actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd January 2010, 10:23
Evelien.Peeters Evelien.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Gierle
Posts: 7
Gierle springt in de bres voor Haïti

De beelden van de verwoestingen in Haïti liet niemand in Gierle onberoerd. Vooral omdat een van de inwoners van de deelgemeente van Lille - Ninja Meeuws (25) - in Haïti zat toen de aardbeving plaatsvond. De geadopteerde dochter van Jef en Sonja Meeuws is ondertussen goed en wel weer thuis en bekomt van het drama in haar geboorteland.
Ondertussen zit haar dorp niet stil. Verscheidene verenigingen zoals de Chiro, de jeugdclub 't Hoekske, KWB, de tafeltennisclub, Wereldwinkel, de zaalvoetbalclub en vrienden van Ninja staken de hoofden bijeen. Onder het motto 'Gierle voor Haïti, Gierle helpt', organiseren ze een benefietactie in het dorp.

Grootse benefietavond

"We starten met een geldinzamelactie", zegt Dennis Peeters (25), een vriend van Ninja. "Elke inwoner van Gierle ontvangt een enveloppe. Ze kunnen de enveloppe met geld deponeren in een collectedoos in de bakkerijen, de melkerij en de supermarkt Peeters-Govers." In andere winkels en horecazaken staat spaarpotten.

Het orgelpunt van de actie is de grote benefietavond op 29 januari. In jeugdhuis 't Hoekske staan lokale groepen zoals The Buckshots op het podium. In de Schuur vinden akoestische optredens plaats. Op het dorpsplein kunnen de bezoekers terecht voor een hapje en een drankje ten voordele voor Haïti. "We besteden het geld dat we inzamelen rechtstreeks aan het project van broeder Gerard waaraan Ninja meewerkt", vervolgt Dennis Peeters.

BART VAN DEN LANGENBERGH

www.gierlevoorhaiti.be
GVA; 19 januari 2010

Reactie:
Een week lang horen we niets anders dan spreken over de aardbeving in Haïti en het zou niet van belang zijn om hier nogmaals een informatief artikel te posten van wat er nu net gebeurd is, want de schokkende beelden zijn eveneens al een week lang niet meer van het televisiescherm af te denken. Maar, ik post wel bovenstaand artikel om de aandacht te vestigen op al de solidariteit die er, na de tsunami, ook nu weer is onder de mensen. In bovenstaand artikel gaat het over Gierle, mijn dorp in de kempen, waar zoals in vele steden en gemeenten een hele solidariteitsactie op poten is gezet. Gisterenavond was er nog een programma 'Help Haïti' als samenwerking tussen VTM en één en vandaag is er als samenwerking tussen 5 radiozenders 'radio 1212' om geld in te zamelen voor Haïti. Hierbij hebben veel mensen wel de reactie, waar komt dat geld dan terecht? Wordt het wel goed besteed? Dit is wel een logische reactie denk ik. In Gierle echter hebben we een jonge vrouw die op de dag van de aardbeving in Haïti was voor een goed werk. Enkele lokale verenigingen en vrijwilligers hebben een hele solidariteitsactie georganiseerd waarbij de opbrengst integraal bij de jonge vrouw terecht komt die het geld in Haïti gaat gebruiken om te helpen. Door deze actie te steunen weten de mensen dus zeker dat hun geld goed besteed wordt en ze weten waar het naartoe gaat. Het is dus een klein beetje een andere vorm van storten. Storten waarbij je meer zeker bent dat het geld echt allemaal terecht komt. Uiteraard zijn alle andere initiatieven ook zeer hartverwarmend, en hoop ik zoals iedereen dat Haïti snel en efficiënt met al onze centen kan geholpen worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th January 2010, 12:52
Anneleen Verboven Anneleen Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Beerse
Posts: 86
goed initiatief

Ookal woon ik vlak naast Gierle, ik had nog niets van dit project gehoord.
Ik vind het een heel goed initiatief en ik ga zeker en vast eens naar Gierle gaan voor de grote benefietavond, want Haïti kan alle steun gebruiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.