actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2010, 23:13
michaël.roothooft's Avatar
michaël.roothooft michaël.roothooft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heultje
Posts: 29
Opvliegende man slaat gehandicapte moeder verrot: volle bus kijkt toe en lacht

Opvliegende man slaat gehandicapte moeder verrot: volle bus kijkt toe en lacht

Deze man sloeg de gehandicapte moeder en haar man omdat er geen passeerruimte was voor de kinderwagen van zijn gezellin.
De politie van Surrey in Engeland zoekt de dader van een brutale geweldpleging op een lijnbus. De man sloeg een gehandicapte vrouw van 36 bewusteloos op een overvolle bus. Aanleiding voor het zinloos geweld was een 'botsing' tussen twee kinderwagentjes. De agressieveling verloor helemaal zijn zelfbeheersing. De vrouw en haar man werden afgeranseld en de passagiers keken gewoon toe of lachten. Drie maanden na de brutale aanval durft de vrouw nog altijd niet de deur uit.

Ruim tachtig passagiers keken toe en grepen niet in. Ze zagen hoe de moeder van 36 die in het gezelschap was van haar man en dochtertje van drie, in elkaar geslagen werd. De vrouw werd zwaargewond afgevoerd naar een ziekenhuis. Het is onwaarschijnlijk hoe sommige passagiers zelfs hun lach niet konden onderdrukken.

"Hij ging me vermoorden"
De ellende begon toen een man de bus opstapte en de moeder vroeg om plaats te maken voor de kinderwagen van zijn vriendin. Dat lukte niet met een botsing tussen de kinderwagentjes tot gevolg. "Ik werd compleet verrast. Ik was net mijn medicatie gaan ophalen en was met de bus onderweg naar huis. Ik kon geen plaatsmaken want de bus zat vol en er stonden tassen en andere andere kinderwagentjes in de weg. Plots haalde hij uit", vertelt het slachtoffer. "Hij maakte me uit, begon te schreeuwen en riep dat hij me ging vermoorden."

Doodsbang
Waarna hij de vrouw aftroefde en trapte. Het slachtoffer vreesde even voor een aanval met een mes. "Ik probeerde me te beschermen en hield mijn armen voor mijn buik want hij bleef maar in mijn maag trappen. Plots trok hij mijn armen weg en toen vreesde ik dat hij me met een mes ging steken. Ik stond doodsangsten uit. Haar man deelde in de klappen. Ook hij werd bont en blauw geslagen en smeekte passagiers om de politie te bellen maar ze bleven afzijdig. Ook de buschauffeur deed niets en bleef maar doorrijden.

Passagiers lachen
"Mijn vrouw werd tot moes geslagen. Ze lag er in een plas bloed, haar bril in haar hoofd geklopt", blikt haar 32-jarige man terug. "Het was onwaarschijnlijk hoe sommige passagiers gewoon zaten te lachen!" Uiteindelijk stopte de bus toch en kreeg het koppel hulp van een vrouw. Ze lette op het dochtertje en wachtte op de komst van de ziekenwagen. Het koppel dat uit vrees voor represailles anoniem wil blijven, zat op een bus nummer 85 richting campus van de Kingston Universiteit in Surrey. "De dader begon mijn vrouw zomaar uit te schelden", aldus de man en voltijdse verzorger over de aanleiding.

Politie zoekt dader
Volgens de politie wou geen enkele passagier getuigen. Tot vandaag is ook niemand ingegaan op de oproep om het te doen ondanks herhaaldelijke vragen. De politie zoekt een zwarte man, ongeveer 35 jaar oud met kort haar. Hij werd voor het laatst gezien op 19 september op weg naar Roehampton. "Hij droeg een zwarte jas met een wit logo op de linkerborststreek en een donkere broek. Hij was ook in het bezit van een Blackberry", aldus politiewoordvoerder. "De dader was ook in het gezelschap van een Mediterraanse of Oost-Europees uitziende dame van ongeveer 35 met lang zwart haar. Het koppel was onderweg met een jong meisje van gemengde afkomst." (vsv)
bron : hln : http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-en-lacht.dhtml

eigen mening:
Wanneer men al een weerloze gehandicapte vrouw van 36 jaar in elkaar bengint te slagen voor een domme botsing, is het erger met de wereld gesteld dan ik dacht. Ik heb medelijden met de man en de vrouw dat zij het slachtoffer zijn geworden van een gek. Ook met het dochtertje voel ik medelijde omdat zij heeft gezien hoe haar ouders werden in elkaar geslagen.

Het is al erg genoeg dat dit moest gebeuren maar dat niemand hen hielp is wel het toppunt. Ik zou op zijn minst toch verwachten dat de passagiers de vrouw en man gingen helpenof de politie bellen. Ook de buschauffeur deed alsof het hem niets kon schelen.

Is er dan geen eenheid meer onder de mensen. Vroeger verdedigde men elkaar als men onrecht werd aangedaan. Maar nu is iedereen gewoon een narcist die niets meer om zijn medemens geeft. De wereld is er slecht aan toe en wij gaan daar nog de rotte vruchten van mogen plukken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th December 2010, 13:28
Niels.VanHoof Niels.VanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Itegem
Posts: 13
Ach het verbaasd mij al niet meer dat soort dingen gebeuren!

Het is nu eenmaal zo dat de mens geëvolueerd is naar een individu dat alleen aan zich zelf denkt/hebberig is en gewoonweg niet meer mensen helpt. Denk terug aan Joe van Holsbeek die in een overvol station(spitsuur ) werd neergestoken en ook daar hielp niemand hem.

Ik zeg niet dat je jouw leven moet riskeren voor mensen, maar de bus was gevuld met 80 andere passagiers. Daarvan had toch een paar mensen de dader kunnen tegenhouden of stoppen in plaats van de vrouw uit te lachen. Ach het zal alleen maar verslechteren !


Greed has poisoned men's souls - has barricaded the world with hate - has goose-stepped us into misery and bloodshed.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th December 2010, 18:57
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Zo zie je wel dat de mensen enkel aan zichzelf denken. Wanneer er iemand in mekaar wordt geslagen in de bus bel je toch op z'n minst de politie of waarschuw je de buschauffeur. Ik zeg niet dat je tussen beide moet komen want dan deel je zelf in de klappen en je weet niet wat die man met jou had gedaan, maar het initiatief nemen om de politie te bellen, dat had niet overbodig geweest
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th December 2010, 19:59
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
De mens is een merkwaardig wezen...Kijk naar "das experiment", gebaseerd op ware feiten. Mensen zijn manipulatief en reageren alleen als iemand anders reageert. Als er genoeg mensen zijn die maar langs de kant zitten, dan zal de rest volgen. Sociale druk. Als nog één persoon had ingegrepen dan zou er meer hulp gekomen zijn van de andere passagiers. Maar wie werpt de eerste steen...? Misschien wat teveel psychologie, maar uiteindelijk komt het daar op neer.
Pas op, dit is niet voor alle mensen zo. Er zijn genoeg individuen die dit stramien doorbreken.
Maar het feit dat de "toeschouwers" het amusant vonden om het schouwspel te bekijken, vind ik nog het strafste van allemaal. Wat is daar nu grappig aan. Een vorm van sadisme? Ook in België gebeuren gelijkaardige feiten. Mensen houden zich dan afzijdig, om "er niets mee te maken" te hebben. Mensen zijn bang voor represailles. Is dat een reden om gestoorde gekken hun ding maar te laten doen?
Je kan het vergelijken met pestgedrag(op school of op het werk). Bepaalde mensen worden geviseerd en de rest staat aan de zijlijn de pestkoppen toe te juichen zolang ze zelf geen doelwit worden. Dit zijn zaken die mijn bloed doen koken(heb je zin om die mensen een paar meppen te geven, maar lost niks op), maar uiteindelijk ben je hier machteloos tegen. Wij zullen mss hulp aanbieden, maar als je in zo'n situatie zit, wat gaat er dan door je hoofd?
Welk standpunt neem je in? We kunnen enkel aan onze kinderen en omgeving het goede voorbeeld tonen en hopen op beterschap.
Ik leef mee met het gezin, zoiets kan gewoonweg NIET!

Laatst aangepast door Davy.Lostermans : 15th December 2010 om 20:31.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th December 2010, 19:25
lisa.dens lisa.dens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: vorselaar
Posts: 63
Dat zoiets de dag van vandaag kan gebeuren, vind ik gewoon shockerend. Dat mensen zomaar kunnen toekijken - en lachen - terwijl een gehandicapte vrouw in elkaar geslagen wordt, dat gaat me te boven.
De mens is een ramptoerist. Dat kunnen we niet ontkennen. Als we de chaos van een ongeluk zien, worden we er gewoon naartoe getrokken. Maar ik denk dat dit vooral de term 'ramptoerist' toch wel een hele nieuwe betekenis geeft. Een volle bus keek toe. Een volle bus deed niets, ongeloofelijk in mijn ogen. Hoewel langs de andere kant de toeschouwers en de chauffeur misschien bang waren om in te grijpen. Als een persoon zoiets een gehandicapte vrouw durft aan te doen, wat zou hij dan doen met een 'normaal' persoon die tussen beide kwam?
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th January 2011, 19:28
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Net zoals Lisa vind ik het heel choquerend dat er zoiets gebeurd is! Een gehandicapte vrouw en haar man die worden afgeslagen in een volle bus. Dat er niemand hen geholpen heeft, dat begrijp ik niet! Ik zou op zijn minst de buschauffeur roepen en hem vragen om te stoppen. Vervolgens zou ik naar de politie bellen. Ook zou meteen een foto van de man nemen die hen aan het afslagen is. Zo kan de politie die man beter opsporen.
Hetgeen ik zou doen is niet gevaarlijk en daar denk je direct aan. Ik begrijp dat die mensen niet willen getuigen voor de politie want dan komt aan het licht dat zij alles gezien hebben en niets gedaan hebben. De mens is altijd zo vol van zichzelf en denkt dat hij niets verkeerd doet. Tot dit gebeurt...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.