actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th December 2011, 12:50
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Google + herkent jou

Google + herkent jou.
De Zondag: 11/12/2011
San Francisco. Internetgroep Google heeft voor zijn sociale netwerk Google + een systeem gelanceerd voor gezichtsherkenning. Het moet internetgebruikers toelaten om met Google + waar zij zelf opstaan. De toepassing zal optioneel zijn, preciseert Google, dat zo de kritiek hoopt te counteren die rivaal Facebook over zich heen kreeg bij de lancering van een gelijkaardig systeem begin dit jaar. Gebruikers moeten dus vooraf toestemming geven om hun gezicht te laten herkennen. Wie ‘Find my face’ activeert, laat Google + toe om op foto’s die geüpload worden op het netwerk, gebruikers te herkennen en hen aan te bieden om de foto te taggen. (bel)

Bron: De Zondag 11/12/2011

Eigen mening:
Dit artikel bewijst weeral hoe privacy op het net bijna niet meer telt. Men moet wel toestemming geven om ‘herkend’ te worden maar ik heb toch mijn bedenkingen. Ik denk dan vooral aan kinderen die surfen en googlen…Ik weet niet of ze beseffen hoe informatie over de hele wereld kan verspreid worden en hoe belangrijk het is om er voorzichtig mee om te springen. Ik denk dat de taak van ouders (en ook leerkrachten) er in bestaat om kinderen, jongeren op deze dingen te wijzen en dat we er niet licht over heen mogen gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 11th December 2011, 13:38
Melissa Van Ostaeyen Melissa Van Ostaeyen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 67
Voor mij klinkt dit ook net iets extremer dan het taggen op facebook, waar je zelf veel controle over hebt. Ik denk ook dat jongeren (en niet te vergeten, ouderen die pas het internet hebben ontdekt, zoals mijn grootmoeder, die ook serieus verslaafd is aan zulke dingen, maar de risico's ervan niet kent) niet stil zullen staan bij de eventuele gevolgen van gezichtsherkenning op het internet. Ik denk niet dat zoiets persé problemen zal geven, maar het is wel mogelijk. Privacy op het internet zou gezien moeten worden als een belangrijker item dan het nu blijkt te zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.