actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th February 2012, 00:47
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Onderbroekterrorist levenslang

Onderbroekterrorist levenslang

Toegevoegd: donderdag 16 feb 2012, 21:26

De Nigeriaan die met Kerst 2009 een vliegtuig boven Detroit wilde opblazen, heeft levenslang gekregen. De 25-jarige Nigeriaan Umar Farouk Abdulmutallab raakte bekend als onderbroekterrorist, omdat zijn bom in zijn onderbroek was genaaid.

De 25-jarige Nigeriaan was in Amsterdam aan boord gegaan van een vliegtuig van Northwest Airlines, dat Detroit als eindbestemming had. Kort voor aankomst probeerde hij de bom tot ontploffing te brengen.

De bom ging niet af, maar wel vloog de kleding van de man in brand. Daarbij liep hij ernstige brandwonden op. Een Nederlandse passagier overmeesterde hem.

Schuldbekentenis

De man had in oktober schuld bekend. Hij had zich laten inspireren door een Amerikaanse al-Qaidaleider, die in Jemen verbleef. Die werd vorig jaar gedood, bij een Amerikaanse drone-aanval.

In zijn spreektijd voor het vonnis werd uitgesproken vertelde Abdulmutallab dat hij met zijn daad wraak had willen nemen voor "de aanvallen van de VS op moslims". Een aantal van de 289 inzittenden van het vliegtuig was vandaag bij de uitspraak aanwezig.

Eerder deze week had zijn advocaat de rechter verzocht geen levenslang op te leggen. Hij argumenteerde dat omdat er geen mensen waren omgekomen, levenslang een te zware straf zou zijn.

Bron: http://nos.nl/artikel/341875-onderb...levenslang.html

Het blijft mij nog steeds verbazen hoe creatief terroristen tegenwoordig zijn met het plegen van aanslagen. Daarna ben ik ook altijd verbaasd dat er mensen zijn die bereid zijn om te sterven voor hun land of hoogstwaarschijnlijk hun geloof zoals in dit geval van toepassing is. Ik denk dat het iets is dat ik als Westerling nooit ga kunnen begrijpen, net zoals bijvoorbeeld ik ook nooit kan voelen wat Amerikanen voelen als hun land wordt bedreigd.
Ik vind het dan ook niet meer dan rechtvaardig dat deze man een zware straf krijgt opgelegd door de overheid en de rechtbank. Ik ben zelfs verbijsterd dat deze man ondanks het feit dat hij schuldig is bevonden, toch het lef heeft om strafvermindering te vragen omdat er uiteindelijk niemand is omgekomen omdat de aanslag niet is doorgegaan.
Dit artikel kan natuurlijk niet als voorbeeld gesteld worden naar anderen, want terrorisme is volgens mij een principe van alle tijden. Alleen is het vandaag de dag veel gevaarlijker dan vijftig jaar geleden. Wat kan dan wel een voorbeeld zijn om terrorisme tegen te houden ???
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th February 2012, 00:33
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Kan je je, de dag van vandaag, nog wel ergens veilig voelen? Zit je rustig in een vliegtuig, te dromen van die oh zo mooie bestemming waar je naartoe gaat, wil één of andere gek jou en nog vele andere vermoorden!
Ik sta er inderdaad ook elke keer weer van te kijken hoe creatief de terroristen zijn al vraag ik mij wel af hoe deze man ooit met een bom in zijn broek door de controle is gekomen. Ik ben nog nooit op een vlieghaven, vliegtuig of iets dergelijks geweest en weet dus niet of dit al het geval is, maar indien dit niet is, pleit ik zeker en vast voor scanners die bij iedereen het hele lichaam scannen.
Schaamteloos trouwens ook, dat deze man nog strafvermindering durft te vragen. 'Het is niet gelukt, krijg ik een herkansing?' Belachelijk gewoon! Ik ben dan ook blij dat hij een gepaste straf heeft gekregen. (Waar de gewone burger weliswaar weer voor kan opdraaien want wie gaat zijn levenslange straf bekostigen...?)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.