actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th December 2014, 11:35
senne.v*n den schoor senne.v*n den schoor is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herenthout
Posts: 26
Opnieuw dodelijk politiegeweld tegen zwarte man

Opnieuw dodelijk politiegeweld tegen zwarte man

In de Amerikaanse stad Phoenix, in deelstaat Arizona, is een zwarte man door een blanke agent gedood. De 34-jarige kwam dinsdag om het leven bij een politiecontrole voor zijn woning. Hij werd verdacht van het verkopen van drugs.

In een persbericht deelde de politie van Phoenix donderdag mee dat een 34-jarige zwarte man, Rumain Brisbon, was tegengehouden omdat hij verdacht werd van het verkopen van drugs. Volgens de politie trachtte de man te ontsnappen en weigerde hij 'verschillende bevelen' van de blanke agent van 30 jaar oud, wiens naam niet bekend gemaakt werd, maar 7 jaar ervaring zou hebben.

Het kwam tot een handgemeen. Toen de man zijn hand in zijn zak stak, hield de agent de hand vast en beval hij hem die daar te houden. De agent dacht dat hij de kolf van een geweer voelde en schoot tweemaal in het torso van de man. Die werd ter plaatse nog dood verklaard, kort na de aankomst van de brandweer en politieversterking. De 34-jarige had echter een potje met oxycodon in zijn broekzak, een krachtige pijnstiller.

Marci Kratter, de advocate van de familie, verklaarde dat 'verschillende getuigen de versie van de politie tegenspreken'. 'Dit is een tragedie; Hij was niet gewapend en bedreigde niemand'.

Naar aanleiding van het incident kwamen onmiddellijk enkele mensen op straat in Phoenix, om het politieoptreden aan te klagen.

In de Verenigde Staten manifesteren duizenden mensen al enkele dagen tegen politiegeweld, na eerdere gevallen van dodelijk politiegeweld in New York en Ferguson.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141205_01413199
DS 5/12/2014

eigen mening: Ik vind dat dit soort geweld de laatste tijd te veel gebeurt in de wereld. Dit is ook niet de eerste keer in Amerika dat een blanke agent een donkere persoon vermoord ten gevolgen van 'misverstanden'. Ik denk ook dat deze agent liegt over zijn verklaring want de getuigen die alles hebben gezien vertellen allemaal hetzelfde en spreken ook de agent tegen. Ik hoop dat ze dit gaan onderzoeken want zulke daden kunnen niet in de wereld. Het is ook erg dat deze jongen ten eerste instantie beschuldigd werd van iets wat hij niet heeft gedaan en nu werd hij hierdoor vermoord door een agent die maar 7 jaar ervaring heeft. Ik leef ook heel hard mee met de familie van de jongen en ik hoop dat ze veel steun krijgen van iedereen.

Laatst aangepast door senne.v*n den schoor : 5th December 2014 om 11:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.