actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 10:51
Lynze.M∗esters Lynze.M∗esters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Brecht
Posts: 20
Detroit urenlang zonder stroom

Detroit urenlang zonder stroom

De Amerikaanse stad Detroit heeft urenlang zonder stroom gezeten. Zo’n honderd openbare gebouwen, waaronder scholen, ziekenhuizen en een gevangenis, moesten het al die tijd zonder elektriciteit stellen, berichten lokale media dinsdag.

Ook het treinverkeer en de verkeerssignalisatie waren getroffen. Het stadhuis moest worden geëvacueerd, gerechtelijke processen werden stilgelegd en musea sloten de deuren.

Pas enkele uren na de start van de black-out konden de technische problemen worden opgelost.

Burgemeester Mike Duggan wijst met beschuldigende vinger naar de verouderde infrastructuur van de failliete stad.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20141203_0...g-zonder-stroom

Mening: Ik wil dit artikel toch graag eens in de aandacht brengen omdat hier in België de kans bestaat dat wij ook zonder stroom gaan zitten deze winter en het afschakelplan uitgevoerd zal worden. Wanner de elektriciteit uitgeschakeld zal worden zal dat voor problemen zorgen. Dat kan je ook lezen in dit artikel. Daarom vind ik dat iedereen nu zijn steentje moet bijdragen en extra zuinig zijn op onze kostbare elektriciteit zodat die nooit uitgeschakeld zal moeten worden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2014, 11:28
B*eke Janssens B*eke Janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 100
De kans dat er een black-out komt in België is groot. Door dit artikel te lezen wordt dit nog duidelijker. Ik vind het wel schrikwekkend dat we in de winter eventueel zonder elektriciteit gaan zitten. Daarom moeten we inderdaad maatregelen nemen zoals onder andere 's avonds de was doen en dergelijke. In Detroit was er ook geen elektriciteit in de ziekenhuizen. Dit vind ik wel heel vreemd. Op plaatsen zoals deze zou er altijd elektriciteit moeten voorzien zijn. Er hangen namelijk levens vanaf. In België voorzien ze hopelijk dan wel elektriciteit voor ziekenhuizen, rusthuizen, verkeerslichten, etc.
Voor onze maatschappij zou het ook een wake-upcall zijn. We zijn alle energie en luxe al zo gewoon dat het vanzelfsprekend is. We moeten hier zuiniger mee leren omspringen als we de aarde niet helemaal willen uitputten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.