actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2011, 09:40
charlotte.vanlooy charlotte.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 106
Levensgevaarlijke drug 'krokodil' verovert Europa

Levensgevaarlijke drug 'krokodil' verovert Europa

De drug 'krokodil', die zo sterk is als heroďne en voor het eerst opdook in Rusland, verovert stilaan Europa. Het spul is levensgevaarlijk omdat het de huid kapot maakt en zelfs doet rotten.
'Krokodil' is een zelfmaakdrug die ontwikkeld werd door arme jongeren in Rusland. De jeugdige gebruikers laten een hoestdrankje, benzine, jodium en zwavel pruttelen tot een dikke brij. "Het kost bijna niets maar heeft een vernietigende werking op het lichaam", aldus NOS-correspondent Kysia Hekster in Rusland. "Het vreet je vlees op, er komen diepe gaten in je huid tot op het bot en het stinkt verschrikkelijk. Door de wonden op je lichaam lijkt het alsof je bent aangevallen door een krokodil, vandaar de naam van de drug."

"Als je begint te gebruiken leef je nog een jaar, misschien twee", vervolgt Kysia Hekster. Vaak is zelfs het eerste gebruik al dodelijk. Er zijn naar schatting een miljoen 'krokodil' verslaafden in Rusland, maar door een gebrek aan afkickcentra kan de overheid niet adequaat optreden.

Ondertussen is de drug al overgewaaid naar Duitsland volgens Der Spiegel, onder meer in het Ruhrgebied en Frankfurt is het levensgevaarlijke spul opgedoken. En zo schurkt de krokodil al stevig tegen de grenzen van België en Nederland aan.

Verschillende filmpjes over de verwoestende werking van de drug op het lichaam circuleren op het internet. Let op: de beelden zijn nogal expliciet en dus niet voor gevoelige kijkers.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/962/Gezond...rt-Europa.dhtml, 13 oktober 2011, 20:38 uur

Ik koos dit artikel omdat ik vrijwel meteen schrok van de beelden en foto's die te vinden zijn op de site van HLN. De beelden schrikken je echt af, ik vind het dus zelfs niet kunnen dat deze voor iedereen op het internet getoond worden. De brij die deze jongeren maken kan niet goed zijn! Het vreet je hele huid op tot op het bot, heb je daar plezier aan? Mensen die dit doen hebben echt wel hulp nodig.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th October 2011, 19:16
Kira-Lynn.Moris Kira-Lynn.Moris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Booischot
Posts: 23
Ik schrok hier ook meteen van! En zeker omdat het steeds dichter bij ons land komt.
Waar is iedereen in godsnaam mee bezig?! Zoals Charlotte al zei: mensen die dit doen, hebben DRINGEND hulp nodig. Sommige mensen, met bijvoorbeeld brandwonden, smeken om een nieuwe huid, terwijl anderen het gewoon laten wegvreten. Wat een kick zeg! *kuch*
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th October 2011, 19:38
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
Levensgevaarlijke drug 'krokodil' verovert Europa

Ongelofelijk.
Ik dacht dat drugs enkel je hersenen konden aantasten, maar blijkbaar bestaan ze ook onder de vorm van zelfverminking.
Wat is er nu voordelig aan brandwonden, is dat mooi?
Het zal dan misschien een enorme kick geven zodat die jongeren dat ervoor over hebben, maar dan is een toch een zeer dunne lijn tussen zelfmoord en drugs.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th October 2011, 07:42
Suzy Buyens Suzy Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 98
'Krokodil' verovert Europa

Er zijn geen woorden voor. Ik hoef de beelden niet te zien, ik ben er te gevoelig voor. Ik kan alleen maar beamen wat er al gezegd is, en het kan niet genoeg gezegd worden: WAAR zijn mensen in Rusland mee BEZIG???? En het rukt alweer op naar onze contreien ... Gelukkig zijn er nog mensen in de maatschappij die kunnen en willen nadenken, maar de groep bij wie het donker geworden is in hun hoofd, schijnt sneller groter te worden. Help! Lees net in de krant dat Abromovich nog maar eens iets gekocht heeft wat alleen hij maar kan financieren (yacht dat wij een cruiseschip noemen, heeft hij ongetwijfeld echt nodig). Waarom doet deze onmetelijk rijke Rus niets om mensen in zijn land te helpen? Waarom is een voetbalploeg (Chelsea) in de UK zoveel belangrijker dan kansloze mensen in zijn eigen land?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th October 2011, 19:37
Willem.Van.den.Broeck Willem.Van.den.Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Geel
Posts: 24
Wauw! Wauw...
Het lost gewoon je lichaam helemaal op! Dit is zo erg, het is precies of jongeren proberen zelfmoord te plegen inplaats van 'high' te worden.
En de beelden, hoe kan dat? Het is precies of het dezelfde werking heeft als een zeer sterk zuur dat vlees oplost, maar dat je er geen zintuigelijke pijn van krijgt.
Ik heb zoveel vragen bij deze nieuwe drug; wat is nu precies de werking, hoe hard is de verslaving, hoe sterk is de epidemie in Europa,...
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 21st October 2011, 20:13
Elke.Verreyt Elke.Verreyt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Ik heb net de beelden deels bekenen, dit is toch wel de gruwelijkste drugs die ik ooit gezien heb qua effecten. Wie wil dit goedje nu gebruiken als het alle vlees en huid wegvreet als een vleesetende bacterie? Binnenkort lopen hier overal levende skeletten (geraamtes) rond in plaats van jongeren.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 22nd October 2011, 12:36
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Levensgevaarlijke drug 'krokodil' verovert Europa

Het is bijna onbegrijpelijk dat mensen deze drugs nog durven nemen na het zien van zulke beelden. Dit is gewoon verschrikkelijk griezelig. In het artikel wordt er ook gezegd dat er niet genoeg geld is voor afkickcentrums, dit is gewoon niet de geloven. De kloof tussen arm en rijk is daar gewoon zo immens groot en noch de overheid noch de rijke mensen zijn daar bereid om de armen in hun land te helpen. Waarom zouden ze? Van de drugs die zij nemen zal hun huid niet gaan rotten! Het feit dat deze drug zich verder verspreidt over heel Europa, vindt ik toch ook beangstigend. Niet enkel deze drug, maar drugs in het algemeen, is wel een serieus maatschappelijk probleem waarbij eens stil moet gestaan worden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 23rd October 2011, 21:42
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Levensgevaarlijke drug 'krokodil' verovert Europa

Ik volgde de link die onderaan de post stond en onmiddellijk kreeg ik de verminkte arm van een jonge vrouw te zien. De drug had zo hard op haar lichaam ingewerkt dat je het bot van haar onderarm kon zien. Het was echt een afschuwelijk zicht. De beelden zijn zoals wordt aangegeven onderaan het artikel niet voor gevoelige kijkers.

Het gaat hier om een drug die je gemakkelijk zelf kan maken. Dat deed me denken aan methamfetamine, ook een drug die vaak zelf door gebruikers in hun eigen huis aangemaakt wordt. Ook bij deze drug zijn de gevolgen voor de gebruiker gruwelijk, maar ze vallen in het niets bij de gevolgen voor de gebruiker van krokodil.

Bij het gebruik van meth verandert de gebruiker qua uiterlijk in een levende zombie, maar verder kan je van het uiterlijk van de gebruiker niets afleiden. Gebruikers lijken dus enkel een jaar of tien, vijftien ouder. Als je dan de beelden bekijkt over gebruikers van krokodil... Ik werd er even niet goed van toen ik enkele filmpjes bekeek.

Het is echt te hopen dat deze drug zijn eindstation heeft bereikt in het Ruhrgebied en dat de drug zich niet verspreidt naar ons land. Nog meer hoop ik dat de drug zo snel mogelijk uit gebruik raakt omwille van de ernstige effecten op het lichaam van de gebruikers. De beelden van verminkte gebruikers schrikt hopelijk potentiële gebruikers af...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.