actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2010, 14:00
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Facebook gooit daklozen buiten

Facebook heeft een liefdadigheidcampagne van vastgoedmakelaar ERA offline gehaald. ERA had Facebookleden opgeroepen om op hun profiel virtueel onderdak te geven aan een dakloze. Per deelnemer zou ERA 2 euro schenken aan een daklozenorganisatie. Maar zover komt het dus niet.

ERA begrijpt deze vorm van censuur niet. "Het is pure liefdadigheid waarbij wij geen enkel financieel voordeel hebben", zegt Iain Cook van ERA België. Het vastgoedbedrijf wil nu van Facebook weten waarom het in de ban is geslagen.

"Deze censuur staat in schril contrast met de recente aankondiging van Mark Zuckerberg om de helft van zijn fortuin weg te schenken aan een goed doel", aldus de initiatiefnemers.

Eerder al werden acties van Humo en Studio Brussel van de sociale netwerksite gehaald. Facebook heeft een set richtlijnen voor iedereen die iets wil publiceren, maar die regels zijn blijkbaar voor interpretatie vatbaar.

Datum: 28/12/2010
Bron: Gazet van Antwerpen

Eigen mening:
Waarom is de organisatie van facebook zo tegen goede doelen? Ik begrijp niet wat er mis is met de actie voor daklozen. Je doet er niets verkeerd mee als je iets op je facebookprofiel plaatst over een virtuele dakloze. En er is al zeker iets verkeerd aan, als een bedrijf, organisatie,... geld geeft aan een goed doel omwille van een vermelding op een facebookprofiel.
In deze maatschappij zijn er steeds meer individuen die een profiel hebben op een sociale netwerksite. Dan is het in mijn ogen logisch dat bedrijven, organisaties,... inspelen op deze internetcultuur en proberen de mensen en jongeren aan te spreken via facebook, netlog,...
Het zijn niet alleen slechte zaken die op het internet verschijnen. Een goed doel kan je toch nie zomaar van internet gooien? En als facebook strenge richtlijnen heeft, dan mogen die wel eens duidelijk bekend gemaakt worden want ik heb nog geen voorwaarden of regels gezien, terwijl ikzelf al meer dan een jaar een profiel heb op facebook.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th December 2010, 13:28
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
http://www.facebook.com/terms.php

Als je je aanmeld bij facebook moet je deze voorwaarden lezen en accepteren. Meestal het laatste vinkje dat je moet aan klikken voor dat je dat op "account aanmaken" kan klikken.

Beetje erg dat je zegt dat je ze nooit gezien hebt. Dat zou immers willen impliceren dat je niet veilig surft. x)

Een andere discussie natuurlijk, we leest ze nu eenmaal wel. Maar je zou toch op de hoogte moeten zijn voor hen die toepasselijk zijn voor jou.
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st January 2011, 16:00
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Reply

Ik kan het toch wel ergens begrijpen. Want als je begint met zo iets dan komt daar meestal geen einde aan. Je hebt één keer toegestemd en dan vragen anderen organisaties zich af waarom ook zij niet mogen actie voeren op facebook. Het is ook zo dat veel mensen zich ergeren aan de vele dingen die je moet aanklikken of wegklikken. Dus misschien doen ze het wel gewoon om het gebruik makkelijk en rustig te houden. Als je elke dag 10 aanvragen krijgt om lid te worden van bepaalde organisaties of om bepaalde organisaties te steunen dan gaat dat ook zeker geen positief effect hebben. Het zou natuurlijk ergens wel mooi zijn want zo kunnen veel mensen bereikt worden maar ik denk niet dat het echt veel gaat uithalen.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.