actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2010, 13:09
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Koppel laat poll beslissen over abortus

Moeten we ons ongeboren kind laten leven of kiezen we voor een abortus. De moeilijkste vraag waarmee aanstaande ouders geconfronteerd kunnen worden laat een Amerikaans koppel uit Minneapolis afhangen van een poll op het internet.
Pete en Alisha Arnold, 17 weken zwanger, hebben de website Birth or Not opgestart, daar laten ze de surfer beslissen over de toekomst van hun ongeboren kind. Stemmen kan nog tot twee dagen voor 9 december, de laatste dag dat een abortus uitvoeren legaal is.

De foetus, een jongen die voorlopig 'Wiggles' wordt genoemd, is perfect gezond. Om dat te bewijzen post het koppel regelmatig echografieën op hun blog.

Over de reden van de poll schrijft de 30-jarige Alisha dat ze bang is voor het moederschap. 'Ik vrees dat ik de druk niet aankan om een perfecte vrouw en moeder te zijn en ook nog een fulltime job te hebben.' Volgens het koppel is een poll de perfecte manier om een dilemma op te lossen in de Amerikaanse democratie. 'Is het niet mooi dat jullie stem een verschil kan betekenen in de echte wereld?'.

Vreemd genoeg proberen de twee al lang zwanger te worden en hebben ze al twee miskramen achter de rug. 'We proberen al zo lang een kind te krijgen dat ik bang ben dat ons verlangen er een te hebben afgekoeld is', schrijft Pete.

De website is zo controversieel dat sommigen denken dat het om een stunt van anti-abortusverenigingen gaat. Het koppel ontkent dat echter met klem.

Het enige lichtpunt aan de website is de voorlopige uitslag van de poll. Bijna 80 procent van de bezoekers vindt dat het kind geboren moet worden. Meer dan 56.000 mensen brachten al hun stem uit.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20101119_013

Eigen mening: De ouders laten de buitenwereld beslissen over het al dan niet plegen van abortus. Het plegen van abortus wordt in verschillende culturen op een andere manier bekeken. Daarom hoort het artikel thuis onder de categorie cultureel-maatschappelijk.

Persoonlijk vind ik dit een immoreel iets. Wie laat de buitenwereld nu beslissen over het al dan niet plegen van abortus? Dit gaat echt mijn petje te boven. In het artikel wordt aangehaald dat de ouders al lang een kindje wilden, en dat ze al twee miskramen hadden. Als dit zo is, twijfel je toch geen seconde over het al dan niet plegen van abortus, als je eindelijk zwanger bent? Ik begrijp dit echt niet, en kan er ook geen begrip voor opbrengen. Polls als dit moesten ze onmiddelijk verwijderen, en de ouders moesten ze een flinke boeten geven.

Ik hoop echt dat het om een stunt gaat van de anti-abortuscampagne. Als het om een stunt zou gaan, zou ik het een goede vinden, en heeft hij zijn effect zeker niet gemist.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th November 2010, 15:52
Jennifer . Verhaegen Jennifer . Verhaegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Herentals
Posts: 69
Dit is typisch Amerikaans, van alles een mediastunt maken. Dit is echt iets waar je geen stunt van maakt, het gaat hier over een leven. Als je zelf niet kan beslissen of je een baby wil of niet, begin er dan ook niet aan. Ik kan best wel begrijpen dat een koppel onzeker is ‘over het krijgen van een kind’. Het is een grote verantwoordelijkheid maar daarom is het ook belangrijk dat je er samen over praat en samen een beslissing maakt. Ik vind dat ouders die het leven van hun kind laten afhangen van een internetsite geen kind verdienen. Als ze nu al geen beslissingen kunnen maken wat gaat het dan zijn als het kind er is. Nieuwe site starten: ‘hoe laat zou mijn kind moeten gaan slapen’ of ‘mag ik mijn kind slaan of niet?’. Als iedereen zo zijn kinderen zou opvoeden, zou het nogal een boeltje worden.
__________________
Life is too precious & short to worry about the stupid crap. Have fun, party, dance all night, fall in love. Say anything you want to say, do what you want to do & regret nothing.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th November 2010, 18:25
Davy.Lostermans's Avatar
Davy.Lostermans Davy.Lostermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 51
Een blijk van weinig gevoel voor medeleven met het ongeboren kind en mediageil of het typische denken van het Amerikaanse denkbeeld?
In ieder geval, walgelijk! Elk kind heeft het recht om te leven. Als je geen kinderen wil, moet je hier maatregelen voor treffen. Er zijn diverse mogelijkheden die beschikbaar zijn voor veilig te vrijen. Ik ben een directe tegenstander van abortus. Of je nu de ouders bent, of een arts, of iemand anders...niemand heeft recht te beslissen over het lot van een mensenleven. Pas op, als er op vroege tijdstip kan gezien worden dat het kind zwaar gehandicapt is en de levensomstandigheden of kansen zeer laag zijn, dan zou ik mijn mening durven herzien. Maar elk leven heeft recht op een kans om te bestaan.
Deze ouders zijn onzelfzuchtig bezig. Op zen minst kunnen ze adoptie overwegen. Er zijn honderdduizenden ouders die geen kinderen kunnen verwekken en smeken om hun kinderwens in vervulling te zien gaan. Voor hen zou dit een geschenk van de goden zijn. Als de biologische ouders er niet voor kunnen zorgen, neem dan maatregelen en laat het kind over aan mensen(ouders) die wel kunnen zorgen voor dit kind!!!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th November 2010, 10:56
dorien.wellens dorien.wellens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Zoersel
Posts: 108
Je kan zeggen 'weer typisch Amerikaans'. Maar hier in België zie ik veel mensen die ook in staat zijn om zo'n belachelijke poll op het internet op te starten. Wat ik niet snap is als je al twee keer een miskraam hebt gehad, dan ben je toch in de wolken dat je na al die tegenslagen toch eindelijk zwanger bent. Het is ook zever dat de 'moeder' ineens niet meer klaar is voor het moederschap. Dit is gewoon weer een poging om aandacht te trekken. Moest de uitslag van de poll in december 'geen abortus' zijn, dan zou wanneer het kind wordt geboren, dit moeten afstaan voor adoptie. Sorry, dit kind voelt zeker al dat het niet gewenst is. En nogmaals, hoe belachelijk kan je zijn om een poll op het internet op te starten over een baby die er nog niet is. Je 'speelt' hier wel met leven en dood.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th November 2010, 11:22
Eline.Martens Eline.Martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
Dat een koppel de rest van de wereld laat beslissen over hun eigen kind vind ik niet kunnen. De reden van de twijfel over abortus vind ik ook maar bizar.
In het artikel staat al dat ze jaren aan het proberen zijn om zwanger te raken en dan zijn ze eindelijk zwanger en dan twijfelen ze ofdat ze wel een kind willen. Mij lijkt het logisch dat je eerst goed nadenkt of je wel echt een kind wil voordat je probeert zwanger te raken.
Volgens mij willen ze wel degelijk een kind omdat ze na 2 miskramen toch blijven proberen. Dus ik denk dat ze eerder een nood aan aandacht hebben dan dat ze twijfelen.
Stel je voor dat de mensen zouden stemmen voor een abortus, dan wordt er zomaar gewoon leven weggenomen.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 25th November 2010, 19:10
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Dit toont duidelijk aan dat dit koppel geen enkele zin voor verantwoordelijkheid heeft, ze kunnen nog niet eens zelf over een leven beslissen. Naar mijn mening hadden ze dus beter gestopt met proberen toen het niet lukte.
Als je een keuze als dit laat afhangen van mensen die niets met de situatie te maken hebben en waarschijnlijk niets van de situatie afweten dan ben je zeker geen geschikte ouder.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.