog het één en ander verzwegen. De school had toch wel veel kunnen voorkomen als ze alerter waren geweest.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.