actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Muziek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th August 2017, 20:57
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Unhappy Liesbeth List stopt met optreden om gezondheidsredenen

Liesbeth List stopt met optreden om gezondheidsredenen


De Nederlandse zangeres Liesbeth List trekt zich terug uit het openbare leven en zal om gezondheidsproblemen niet meer optreden. De 75-jarige List lijdt aan een vorm van dementie, een gevolg van hersenletsel uit het verleden.

"Het verhaal is verteld", zo zegt List in de Volkskrant. "Mij zorgen maken over de toekomst - ik heb het nooit gedaan. Ik leef in het nu. Ik laat alles over me heenkomen, begrijp je? En wat dat podium betreft: het is mooi geweest."

De chansonnière en actrice vormde jarenlang een duo met de intussen overleden Ramses Shaffy, met wie ze aan het eind van de jaren zestig onder meer nog een hit scoorde met het nummer 'Pastorale'.

Lists laatste publieke optreden dateert van maart dit jaar, toen ze tijdens een bijeenkomst van de CPNB (Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek) Edith Piafs 'Non, Je Ne Regrette Rien' zong voor de Boekenweekauteurs. In 2008-2009 speelde List overigens nog de hoofdrol in een musical over Edith Piaf.

List zal in oktober nog aanwezig zijn bij de première van de musical over haar werk en leven, maar blijft op de achtergrond. Dat doet ze ook bij de presentatie van haar biografie 'De dochter van de vuurtorenwachter'.


Bron: De Morgen, 18.08.2017
https://www.demorgen.be/buitenland/...denen-b3c26f5c/

Eigen mening:

Het is erg te lezen dat het niet goed gaat met List; hopelijk is er snel beterschap.

Het levensverhaal van Liesbeth is er een om "u" tegen te zeggen. Ze werd geboren in een jappenkamp in Indonesië. Op jonge leeftijd pleegde haar moeder zelfmoord. Enkele jaren nadien werd ze door haar vader en stiefmoeder achtergelaten bij de familie List.

Ramses, waarmee ze lang een zangduo vormde, was zelf ook wees. Misschien dat het daarom (samen met hun liefde voor muziek) zo goed klikte tussen de twee?


Voor zij die Liesbeth List niet zouden kennen heb ik enkele van haar, in mijn "oren", mooie liedjes opgesomd:
- Brussel
- Pastorale
- Gisteren
- Laat me/ vivre
- Aan de andere kant van de heuvels

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 18th August 2017 om 23:43.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.