actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th August 2017, 00:57
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Thumbs up III - Das Ritual/ The Ritual (2015)

Een horrorfilm waarin geloof en religie een belangrijke rol spelen. Zelf vond ik alles mooi in beeld gebracht – het viel me op hoe vaak er een rode kleur in beeld kwam + het landschap is adembenemend - en het Russisch is zeer interessant; eens iets anders dan steeds dat Amerikaans. Het viel me op hoeveel gelijkenissen er zijn tussen Russisch en Pools in de “basiswoorden”: ja (P) /dus (R) zijn beiden “Tak” , neen blijft fonetisch “Nje” , God is bij beiden Bog, … Denk dat ik mijn Pools nog maar eens onder handen moet nemen nu ik er zo over nadenk

Over het algemeen lichtelijk teleurgesteld; geen bloederige beklijvende en vooral schrikwekkende horror zoals ik verwachtte, maar nog steeds geweldig om naar te kijken. Naar het einde toe grimmiger/luguberder. Het hele verhaal blijft wel niet hangen zoals bijvoorbeeld de Conjuring, The Human Centipede of The Ring doet – althans toch bij mij – maar ben desalniettemin een 80 minuten aan het scherm gekluisterd geweest. Er komen niet veel “schrikmomenten” aan te pas; dat is al veel als ik dat zeg.

Korte schets van het verhaal:
Een meeslepend, soms traag, verhaal over twee zussen die voor hun zieke moeder moeten zorgen. Na het overlijden van hun moeder krijgt een van de twee zussen ook te maken met de mysterieuze ziekte. Daarom zoeken ze hulp bij priester Herman, gekend voor/bekend met een sjamanistische behandeling waarmee Ayia naar het onderbewustzijn van Mirra af kan reizen. Door de grootste angst van Mirra onder ogen te zien is er een kans op heil… Op het einde komt er nog een twist om "U" tegen te zeggen. De eerste twintig minuten even doorbijten, het “horror”-deel komt.

De priester en religie spelen in de film een belangrijke rol; het sterk orthodoxe is er makkelijk in terug te vinden.

Voor wie het aandurft, hier vind je de trailer: https://youtu.be/GWu-4j4iW7E
Ook op Netflix te vinden.

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 7th August 2017 om 01:09.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.