actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th July 2017, 22:55
Indy.Geeraerts
Gast
 
Posts: n/a
Democratisch Congreslid dient resolutie in voor afzetting Trump

Democratisch Congreslid dient resolutie in voor afzetting Trump


Het Democratische Congreslid Brad Sherman uit Califonië heeft vandaag officiëel een resolutie tot de afzetting van president Donald Trump ingediend in het Huis van Afgevaardigden. Hij eist de zogenaamde 'impeachment' van Trump op grond van belemmering van de rechtsgang in het onderzoek naar Russische inmenging tijdens de presidentsverkiezingen van 2016, door het ontslag van FBI-directeur James Comey. De Democraat Al Green is co-sponsor van de resolutie.

Het is de eerste keer dat een Congreslid een resolutie indient om Trump af te zetten. Om de procedure in gang te zetten, volstaat een gewone meerderheid in het Huis van Afgevaardigden. De actie wordt echter weinig kans op slagen gegeven, aangezien de Republikeinen er een comfortabele meerderheid hebben. Het is ook nog maar de vraag of het effectief tot een stemming zal komen.

Zelfs binnen de Democratische Partij, waar al langer wordt gediscussieerd over een eventuele afzettingsprocedure, bestaat er twijfel of er al een wettelijke basis is voor een impeachment. Volgens de grondwet moeten daarvoor zogenaamde "high crimes and misdemeanors" zijn vastgesteld.

Bron:
De Morgen, 12.07.2017
https://www.demorgen.be/buitenland/...trump-b4c59c31/

Eigen mening:
Zelf was ik aangenaam verrast dit nieuws te horen. Zoals je misschien al gemerkt hebt, ben ik geen fan van Trump en zijn houding tegen LGBTQ+'ers, vrouwonvriendelijke uitspraken, ...
Ik denk dat men America waarschijnlijk weer great kan maken, als Trump niet meer degene is met de codes over de kernwapens en andere belangrijke zaken. Maar dat is mijn mening.
Trump zal waarschijnlijk ook wel goede dingen gedaan hebben die me ontglipt zijn door de aandacht/uitvergroten van de media aan/van de negatieve zaken.
Ik wil gewoon zeggen dat, naar mijn mening, een nieuwe wind in Amerika zeer welkom is (aangezien die ook invloed zal hebben op de rest van de wereld).

Ik stel me wel enkele vragen over deze aanvraag:
-Zou het inderdaad haalbaar zijn hem af te zetten binnen de ambtstermijn?
- Hoe zal Trump hierop reageren?
- Wie krijgen we in de plaats?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.