actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2011, 23:27
Olivier.Wuyts Olivier.Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 26
Yannick Noah: 'Doping moet gelegaliseerd worden'

De Franse ex-tennisser Yannick Noah verklaarde zaterdag in de Franse krant Le Monde dat hij wil dat doping in de sportwereld legaal wordt. Hij beschuldigde eveneens de Spaanse atleten van het gebruik van verboden middelen
'Laten we stoppen met hypocriet te zijn. We moeten steeds rekening houden met het vermoeden van onschuld, maar je maakt niemand iets wijs. Het is het best als we doping legaliseren, zodat iedereen de 'toverdrank' kan gebruiken', aldus Noah.

Noah beschuldigt de Spaanse sporters die dominant zijn in het voetbal, wielrennen en basketbal. 'Het kan toch niet dat ze trainingsmethodes hebben ontdekt waar nog niemand anders is opgekomen?', schiet hij met scherp. 'Ik heb het zeer moeilijk met dat te geloven. Je kan de hedendaagse sport vergelijken met Asterix en Obelix op de Olympische Spelen, als je de toverdrank niet hebt, is het zeer moeilijk om te winnen. De Spanjaarden hebben wel wat overdreven de laatste jaren', doelt hij op het aantal Spaanse atleten die tegen de dopinglamp liepen.

'We willen kampioenen zien, maar we laten ze vallen als een baksteen van zodra ze gepakt worden op doping', besluit de Roland Garros-winnaar van 1983.

Spanje reageert: 'Hard werk is de sleutel'

Het Spaans Olympisch Comité reageerde al door te zeggen dat 'het moeilijk is voor de onwetenden om de indrukwekkende Spaanse resultaten te begrijpen. Hard werk is de sleutel tot ons succes', aldus Alejandro Blanco, voorzitter van het Spaans Olympisch Comité. Blanco voegde er nog toe dat er in 2011 11.200 dopingcontroles werden uitgevoerd in Spanje.


Eigen mening:

Dit vind ik gewoon belachelijk. Als we doping in de sportwereld legaal zouden maken, gaat dit volgens mij de hele sportwereld kapot maken.
Atleten zijn dan naar mijn mening geen atleten meer. Je prestaties worden dan meer bepaald door een extern hulpmiddel in plaats van je eigen inzet en doorzettingsvermogen. Ik zou dit ook een totaal verkeerde boodschap vinden aan nieuwe jonge sporters.
Ik deel de mening van Spanje die zegt dat je hard moet werken als je goede prestaties wilt bereiken. Vluchten in doping vind ik echt geen optie.

Bron:

http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111119_081
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2011, 22:24
jessica.vanlooy jessica.vanlooy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Doping

Ik zou het ook echt belachelijk vinden als ze doping legaal zouden maken! Het is misschien een harde strijd, maar waar stopt het als er geen grenzen meer worden gesteld. Ik ben benieuwd hoeveel overdosissen per week er dan in de krant zouden staan. Niet alleen voor het gevaar, maar waar is de eer in een overwinning als je die behaald hebt door de beste doping te gebruiken?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.