actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd May 2018, 09:28
Jolien.R*ns Jolien.R*ns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 68
Trump dicteerde eigen gezondheidsrapport, zegt lijfarts

De voormalige arts van Donald Trump zegt dat hij het gezondheidsrapport over de president niet zelf heeft geschreven. ‘Hij dicteerde de volledige brief’, aldus Harold Bornstein aan CNN.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde het doktersrapport dat Donald Trump blaakte van gezondheid. ‘Hij zou de gezondste persoon zijn die ooit tot president zou verkozen zijn’, klonk het onder meer.

Nu zegt dokter Harold Bornstein dat hij de brief niet zelf heeft geschreven. ‘Trump dicteerde de brief en ik zei hem wat hij er wel en niet in kon zetten’, aldus de arts.

Waarom de dokter de beschuldigingen nu doet, is niet duidelijk. In augustus 2016 zei hij nog dat hij de nota in vijf minuten had opgesteld terwijl de chauffeur op hem wachtte.

Fitheid

Twee dagen voor de brief destijds werd vrijgegeven, tweette Trump: ‘Als presidentskandidaat heb ik mijn dokter gevraagd om binnen de twee weken een volledig medisch rapport uit te geven. Het zal perfectie tonen.’

Met het rapport wou Trump bewijzen dat hij fit genoeg was om president te zijn.

Het Witte Huis heeft nog niet gereageerd op de beschuldigingen.

‘Raid’

Bornstein zei ook dat een lijfwacht van de president en twee mannen op 3 februari 2017 zijn praktijk binnenvielen om de medische dossiers van Trump mee te nemen. ‘Ze moeten daar 25 tot 30 minuten zijn geweest en hebben veel chaos veroorzaakt’, verklaart Bornstein aan NBC News. Hij voelde zich naar eigen zeggen ‘verkracht, bang en verdrietig’.

Het was geen raid, reageert de woordvoerster van het Witte Huis Sarah Sanders. Volgens haar ging het om een standaardprocedure.

Bron: De standaard, 2 mei 2018
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180502_03492704

Eigen mening:
Dit verbaast me niet. Het is heel gewoon dat sommige mensen hun macht misbruiken om zich beter voor te doen. Zeker als er een campagne mee gemoeid is.
Ik weet niet waarom zijn ex-dokter dit nu vertelt, want dit is strafbaar, een medisch dossier vervalsen. Hoogstwaarschijnlijk hing er een beloning aan vast die hij van Trump zou krijgen maar hij heeft zich vast niet aan zijn beloften gehouden. Het kan ook een heel andere reden hebben. Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Trump.
Het is best zielig dat Trump dit gedaan heeft. Hij heeft gewoon al de mensen belazerd die voor hem hebben gestemd, maar dit is niet de eerste keer, vrees ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.