actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th July 2017, 19:16
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Trump verbiedt transgenders in leger per tweet

Trump verbiedt transgenders in leger per tweet

Met enkele tweets kondigt Donald Trump aan dat transgenders voortaan niet meer welkom zijn in het Amerikaanse leger.

Op een moment dat Trump de grootste moeite heeft om de Amerikaanse senatoren te overtuigen om Obamacare af te schaffen en te vervangen door een vaag alternatief, stuurt de president opnieuw een reeks controversiële tweets de wereld in. “Na consultatie met mijn generaals en militaire experts heb ik beslist dat de regering van de Verenigde Staten geen transgender individuen zal toelaten of toelaten om in eender welke capaciteit in het VS-leger te dienen. Onze militairen moeten gefocust zijn op een beslissende en verpletterende overwinning en kunnen niet gebukt gaan onder de ongelofelijke medische kosten en verstoringen die transgenders in het leger veroorzaken. Dank u.”

Daarmee herroept Trump de beslissing van de Obama-administratie van nog geen jaar geleden die transgender-militairen toestond om openlijk voor hun seksuele geaardheid uit te komen. Het Pentagon moest ook instaan voor de medische kosten van een geslachtsverandering.

Het ziet er nu naar uit dat Trump die rechten zal terugdraaien, ook al is niet helemaal duidelijk waarom de president nu met dit verbod uitpakt.

Volgens de studiegroep RAND-corporation zouden van de 1,3 miljoen militairen 2.450 transgender zijn. De medische kosten voor deze groep vertegenwoordigen slechts een minuscuul deel van het totale Defensie-budget.

Zoals verwacht komt er hevige kritiek op Trumps verbod. Met name de American Civil Liberties Union zegt dat transgender-militair meer respect en een betere behandeling verdienen.

Hoewel zij omwille van het doorspelen van informatie aan Wikileaks uit het leger werd ontslagen, was Chelsea – voordien Bradley - Manning tot voor enige tijd Amerika’s beroemdste transgender-militair.




Bron: De Morgen, 26.07.2017
https://www.demorgen.be/buitenland/...tweet-ba157dd0/


Eigen mening:

Twitter ligt in oorlog; met (op m'n startpagina) aan de frontlinie Mia Farrow en Claudia de Breij.

Zelf hoorde ik dit nieuws net op de radio: verschrikkelijk!
Om eerlijk te zijn, kan ik Trump echt niet meer volgen:
1) HOE kan je in Godsnaam zoiets via Twitter(!) de wereld insturen?!
2) Meneer Trump, wat hebben transgenders jou misdaan?

Ik word hier zo enorm kwaad van. Deze groep kent in de wereld al zoveel tegenwind, waarom maak je het hen dan nóg lastiger?
Sorry... maar dit alles ( en nog een hoop andere zaken ) geeft in mijn ogen echt weer hoe incompetent Trump is als president.
Die man heeft wel de toegang tot kernwapens! Jezus...

Ik vind het argument over de kostprijs ook maar "zever" (sorry)... Met Obama ging de VS ( de wereld ) naar mijn mening de goede kant op, nu draait men 180 graden.

Transgenders kunnen een land even veel dienst bewijzen als cisgenders; kijk naar Kirstin Beck en Chelsea Manning. Wat dan met transgenders die zich uitten tijdens hun dienst? Op staande voet ontslagen? Van een vrij land gesproken...

In de bijlagen vind je enkele printscreens vanop Twitter: Trumps Tweets én enkele reacties hiertegen.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: png IMG_3004.PNG (345.7 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3005.PNG (276.8 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3006.PNG (928.3 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3007.PNG (177.4 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3008.PNG (378.9 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3009.PNG (145.3 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3010.PNG (130.4 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3011.PNG (131.9 KB, 3x gelezen)

Laatst aangepast door Indy.Geeraerts : 26th July 2017 om 20:33.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th July 2017, 09:04
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Er is meer...

Nog enkele post (vaak gericht aan president Trump) die laten zien hoe "fout" hij nu wel niet bezig is.

Let ook op de bekende namen van de zenders van deze statussen/posts.
Bijgesloten Plaatje(s)
Bestandstype: png IMG_3014.PNG (181.8 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3015.PNG (148.2 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3016.PNG (140.2 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3017.PNG (176.7 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3018.PNG (163.8 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3019.PNG (735.5 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3020.PNG (257.2 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3021.PNG (262.3 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3022.PNG (281.5 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: png IMG_3023.PNG (160.1 KB, 4x gelezen)
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.