actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th July 2017, 11:37
Ruben.P*eters Ruben.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Herentals
Posts: 52
VAD: "Goedkopere pintjes verkopen aan fans , is fout signaal"

De Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen, VAD, heeft scherpe kritiek op voetbalclub Waasland-Beveren. Dat meldt Het Nieuwsblad. De club heeft aangekondigd dat ze grotere en goedkopere pintjes zal verkopen aan haar supporters. "Je kan dit niet echt een verantwoordelijk beleid noemen", zegt de VAD.

"Supporters zijn ongelofelijk belangrijk voor een voetbalclub, dat is een understatement. Bij Waasland-Beveren is dat niet anders, integendeel. We beseffen dat we nog veel meer moeten doen voor onze supporters", zo schrijft Waasland-Beveren op zijn site. Dat "veel meer doen" betekent onder meer dat de club vanaf volgend seizoen de prijs voor de pintjes zal verlagen, met vijf procent. En dat supporters "ook halve liters zullen kunnen verkrijgen", voegt de club eraan toe. Bovendien zijn pintjes van 25cl voortaan ook uit den boze op Waasland-Beveren, de club schenkt enkel nog "biertjes van 33 en biertjes van 50cl". Duidelijk met de nadruk op -tje.

"Dit begrijp ik echt niet", stelt Marijs Geirnaert van de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen, VAD. "Er is een algemene tendens dat mensen minder alcohol drinken", weet Geirnaert, "en je kan dat ondersteunen door de prijs te verhogen en de hoeveelheid te beperken. Er is een richtlijn waarbij wordt gesteld dat het het best is om je alcoholverbruik te beperken tot 10 standaardeenheden per week. Eén zo'n eenheid is 25cl."

"Waasland-Beveren doet dus eigenlijk het tegenovergestelde", zegt Geirnaert. "Ik weet dat alcohol best een sfeerschepper kan zijn, maar de voetbalclubs dragen een verantwoordelijkheid. Elke club wordt namelijk ook geconfronteerd met de negatieve gevolgen van overmatige alcoholconsumptie: verbale en fysieke agressie, vandalisme en verkeersongevallen. Clubs moeten zich ervan bewust zijn dat ze mensen kunnen helpen om hun alcoholverbruik te verminderen, maar enkel als ze hun prijsbeleid op de juiste manier aanpassen."

Goedkopere en grotere pintjes, normaal gezien ben ik hier als student zeker voorstander van. Maar de reden waarom Waasland-Beveren het doet vind ik verkeerd, ze hopen hierdoor hun supporters te verwennen. De club moedigt door deze maatregels de supporters onbewust aan om een pintje te drinken en dat is absoluut niet de bedoeling. een lagere prijs betekend ook dat de mensen gemakkelijker een pintje extra drinken. Ik snap wel dat ze willen werken met verschillende formaten, maar als je meer bier geeft moet je er ook meer geld voor vragen en niet de prijs lager leggen.

bron:deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3033451
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.