actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th August 2017, 00:54
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Animatiefilm over twee verliefde jongens gaat viraal

Animatiefilm over twee verliefde jongens gaat viraal

‘In a Heartbeat’ vertelt het verhaal van de jonge Sherwin, een tiener wiens hart letterlijk uit zijn borst springt bij het zien van zijn klasgenoot Jonathan. Makers Beth David en Esteban Bravo tonen hoe Sherwin zijn hart moet achtervolgen voor het zijn gevoelens voor Jonathan onthult.

Fragment: https://youtu.be/2REkk9SCRn0

Toen we eerst aan deze film zijn beginnen werken, wouden we niet dat hij prekerig werd’, vertelden David en Bravo aan Huffington Post. ‘Er zit zelfs geen dialoog in, dus de personages spreken nooit om het publiek van eender wat te overtuigen.’

Wat overblijft is een vier minuten durende kortfilm die heel wat reacties losweekt bij kijkers. ‘We wilden het publiek gewoon tonen hoe opgroeien voor ons was, via een verhaal over een lieve, roodharige jongen die net zo verward en bang is van zijn gevoelens als wij toen’, aldus David en Bravo. ‘Hopelijk vindt het weerklank bij zij die zich in hem herkennen, en voor zij die dat niet doen hopen we dat ze begrip krijgen voor mensen die door een dergelijke ervaring gaan.’

De film werd gemaakt aan het Ringling College of Art in Florida en kon maar gerealiseerd worden dankzij de steun van honderden mensen die samen meer dan 14.000 dollar inzamelden via crowdfunding voor het project.
De kortfilm werd maandag op Youtube geplaatst en werd op een dag tijd al meer dan elf miljoen keer bekeken en de reacties liegen er niet om: ‘Maak hem langer. Ik vond hem absoluut geweldig. Geen woorden nodig. Alles prachtig uitgedrukt door hun gezichten en acties’, schrijft Anna op YouTube.

Bron: De Standaard; 03.08.2017
http://m.standaard.be/cnt/dmf20170803_03001148


Eigen mening:

OMG dit fragment is gewoon té schattig!
Ik veronderstel dat fragmenten als deze kunnen helpen tijdens de zoektocht naar de eigen geaardheid; een “ik-heb-dat-ook-gevoel” herkennen of aan de hand van het fragment de dialoog met ouders, vrienden, … aangaan. Hoewel er voor dat laatste ook andere fragmenten bestaan, bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=z3ECU6xtp68 of https://www.youtube.com/watch?v=SH_NwvdbecE

Zoals je misschien al weet, ben ik voorstander van elk initiatief dat de LGBQIP+’ers bekend maakt/media-aandacht geeft/in een goed daglicht zet/…. Dit is écht écht ééééécht nog nodig; heel het de waaier aan seksuele voorkeuren, genders, … moet – naar mijn mening - nog meer genormaliseerd worden. Zo hoor ik bij mijn grootouders dat de woorden “lesbisch” en “transgenders” (nog) steeds geconnoteerd worden met “dat milieu”, “aids” en zelfs “drugs”… Er is echt nog veel werk aan de winkel om dat beeld weg te krijgen.

Wel kan ik er inkomen dat het moeilijk is empathie te hebben voor bijvoorbeeld transgenders, als je niemand in je omgeving kent die zich op deze manier identificeert; als je niet weet wat hij/zij dagelijks doormaakt (body dysmorphia, geweld, discriminatie, …). Hetzelfde geld trouwens voor HOLEBI’s. Op dit punt moet ik toegeven dat “Thuis” een goede zet heeft gedaan met transvrouw Kaat. Zo begon mijn grootmoeder vorige zomer spontaan te praten over transvrouwen naar aanleiding van een gebeurtenis in de soap.

Hier nog een laatste link: https://www.youtube.com/watch?v=TxX9DvO1mrA . Als je op een van deze hyperlinks drukt, zorg dan a.u.b. dat het deze is; je gaat het je niet betreuren.
Claudia De Breij kaart aan hoe goed het is als LGBTQ+’er in onze contreien; maar in de ondertoon kan je de moeilijkheden opvangen die voorkomen. Zeker de moeite.


De lyrics vind je hier:

Dit is geen liedje
Er is niets over te zingen
Er is niets aan de hand
En we moeten niet zo zeiken
Dit is geen liedje
Over al die erge dingen
Want er valt in dit land
Voor ons niets meer te bereiken
Dit is geen liedje
Want we mogen samen ringen
En we mogen onze band
Voor heel de wereld laten blijken
Dit is geen liedje
Van hoe wij ten strijde gingen
Er is geen verkeerde kant
Er valt hier niets meer af te wijken

Er is niets aan de hand
Tenzij je geboren bent in Ankara
Of Staphorst
Of op paleis Soestdijk
Er is niets aan de hand
Tenzij je wilt werken bij het leger
Het Nederlands elftal
Of een vmbo in een achterstandswijk
Er is niets aan de hand
Of je ouders zijn dol op de paus
Of ze denken bij anticonceptie bij je lul in een zwarte kous
Er is niets aan de hand
Of ze zijn moslim en bij letter heel trouw
Of ze zijn niets, maar bang voor de buurvrouw
Er is niets aan de hand

Maar laat elkaars hand toch maar los
Als er zo'n groepje hangjongens staat
Kus elkaar buiten de stad
Maar niet al te enthousiast op straat
En lach als ze vragen wie van jullie twee het vrouwtje is
En lach maar als ze vragen of je toch niet altijd nog iets mist

Er is niets aan de hand
Als je het niet erg vindt dat er geen film over jou gaat
Behalve die ene dan maar,
Tijdens de doelgroepen filmweek een keer per jaar
Er is niets aan de hand
Als je het niet erg vindt dat er geen boek écht over jou gaat
Behalve dan zo’n beduimeld bibliotheek exemplaar
Over lekkere gekke meiden
Met lekker gek veel okselhaar
Er is niets aan de hand
Als je het niet erg vindt dat geen liedje over jou gaat
Dit is geen liedje 25x

Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.