actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2009, 20:06
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Zus Britse tienervader zwanger op haar dertiende

Jade, de nu 21-jarige halfzus van tienervader Alfie Patten (13), werd zelf moeder op dezelfde leeftijd van haar broertje nu. Dat maakte de Britse krant The Daily Mail bekend. Intussen twijfelen de buren van Chantelle Steadman, de vijftienjarige moeder, of Alfie wel de vader is.

Er raken steeds meer details bekend over de context waarin Alfie Patten en zijn vriendinnetje Chantelle Steadman een kindje verwachtten. Alfies halfzus Nicole (19) legt de verantwoordelijkheid voor wat is gebeurd bij haar stiefvader Dennis (45), de echte vader van Alfie.

Twee jaar geleden begon Dennis een relatie met een toen negentienjarige vriendin van Nicole. ‘Deze gebeurtenis heeft onze familie verscheurd’, zegt Nicole. ‘Dennis is voor zijn kinderen nooit een echte vader geweest.’ Dennis Patten heeft zeven kinderen: één uit een eerste relatie, drie uit een tweede en nog eens drie (onder wie Alfie) uit een derde. Toen Alfie vader werd, toonde opa Dennis amper belangstelling. ‘Ons gezin is geen normaal gezin meer’, zegt Nicole. ‘Dan krijg je zulke dingen.’

Maar ook jaren geleden kreeg het gezin al te maken met een tienerzwangerschap. In 2001 kreeg dochter Jade een baby. Ze was toen net zo oud als haar broertje Alfie nu.

Alfie niet de vader?

Intussen steekt het gerucht de kop op dat Alfie wel eens niet de vader van Maisie, het dochtertje van de vijftienjarige Chantelle Steadman, zou kunnen zijn. Volgens verschillende getuigen had Chantelle voor Alfie verschillende vriendjes met wie ze ook een seksuele relatie had. Al die vriendjes mochten blijven slapen bij de Steadmans, in de kamer van dochter Chantelle.

Een buurman getuigt in een Britse krant: ‘De Steadmans trokken zich niets aan van hun kinderen. Ze liepen tot laat op straat en leken nergens verantwoording voor te moeten afleggen.’ Een zeventienjarige vriend van Chantelle zegt: ‘Was ik Alfie, liet ik zeker een vaderschapstest uitvoeren.

Politie komt niet tussen

De politie van Sussex heeft intussen laten weten dat ze niet van plan is actie te ondernemen in deze zaak. Zegte en woordvoerder: ‘Strikt genomen is hier de wet overtreden. Seksuele contacten mogen pas vanaf 16 jaar. Maar het is in niemands belang dat we hier tussenbeide komen.’ De Britse kinderbescherming heeft intussen wel laten weten dat ze de tienerouders en hun baby op de voet zal volgen, om ervoor te zorgen dat zowel ouders als baby deze tijd goed doorkomen.

14/02/08 De standaard
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th February 2009, 21:16
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Een jonge van dertien jaar die papa wordt en een meisje van vijftien die mama wordt, ik kan het nog steeds niet geloven. Als ik dan denk aan de leden van de KLJ, waar ik leidster ben, kan ik het echt niet geloven dat een lid van mij papa of mama zou worden.
Het jammerlijk is dat de vader van de kinderen nooit aandacht voor hen heeft gehad en hen geen opvoeding heeft gegeven. Ik hoop de Aflie zijn kind wel een degelijke opvoeding zal geven. Maar ik vrees dat niet het geval zal zijn.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th February 2009, 11:32
Ruben Buts Ruben Buts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 73
Talking Hilarisch

Hilarisch toch,
Hoeveel pech kan ja als 13-jarige hebben?? HAHA !

Neenee, het is duidelijk dat de jongen van 13 nog niet veel van verantwoordelijkheden kent. Dit zou ik zeker op de vader willen toeschuiven. Die man weet duidelijk niet wat verantwoordelijkheid is! één kind uit de eerste relatie, drie uit de tweede en drie uit de derde??? Sorry, maar ik kan maar al te goed geloven dat Alfie niet echt een duidelijke opvoeding gehad heeft, je kunt toch moeilijk zo'n vader als rolmodel zien? Toch als papa zoveel kindjes heeft kan ik dat ook !!!! Ja, sorry voor die flauwe tussenstukjes maar ik kan hier echt niet bij, ik begrijp dit echt niet.
Volgens mij kan je ook verder kijken dan zijn opvoeding door zijn ouders, want het feit dat dit gebeurt in Groot-Brittannië en niet ergens anders, daar schrik ik ook niet van. De mentaliteit van de Britten is anders.

Besluit: Te grappig voor woorden, dit gaat ver over de gebruikelijke nieuwsberichten! Natuurlijk kan het voor ons wel lachen zijn, maar in Sussex zullen ze daar niet zo vrolijk om zijn. Ik neem wel aan dat dit niet het laatste is wat we van deze familie horen!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 17th February 2009, 12:27
jan voorspoels jan voorspoels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: NIJLEN
Posts: 91
Citaat:
Orgineel gepost door Ruben Buts
Volgens mij kan je ook verder kijken dan zijn opvoeding door zijn ouders, want het feit dat dit gebeurt in Groot-Brittannië en niet ergens anders, daar schrik ik ook niet van. De mentaliteit van de Britten is anders


Ik denk wel dat we dit met een korrel zout dienen te nemen. Groot-Brittanië staat inderdaad bekend voor "hypes" als zeer vroeg ouderschap, in dit geval niet gewild acht men, maar in vele gevallen wel. Of ook de zelfmoordspelletjes een aantal jaren geleden.

Mijn mening is ook dat door de medialisering een soort onderbewust: " het is weer in Engeland gebeurd" aangekweekt wordt. Net zoals bij de moorden in Dendermonde, waar de pers het had over België moordland.

Ik denk dat men er kan van schrikken waar dat nog zo'n dingen gebeuren als "kind en vader zijn"; maar waar dit gewoon op één of andere gruwelijke reden vergeten wordt...
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 17th February 2009, 12:35
Inne.Vets Inne.Vets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: tielen
Posts: 103
Ik vind dit echt zeer erg. Ten eerste beb je zelf geen goede opvoeding gehad en dan denk ik kan je dat dan wel aan je kind geven en zeker op zo'n jonge leeftijd. En het is naar mijn mening ook niet waarschijnlijk dat als hij de vader is, hij zijn handen terug trekt en zegt: ik heb hier niets mee te meken. Los het zelf maar op. Dus ik vind het veel erger voor haar want zij is de moeder en zij zal als ze het kind houdt hier waarschijnlijk alle verantwoordelijkheid voor moeten opnemen.
Voor haar hoop ik dat haar familie en haar vrienden haar steunen want ze kan die steun wel gebruiken. Ik denk dat het niet gemakkelijk is voor tienermoeders en dat het al zeker niet leuk is als ze er zo'n heisa rond maken.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 18th February 2009, 13:28
Gerinckx Lieselotte Gerinckx Lieselotte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mol
Posts: 69
Ik vind het nog steeds zeer bizar. Kinderen van een jaar of dertien laten samenslapen. Ik kan begrijpen dat je als ouder je kind niet altijd, dag en nacht kan controleren. Een ongelukje "schuilt in een klein hoekje". Maar de kat dan bij de melk zetten en ze laten samenslapen vind ik erover. Hun ouders moesten beter weten...
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 19th February 2009, 11:23
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Ik vind dit zeker niet kunnen, ik denkt dat hij(Alfie) het ook aan zijn vader te danken heeft. Alfie heeft geen duidelijk beeld over hoeveel verantwoordelijkheid je moet nemen om een baby te krijgen. Hij denkt dat dit de gewoonste zaak van de wereld is omdat zijn vader het toch ook deed zonder zich er iets van aan te trekken. De ouders van Chantelle zouden ook meer hun verantwoordelijkheid moeten nemen, zij laten gewoon hun 15-jarige dochter al bij eerder wie slapen, dan kan natuurlijk zoiets gebeuren en blijkbaar vinden zij dit normaal. Je merkt meteen dat Alfie er niet klaar voor is, ze vroegen aan Alfie wat hij op financieel vlak nu gaat doen, en hij antwoorde 'wat is financieel?'. Is dit dan normaal in Groot-Brittannië?
Nu komt er ook nog eens bij dat er nog 2 jongenTJES (14 en 16 j) beweren dat ze met Chantelle geslapen hebben en dat zij ook de vader kunnen zijn van Maisie. Alfie wil nu een DNA test doen om te bewijzen dat hij de echte vader is. Eerst moest zijn moeder wel uitleggen wat een DNA test juist is (yeah right).
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 19th February 2009, 17:25
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Zullen we eens oerconservatief doen?

De discussie over voorlichting en anticonceptie i.v.m. de vele tienerzwangerschappen in Engeland is niet de hoofddiscussie die moet gevoerd worden. De discussie die moet gevoerd worden, moet gaan over welk beeld we als ouder/maatschappij over seks uitdragen naar de jongeren én over liefde en verliefd zijn en over flirten enz... . Het is heel simpel:
- jongens en meisjes (vergeef me de hetero-ver-enging) slapen (vanaf 10 jaar) niet samen op een kamer.
- je laat je dochter niet buiten gaan met een diepingesneden décolleté en een rokje dat meer een lapje stof is dan lichaamsbedekking.
- zoon of dochter mag uitgaan vanaf 16 onder strenge voorwaarden en dus niet 'nachtje door'. (Want kunnen we vanaf 16 jaar in de meeste gevallen niet spreken van dat tikkeltje meer levenservaring dat jongeren van 14 nog niet hebben en dat maakt dat zij impulsief domme dingen doen?)

Soms is conservatief zijn niet slecht.

Trouwens dit soort van nieuws is wel ideaal om eens met je tienerkinderen te praten over seks en relaties! Hopelijk doen de ouders dat dan ook i.p.v. in hun broek te schijten om dit onderwerp aan te snijden.
(En ja conservatief en progressief gaat samen! Tijd voor een nieuwe partij?)
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 20th February 2009, 06:46
Jente Brughmans Jente Brughmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Brecht
Posts: 29
Meneer,

Excuseer,maar tijden veranderen en mensen veranderen. Je kan je kinderen wel opvoeden, maar die gaan het zeker niet meer pikken als ze niet meer samen mogen slapen. Ook de kledij is een discussiepunt. Meisjes van 16 jaar ga jij niet meer bevelen om met een " trui met hoge kol" naar buiten te gaan en dan te hopen dat ze braaf een cola drinken in plaats van een cocktail. Tijden veranderen en de invloed van "een subcultuur" kan veel veranderen voor jongeren hun gedrag. Ik geef een voorbeeld: " Als jij niet me die jongen slaapt, hoor je er bij ons niet meer bij, want iedereen in ons groepje heeft al met een jongens seks gehad." Als een tiener van 15 of 16 dit hoort, gaat die zowiezo over tot actie, want erbij horen is vandaag de dag heel belanrijk of hebt u nog nog nooit gehoord van forming en storming! Wel dan moet u zeker de lessen leefsleutels maar eens volgen!
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 20th February 2009, 13:16
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Citaat:
Ik geef een voorbeeld: " Als jij niet me die jongen slaapt, hoor je er bij ons niet meer bij, want iedereen in ons groepje heeft al met een jongens seks gehad." Als een tiener van 15 of 16 dit hoort, gaat die zowiezo over tot actie, want erbij horen is vandaag de dag heel belanrijk...


En dus pleit jij voor: Het is nu eenmaal zo, laat ze maar begaan?

Groepsdruk en conformisme zijn er inderdaad en dat uit zich op veel aspecten, maar als het al zo erg dat ook het seksuele aspect wordt opgedrongen door de groep, is het dan niet aan ouders om in te grijpen? Ik zou zo denken dat je seks hebt als je daar zelf klaar voor bent en niet als de groep dat wil...

Ik hoor jou precies zeggen: in deze tijd mogen ouders geen grenzen meer stellen dus we accepteren dan maar alles. Is dat nu niet net het probleem van onze waardeverarming bij de jeugd? Het feit dat jongeren op hun 12-13 nog vaak impulsieve dingen doen en tegenwoordig mogen we daar als ouders niets van zeggen of ze daar niet tegen beschermen. Ja, uit fouten leer je, dat is waar, maar ik zou het liefst van al willen dat mijn zoon/dochter niet de fout maakt om impulsief snel seks te hebben en daar dan later spijt van te hebben. Wat denk jij?
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 20th February 2009, 13:43
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Ik steun Bart zijn mening 100%! Ik zou het niet beter kunnen verwoorden...

Trouwens, ik heb nog een hoop broertjes die 'jonger' zijn, en die moeten thuis niet voorstellen om hun vriendinnetje te laten komen slapen hoor! En ik ken wel meer gezinnen waar dit niet zomaar mag (als het al mag)... Dus ik denk dat de veralgemening van Jente hier niet terecht is. Ook wat kleding betreft... ja, er zijn waarschijnlijk wel pubers die zich niets aantrekken van de mening van ouders, maar er zijn er zeker ook die wel 'gehoorzamen', is het niet naar de ouders dan is het naar grote zus (met meer levenservaring)...

Met mijn kinderen (als ze er ooit zullen zijn) zal het toch niet waar zijn... ik laat mij als ouder echt niet op m'n kop zitten... veel van de opvoeding hangt van hoe je er aan begint... je moet het respect van je ouders ook verdienen... en je moet je kinderen vertrouwen schenken... een goed evenwicht...
__________________
Que Dieu te bénisse!
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 20th February 2009, 13:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Jente Brughmans
Meneer,

Excuseer,maar ...


Allez Bart, ik begrijp dat de jongere studenten ontzag hebben voor een derdejaars, maar of ze nu meteen 'meneer' moeten gaan zeggen...??
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 22nd February 2009, 12:26
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
ik maakte me ook die bedenking.


Bart, ik steun je ook volledig! Als ouder moet je je verantwoordelijkheid (durven) nemen en daarbij horen nu eenmaal afspraken en regels. Je kan je kind/puber/jongere niet steunen en stimuleren zonder eerst duidelijk te sturen.

Waarschijnlijk zal je veel verwijten naar je hoofd geslingerd krijgen van je opgroeiende puber die niet dat (duidelijk te) korte rokje mag aan doen én verantwoording moet afleggen naar waar hij gaat én waarschijnlijk vroeger dan haar/zijn vrienden thuis moet zijn. Als ze later op die periode terugblikken zal dit met enig begrip zijn en zullen ze je dankbaar zijn.

Nog een belangrijk item hierbij, we mogen onze 'maatregelen' niet beperken tot de meisjes. Onze zonen moeten zich bewust zijn van hun gedrag en ook zij moeten leren omgaan met beperkingen. Meisjes (en alle andere levende wezens) dienen ze met respect te behandelen! Zo zal mijn zoon niet iedere week met een ander meisje moeten thuiskomen. Ach ja, als je je kinderen genoeg 'ethisch besef' meegeeft van in de wieg, zodat ze ermee opgroeien, ben ik ervan overtuigd dat je ze zelfs niet zoveel beperkingen zal moeten opleggen. Ze zullen die dingen dan wel vanuit zichzelf aanvoelen en weten dat als ze ergens raad over nodig hebben, je altijd voor hen klaar staat.
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 28th March 2009, 12:16
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Mol
Posts: 153
Alfie Patten (13) toch geen vader

Een DNA-test heeft aangetoond dat de 13-jarige Britse jongen Alfie Patten toch niet de vader van Maisie is, dat schrijft 'The Mirror'. Volgens Alfies moeder is de jongen er kapot van.
Het nieuws dat Patten op 13-jarige leeftijd al een dochter had, zorgde voor een schokgolf in Groot-Brittannië. Maar al snel bleek dat de jongen niet het enige vriendje was van de 15-jarige mama Chantelle. Andere tieners beweerden dat zij de vader waren. Een DNA-test van 300 pond moest uitsluitsel brengen.

Het nieuws is een grote schok voor Alfie die overtuigd was dat hij de vader was na een nacht seks met Chantelle. Hij vroeg zelf een DNA-test om zijn gelijk te bewijzen.

Chantelle beweerde eerst dat Alfie de enige jongen was met wie ze seks had. Maar tegen haar halfzus bekende ze toch dat er meer jongens in aanmerking kwamen voor het vaderschap. Twee van die jongens, de 14-jarige Tyler Barker en de 16-jarige Richard Goodsell, verklaarden dat ze ook seks hadden met Chantelle rond de tijd dat ze zwanger moet zijn geraakt.

Het is nog niet bekend wie nu wel de vader is van Maisie.

Bron: De Standaard
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.