actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2016, 19:14
Dimas.V*n.Eysendeyk Dimas.V*n.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 25
Recordaantal vacatures bij VDAB

De Vlaamse arbeidsbemiddelingsdienst (VDAB) heeft de voorbije maanden een recordaantal vacatures ontvangen. Het zijn er 223.000, of ruim een kwart meer dan een jaar geleden. "Vooral de kleine bedrijven zijn volop aan het aanwerven."
Alle bedrijfssectoren nemen meer mensen in dienst. Maar de sterkst stijgende vraag naar nieuw personeel vind je in de informatica en telecommunicatie. Dat heeft volgens Agoria, de federatie van de technologische industrie, alles te maken met de digitalisering van de economie.

Er zijn vooral meer vacatures voor hooggeschoolden, met een stijging van 38,4% over twaalf maanden. "Omdat de industrie zich aanpast aan de nieuwe technologische mogelijkheden", verklaart Wilson De Pril van Agoria. "En dus zijn er vooral hooggeschoolden en technisch geschoolde krachten nodig." Het goede nieuws volgens De Pril is dat er daarna lager geschoolde werknemers nodig zijn om die technologische transformatie uit te voeren in de praktijk.

"Vooral de kleine bedrijven in Vlaanderen zijn volop aan het aanwerven", zegt VDAB-woordvoerster Shaireen Aftab. "En veel kleintjes samen maken een groot aanbod."

Eigen mening:
Ik vind het goed dat er meer jobs beschikbaar worden gesteld door dat alles steeds meer en meer technologisch wordt. Ik vind dit goed omdat er zo meer mensen een job kunnen krijgen en dat er minder mensen werkloos zijn. Ik denk ook dat dit de economie ten goede komt. Maar ik vraag me wel af waar alle mensen die geen of een laag diploma hebben terecht gaan komen. Niet alle jongeren zullen in de mogelijkheid zijn om een hoger diploma te halen en wat gebeurt er dan met hen. Vroeger konden deze mensen in de fabrieken wel een job vinden maar als alles meer en meer door en met computers ga gebeuren zullen deze jobs wegvallen. Ik denk dat de opleidingen voor laaggeschoolde hier toch in de toekomst veel rekening mee moeten houden.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2838121
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.