actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 19:57
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Bewoners Faroer bezig met afslachten honderden grienden

Bewoners Faroer bezig met afslachten honderden grienden
22/11/11, 17u42

Via onze contacten bij Sea Shepherd vernemen we dat er momenteel een 'grind' aan de gang is op één van de Faroereilanden.

Jaarlijks worden daar honderden grienden, een grote dolfijnsoort, op gruwelijke wijze afgeslacht: de dieren worden met boten naar ondiep water gedreven, waar jonge mannen hun viriliteit bewijzen door de dieren in hun luchtgat te steken met een stompe dolk en vervolgens hun ruggengraat over te snijden. De dieren, die in families leven, hebben geen schijn van kans, hun doodsstrijd duurt tot een halfuur.

Sea Shepherd voerde de voorbije zomer campagne tegen de grinden, en dat oogstte succes: tijdens hun aanwezigheid voor de kusten van de Faroereilanden werd niet één griend gedood. Begin september liep de operatie 'Ferocious Isles' van Sea Shepherd ten einde.

De inwoners van de Faroereilanden consumeren het walvisvlees, hoewel zulks door hun ministerie van Volksgezondheid wordt afgeraden omdat het vol zware metalen zit en verantwoordelijk is voor misvormde baby's, verhoogde kankercijfers en Alzheimer. Je kan de ontwikkelingen hier in real time volgen. Omdat het om een school van wel duizend dieren gaat, roepen zelfs inwoners van de Faroer op de grind te staken. De activisten van Sea Shepherd hopen dat de slachtpartij ophoudt wanneer het donker wordt.

Ze roepen op naar de ambassade van Denemarken te bellen of te mailen om de praktijk een halt toe te roepen. De Faroereilanden vormen een autonome provincie onder de Deense kroon. (lb)

Bron:

http://www.demorgen.be/dm/nl/5381/B...-grienden.dhtml

Eigen mening:

Mensheid is soms ver zoek. Dat zo iets nog kan gebeuren in deze tijd vind ik ronduit verschrikkelijk.
Het feit dat ik hier zo door geshockeerd ben heeft natuurlijk ook te maken met de grote verschillen in cultuur. Deze mensen zullen het niet zo erg vinden en het belangrijker vinden om hun mannelijkheid te bewijzen dan het leven van dit dier in ere te houden.
Onze Westerse maatschappij doet zich altijd voor als superieur. Wel, dat ze nu hen superioriteit maar eens gebruiken om fenomenen als dit te bestrijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd November 2011, 21:02
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
Dit is inderdaad verschrikkelijk, kunnen ze hier geen andere manier vinden om hun mannelijkheid te bewijzen? Dieren zomaar afslachten doe je niet, en zeker niet op deze gruwelijke manier. Een stompe dolk in het luchtgat, en daarna de ruggengraat oversnijden?? komaan dat kan toch niet? Hier kan ik echt niet bij..
Ik ben wel blij dat er al verzet is geweest tegen deze gruwelijkheden maar blijkbaar is dit nog lang niet genoeg geweest. Kan men hier dan geen straffen op zetten? Men moet in ieder geval proberen dit stop te zodat deze dieren weer gewoon in hun familie verder kunnen leven.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 22nd November 2011, 21:17
Kenny.Van.Eysendeyk Kenny.Van.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Retie
Posts: 42
Erg zeker maar het word wat opgeblazen volgens mij. Het is een ritueel van een groep mensen die op gruwelijke –naar westerse standaard- een dier doden. Daarom dat het in het nieuws komt een er een grote campagne rond word gevoerd. Hoe zit het me al die andere vissoorten die door overbevissing uitsterven? Is het omdat ze niet in hun luchtgat worden gestoken met een stompe dolk en vervolgens hun ruggengraat over gesneden word dat ze onze aandacht niet waard zijn
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.