actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2012, 17:48
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Nederlandse lijnrechter 'klinisch dood' na geweld jeugdvoetballers

Nederlandse lijnrechter 'klinisch dood' na geweld jeugdvoetballers

maandag 03 december 2012, 16u56 De standaard

In het Nederlandse Almere werd zondag een lijnrechter zwaar mishandeld door enkele jeugdvoetballers. Een woordvoerder van de Utrechtse politie meldde maandagmiddag dat de man klinisch dood verklaard werd. Het land reageert geschokt.

De lijnrechter had zondag opgetreden tijdens een jeugdwedstrijd tussen de club Buitenboys uit Almere, waarin zijn zoontje speelde, en Nieuw Sloten uit Amsterdam. Na de wedstrijd werd de lijnrechter geschopt en geslagen door enkele voetballers tussen 15 en 16 jaar oud. De man kon opstaan en wegrennen, maar de jongeren gingen achter hem aan en mishandelden hem opnieuw.

De man voelde zich later onwel en werd met hoofdwonden overgebracht naar het ziekenhuis. Een woordvoerder van de Utrechtse politie bevestigde maandagmiddag aan nrc.nl dat het slachtoffer klinisch dood verklaard werd.

De politie in Amsterdam heeft intussen drie jeugdspelers van 15 en 16 jaar oud opgepakt. Meer aanhoudingen worden niet uitgesloten.

Geschokte reacties
Beide clubs reageerden geschokt. ‘Dit geweld is buiten alle proporties. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt. Hier zal echt iets aan gedaan moeten worden', liet de voorzitter van Buitenboys weten. Ook Nieuw Sloten verwerpt het geweld. ‘Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen', staat op hun site te lezen.

Het bestuur van Nieuw Sloten heeft de betrokkenen meteen uit de club gezet en heeft de hele ploeg intussen uit de competitie gehaald. Het bestuur stuurde zondagavond schriftelijke excuses voor het geweld tegen de rechter naar het bestuur van Buitenboys.

Hard optreden
Verschillende leden van de Tweede Kamer lieten intussen weten dat de daders wat hen betreft hard aangepakt moeten worden. ‘Dit soort zinloos geweld is bizar en onbegrijpelijk. Het Openbaar Ministerie moet hard en snel bestraffen', aldus Hanke Bruins Slot (CDA). Matthijs Huizing (VVD) treedt haar bij: ‘Dit is mishandeling en daar hebben we een uitstekend strafrechtsysteem voor. Want al ben je 15, 16 jaar: wat mij betreft komen ze nooit meer op het sportveld terug.'

Toelichting:

Triest! Man,man... Waar gaat de wereld naar toe?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2012, 19:18
Tinne.Joosen Tinne.Joosen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 71
Dit kan ik echt niet begrijpen. Hoe kan je nu zo opgaan in een sport(of in eender wat) om tot zulke dingen in staat te zijn. In het artikel staat dat er aan dat soort geweld echt iets moet gedaan worden. Weeral maar eens een bewijs dat er eerst slachtoffers moeten vallen voor er maatregelen volgen. Waarom moet het toch steeds eerst zover komen voor dat er iets aan gedaan wordt...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2012, 19:26
lien.debusser lien.debusser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 94
Ik kon het niet geloven doen ik dit bericht hoorde op het nieuws. Je leest steeds vaker dat jongeren gewelddadig zijn op de bus, geen respect tonen tegenover leerkrachten, scheidsrechters,...

Het is zeker ook een taak van ons, als toekomstige leerkrachten, om de jongeren van nu mee op te voeden en normen en waarden bij te brengen.
Als ik dit lees, geloof ik dat er jongeren zullen bij zijn die deze taak van de leerkracht serieus op de proef kunnen stellen. Hopelijk zullen dit uitzonderlijke gevallen blijven, maar toch vind ik het onrustwekkend nieuws en stel ik me dezelfde vraag als Bart: 'Waar gaat dit toch heen?'
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd December 2012, 21:01
B*n.Vervoort B*n.Vervoort is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Wechelderzande
Posts: 112
Tekort

Dit is een van de redenen dat er op sommige plaatsen een tekort aan scheidsrechters dreigt. Het geweld tegen scheidsrechters volgt namelijk jammer genoeg een stijgende trend. Zelfs in de lagere voetbalklassen.

Zo rot de sport van binnenuit weg, tot er geen scheidsrechters meer te vinden zijn die het veld nog op durven. Het valt dan ook te betreuren dat meestal een hoop anderen hier het slachtoffer van zijn. De rest van de ploeg van de daders bijvoorbeeld is mee uit competitie genomen, ondanks dat zij hier buiten staan.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 3rd December 2012, 23:47
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Bij het horen van dit bericht was het eerste wat ik dacht: dit is een schande. Het is triest dat zulke zaken moeten gebeuren. Ik lees bij de reacties ' Waar gaat dit heen'? Ik vrees dat dit zinloos geweld meer en meer te zien is in onze huidige samenleving. Misschien moet er van bovenaf (dit voorval mag dan wel in Nederland gebeurd zijn, het had even goed op een Belgisch veld kunnen gebeuren) een strenger signaal gestuurd worden dat geweld, en zeker zinloos geweld, absoluut niet te tolereren valt. Maar dan komen we natuurlijk in het vaarwater van justitie terecht...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 7th December 2012, 21:22
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Schopten 'jongens' of 'Marokkanen' de grensrechter dood?

Schopten 'jongens' of 'Marokkanen' de grensrechter dood?


Het is de spreekwoordelijke olifant in de kamer: de etnische achtergrond van de verdachten van het doodschoppen van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Waren ze Marokkaans of niet? Geen officiële mededelingen hierover, wel veel speculaties: wat is hun achtergrond, en wat doet dat er eigenlijk toe?



De bekendgemaakte feiten over de verdachten, die gisteren van de rechtbank te horen kregen dat ze nog minstens 14 dagen in voorarrest blijven, zijn snel verteld. Het Openbaar Ministerie houdt het afgemeten op 'drie Nederlandse jongens, twee van vijftien en één van zestien'. Vast staat dat de drie speelden bij SV Nieuw Sloten, B1. Twee van hen zitten op het Huygens College, een vmbo in Amsterdam-West.

Vanaf hier begint het speculeren en twitteren. Daarbij duiken steeds dezelfde namen op. Twee Marokkaanse, één Antilliaanse? Voorzitter Achmed Baâdoud van het Amsterdamse stadsdeel Nieuw West, thuisbasis van voetbalclub Nieuw Sloten, kan het niet bevestigen. Formeel: "Ik wacht op het politie-onderzoek".


Opvoeding

Een voorschot op de uitkomst van dat onderzoek leek Baâdoud gisterochtend in Metro wel te nemen. Hij verklaarde de oorzaak van geweld in het amateurvoetbal bij de opvoeding te zoeken: Marokkaanse ouders zouden niet weten hoe ze hun ontsporende zoons moeten bijsturen. Voor de korte termijn wil hij met voetbalbond KNVB in gesprek over weerbaarheidstrainingen voor grens- en scheidsrechters. Voor de langere termijn ziet hij maar één oplossing: ondersteuning van ouders bij de opvoeding, met hulp van scholen en sportclubs.

"Veel ouders vertellen me dat ze zelf zijn opgevoed met klappen en dat ze niet weten hoe ze hun kind hier moeten straffen", bevestigt Baâdoud dat bericht. En inderdaad, in zijn stadsdeel horen Marokkanen tot de grootste groepen. Problemen zijn er ook in deze groep.

Klare taal, lijkt het, maar nee: Baâdoud heeft niet willen zeggen dat het op dat voetbalveld in Almere Marokkanen waren die grensrechter Nieuwenhuizen doodschopten. Het zijn geboren en getogen Amsterdammers, hun wortels liggen elders, en ze hebben zich in Nederland aan de regels te houden.


Grenzen dicht

De meeste betrokkenen spreken bijna krampachtig over 'jongens', en 'spelers'. Intussen hangt de kwestie van etnische achtergrond al de hele week in de lucht. Dinsdag bijvoorbeeld, de dag waarop voorzitter Marcel Oost van de Almeerse club BuitenBoys in De Telegraaf werd geciteerd: "Alleen de drie Marokkaanse spelers van Nieuw Sloten liepen naar onze grensrechter, trokken hem naar de grond en begonnen op zijn hoofd en nek in te trappen".

PVV-voorman Wilders twitterde diezelfde dag maar één effectieve aanpak te zien: celstraf, retour Marokko, grenzen dicht. Maar Oost ontkende daarop het woord 'Marokkaan' te hebben gebruikt.

Wilders behoort, met een legioen minder bekende twitteraars, tot de - voorspelbare - uitzonderingen. Anderen houden de etnische achtergrond van de verdachten zorgvuldig buiten de discussie. Adjunct-directeur Pieter Klein van 'RTL Nieuws' wijdde wel een blog aan de 'oncomfortabele vraag' die ook op zijn redactie werd gesteld naar achtergrond en etniciteit. "We maken maandag half acht een indringend verslag, maar zeggen niet dat het team overwegend allochtoon is. Immers: wat zeg je dan?"


Trouw, 07-12-2012 (Wybo Algra)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 8th December 2012, 14:38
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Die titel jongens! Kom op!
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 8th December 2012, 15:57
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Nederlandse lijnrechter 'klinisch dood' na geweld jeugdvoetballers

Als je zoiets leest, moet je niet schrikken dat er een tekort is aan scheidsrechters en lijnrechters in de provinciale voetbalreeksen. Ikzelf ben ook een fervent voetballiefhebsters en ga elk weekend naar mijn vriend kijken die in tweede provinciale voetbalt. Elk weekend komt het wel voor dat supporters het niet eens zijn met de scheidsrechter of lijnrechter en vervolgens iets beledigends roepen.

Enkele weken geleden werd de match zelfs stilgelegd toen er een opmerking gemaakt werd over de scheidsrechter die van Marokkaanse afkomst was. Hij voelde zich ten zeerste aangevallen en floot de match af. Enerzijds moet je als scheidsrechter weten dat je nooit goed kan doen voor beide partijen, maar anderzijds vind ik het zeker niet correct dat deze mensen – terwijl ze ook enkel maar hun job doen – voor het rot van de straat worden uitgemaakt.

Ik ben dus wel degelijk gewend aan enig verbaal geweld wanneer ik naar een voetbalmatch ga kijken. Toen ik echter het nieuws vernam dat er een lijnrechter klinisch dood werd gestampt, was ik echt aangedaan. Ik snap niet hoe iemand zoiets kan bezielen. Er is sprake van twee jongeren van 15 en één van 16, waar gaat het met onze wereld naartoe? Als er dan ook nog eens gespeculeerd wordt dat deze jongeren allochtonen zouden zijn, begin ik me nog meer vragen te stellen. We moeten zeker niet voorlopen op de feiten en verder onderzoek afwachten, maar als de speculaties toch blijken te kloppen vind ik dat deze zaak nog uitvoeriger behandeld moet worden.
Voor de lijnrechter is het spijtig genoeg allemaal te laat, maar ik hoop dat zowel de spelers als supporters inzien dat zulk zinloos geweld echt een brug te ver is.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 9th December 2012, 11:54
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Om te beginnen doet het er al niet toe van welke afkomst de daders zijn. Er worden dan wel dingen gezegd als:” het zijn weer buitenlanders, ..” en dit en dat. Dit vind ik allemaal zever. De fout ligt bij de ouders die naast het veld staan. Deze weten het allen veel beter dan de trainer. Ze roepen dingen op de scheidsrechter (en spelers) die gewoon niet door de beugel kunnen. Vinden jullie het dan niet normaal dat die kinderen niet meer weten wat respect is? Het begint dus allemaal bij de ouders en de mensen die rond het veld staan. Eigenlijk zouden zij het voorbeeld moeten geven. De kinderen zien niets anders en denken dat datgene wat ze doen, goed is.

Men zou beter kijken naar rugby. Daar wordt gestreden met respect voor de tegenstander en de scheidsrechter.
__________________
All we are same..
Give peace a chance!
~ John Lennon
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 9th December 2012, 21:06
Liesanne.Boeren Liesanne.Boeren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Retie
Posts: 97
12.000 mensen houden stille tocht voor overleden grensrechter

12.000 mensen houden stille tocht voor overleden grensrechter


In Nederland hebben zondagmiddag naar schatting 12.000 mensen deelgenomen aan de stille tocht voor de overleden grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Dat meldde de Nederlandse gemeente Almere, waar de stille tocht werd gehouden.



Na toespraken van onder meer Alain, de zoon van de door mishandeling overleden grensrechter, burgemeester Annemarie Jorritsma en KNVB-voorzitter Michael van Praag zette de mensenmassa zich in beweging. Vanaf de parkeerplaats van Almere City FC stapten de deelnemers 2,7 kilometer naar de club SC Buitenboys. Aan die club was Nieuwenhuizen verbonden.

Vele sympathisanten droegen wit-blauw gestreepte shirts, de kleuren van SC Buitenboys. De gemeente had opgeroepen geen spandoeken mee te nemen, en daaraan bleken de mensen gehoor gegeven te hebben. Er liepen veel kinderen mee in de optocht. Veel mensen droegen fakkels, lampjes of lantaarns mee. Ook de Nederlandse minister van Sport Edith Schippers was aanwezig.

De familie van Nieuwenhuizen liep samen met genodigden vooraan in de stoet. Een team van de club droeg, ook vooraan in de stoet, een spandoek mee met daarop de tekst ‘zonder respect, geen voetbal'.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121209_00396861

Eigen mening:

Ik vind het fijn om te lezen dat deze gebeurtenis zoveel mensen beroerd heeft. We schrikken de dag van vandaag, helaas, al niet meer zo snel op wanneer we te horen krijgen over een vechtpartij. Dit ging echter veel te ver. Ik begrijp dat er bij sport een sterk competitief gevoel aanwezig kan zijn en dat dit kan uitmonden in verbale agressie. Het gaat echter veel te ver om ook daadwerkelijk iemad fysiek aan te vallen. Ik vind het heel jammer dat dit is moeten gebeuren en ik vraag me dan ook af waar dit heen gaat met "de jeugd"...
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 12th December 2012, 21:03
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Angry

Opvoeden is niet de taak van ouders alleen

"In stilte hoop ik dat 'voorleven' het woord van het jaar wordt", schrijft Guillaume Van der Stighelen, gewezen reclameman, columnist en auteur van de recente bestseller 'Echt'.

Kinderen kijken naar ons en volgen ons voorbeeld. Ze horen welke taal we gebruiken als we strijden voor ons gelijk. Welke naampjes we toebedelen aan mensen met een andere mening

Wat een mooi woord. 'Voorleven.' Het leven even voordoen. Hoe het moet. 'Lead by example', zeggen de Engelsen. Het is een keer iets anders dan de betuttelende toon waarmee de naoorlogse generaties de jeugd bestoken met verwijten over normvervaging en wangedrag. Of het verbaal geweld waarmee beleidsvoerders elkaar vertrappelen om hun gelijk te halen.

Voorleven. Het woord viel in de toespraak van de burgemeester van het Nederlandse Almere, Annemarie Jorritsma, ter herdenking van de grensrechter die na een voetbalmatch werd doodgetrapt door jeugdspelers. Vanwege een onenigheid over het toepassen van de spelregels. "Het is blijkbaar normaal geworden,", zei mevrouw Jorritsma, "dat we geweld gebruiken als de dingen niet lopen zoals we hadden verwacht."

Maar, voegde ze eraan toe, we staan er niet machteloos tegenover. Ze verwees naar een Afrikaans gezegde: "It takes a whole village to raise a child." Opvoeden is niet de taak van ouders alleen. Leraars, coaches, buren, vrienden, familieleden, iedereen mag meedoen. We moeten onze kinderen, al onze kinderen, opvoeden en 'voorleven'. Prachtig. Kinderen kijken naar ons. Kinderen luisteren goed hoe wij met elkaar omgaan. Welke taal we gebruiken als we strijden voor ons gelijk. Welke naampjes we geven aan mensen met een andere mening. Kinderen volgen ons voorbeeld. Ze doen er liefst nog een schepje bovenop. Zo hard dat we er zelf van schrikken en naar de apotheek lopen om een doosje pillen tegen gedragsstoornissen. Terwijl die kinderen ons alleen maar na-apen. Toen volwassen mannen nog medailles hadden hangen naast de schoorsteenmantel, verdiend met heldendaden op een slagveld, toen wilden zonen niets liever dan zelf te wapen trekken. Nu staan grote mensen scheldwoorden te roepen langs het veld, in het verkeer of gewoon tegen elkaar. Tegen hun vrienden en gelijkgestemden weten ze zich heel netjes en beleefd te gedragen, maar oh wee als iemand hun pad kruist die een andere mening is toegedaan. Kinderen weten al erg vroeg welke van hun vingers de middelste is. Van middenvinger naar vuist is voor velen maar een kleine stap.

Voorleven. Voorgaan in het leven. Het is een erg mooie gedachte. Respect dwing je niet af door het erin te rammen met de hamer. Respect krijg je door bewondering te wekken voor hoe je zelf leeft. Hoe je je tegenstrevers aanpakt. Zoals Nelson Mandela bijvoorbeeld. Met een brede glimlach. Of zoals Gandhi. Vriendelijk, beleefd en nederig. Het mooie is dat je er geen nieuwe wetten voor nodig hebt. Je kan er gewoon zelf mee beginnen. Wie weet wordt het opgemerkt. Door een kind dat nog op zoek is naar een handleiding voor de samenleving.

Voorleven. In stilte hoop ik dat er een dag komt dat dit het woord van het jaar wordt.

De Morgen (opinie), Guillaume Van der Stighelen, 11/12/12

Dit opiniestuk, aansluitend bij vorige artikels en reacties, sluit volledig aan bij mijn visie op opvoeden. Les nummer één van elke opvoeder, leerkracht, ouder, ...: je hebt een voorbeeldfunctie ten opzichte van het kind.

Ik hoor regelmatig van mensen dat je voetbal niet op televisie moet kijken, dat is 'niet echt'. Je moet naar het stadion trekken om de sfeer op te snuiven. Ooit deed ik dat. Sfeer.. Als je het geluk hebt dat je aan de winnende kant staat misschien. Dat geluk had ik niet, wat een gebrul en gescheld! Veel vaders met hun zoon, die soms nog vriendjes bij hadden. Mooie voorbeeldfunctie, papa's!
__________________
Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that's greater than any obstacle.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 13th December 2012, 15:24
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Interessant artikel!

Citaat:
Les nummer één van elke opvoeder, leerkracht, ouder, ...: je hebt een voorbeeldfunctie ten opzichte van het kind.


Hier ga ik volledig mee akkoord Veronique! Ik zou zelfs verder kunnen gaan met te zeggen dat het een voorwaarde is! Een kind kan niet opgevoed worden in het bijzijn van mensen zonder enig deftig besef van voorbeeldfunctie. Want opvoeden kan je ontleden in 'op' en 'voeden'. Wordt het kind optimaal gevoed?

Over voetbalgeweld denk ik wel dat iedereen zijn woordje daarover kan doen. Een paar weken voor het accident van de lijnrechter is er ook iets gebeurd in verband met een jonge scheidsrechter die in elkaar is geklopt door supporters. Dit is heel even aangereikt geweest in Reyers Laat. Daar kwam Frank de Bleeckere vertellen dat er terug een voorbeeldfunctie moet komen in het voetbal en dat begint bij de trainer. Dit sluit dus perfect aan met wat jij zegt Veronique.
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 26th October 2015, 22:02
Nick.D*.Schutter Nick.D*.Schutter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Pulle
Posts: 70
Vier voetballers levenslang geschorst na dood grensrechter

Vier voetballers levenslang geschorst na dood grensrechter

Vier voetballers die bijna drie jaar geleden verantwoordelijk waren voor de verwondingen die een grensrechter opliep bij een jeugdwedstrijd in Nederland, mogen nooit meer voetballen. Een vijfde speler is voor zestig maanden geschorst. Dat heeft de tuchtcommissie van de KNVB maandag beslist. Richard Nieuwenhuizen overleed een dag na de betreffende wedstrijd tussen Buitenboys B3 en Nieuw Sloten B1 aan zijn verwondingen.

Vanwege de strafrechtelijke procedure van het Openbaar Ministerie, kon de voetbalbond pas in juni van dit jaar met de zaak beginnen. De spelers waren lopende de straf- en tuchtrechtelijke procedure al voorlopig geschorst. De vijf voetballers kunnen nog tegen de uitspraak van de tuchtcommissie in beroep.

De dood van Nieuwenhuizen, begin december 2012, zorgde voor veel ophef in Nederland. Het eerste weekeinde na de dood van de grensrechter lag het amateurvoetbal helemaal stil.

De tuchtcommissie vond de juniorregeling, met een maximale straf van 36 maanden niet voetballen, vanwege de omvang van het incident niet op z’n plaats en sprak daarom strafverzwaring uit. Ontzetting uit het lidmaatschap van de KNVB, wat voor vier van de vijf spelers geldt, is de maximale straf in de tuchtrechtspraak van het voetbal.

De schorsing van zestig maanden voor de vijfde voetballer is op 3 december 2012 al ingegaan. Hij is minder zwaar gestraft vanwege zijn blijk van verantwoordelijkheid voor zijn daden en het duidelijk betuigen van spijt over het leed dat hij de nabestaanden van Nieuwenhuizen heeft aangedaan, aldus de tuchtcommissie.

Bron: de Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20151026_01939002
Datum: 26/10/2015

Eigen mening: Goed dat ze worden gestraft maar ze zouden harder gestraft moeten worden. Ikzelf merk ook dat het respect van supporters en spelers t.o.v. scheidsrechters en grensrechters bij velen ver te zoeken is. Bij zo goed als elke beslissing van de scheidsrechter geven supporters of spelers commentaar. De beslissing van de scheidsrechter zou altijd gerespecteerd moeten worden en men zou er niet mogen tegen ingaan. Dit haalt toch niets uit want de beslissing van de scheidsrechter staat vast en wordt dus niet meer gewijzigd. De vijfde speler is minder zwaar gestraft vanwege zijn blijk van verantwoordelijkheid voor zijn daden en het duidelijk betuigen van spijt. Dat wilt dus zeggen dat de anderen geen spijt hebben en hun verantwoordelijkheid niet opnemen. Ik vind dat zij nog zwaarder gestraft mogen worden. Ze zouden ook nog een stadionverbod moeten krijgen.

Laatst aangepast door Nick.D*.Schutter : 26th October 2015 om 22:15.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 26th October 2015, 22:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Dat is pas een follow-up bericht!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.