actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th May 2010, 17:15
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Personeel Janssen Pharmaceutica heeft vragen bij sociaal plan

Bij Janssen Pharmaceutica organiseren de vakbonden maandag en woensdag infosessies en een stemming over het sociaal plan dat de geplande herstructurering moet begeleiden. 'De mensen stellen veel vragen', zegt Gijs Laureys van LBC-NVK namens het vakbondsfront. 'Er is grote bezorgdheid over de toekomst.'

Zowel maandag als woensdag vinden informatiesessies plaats in de vestigingen van Beerse en Geel. Na afloop daarvan kan het personeel zijn stem uitbrengen over het sociaal plan.

'Het is afwachten', zegt Laureys. Het resultaat van de stemming wordt woensdag rond 18 uur verwacht.

Bij het farmabedrijf ligt een sociaal begeleidingsplan op tafel voor de 446 werknemers die hun baan bedreigd zien. Het plan omvat onder meer brugpensioen vanaf 55 jaar en een vrijwillige vertrekregeling waarin mensen in de loop van de komende jaren kunnen instappen.

bron: destandaard.be

Ik ken verschillende mensen die hier werken en hun baan zullen verliezen. Waaronder ook iemand die er al jaren werkt met weekcontracten en daardoor iedere week weer met de angst zit dat ze geen nieuw contract zal krijgen.
Daarnaast ken ik ook een jongen die weet dat hij er nog een jaar mag blijven en daarna een mooie ontslagpremie zal ontvangen.
Voor hem is deze situatie niet zo dramatisch. Maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen heel wat stress meebrengt.
Bij brugpension op 55jaar stel ik me wel veel vragen. Ik weet dat het voor 50 plussers moeilijk is om een nieuw werk te vinden. Maar het lijkt me beter hen ook een ontslagpremie te geven en hen te begeleiden in hun zoektocht.
Maar brugpensioen? Net op de moment dat je niets anders hoort dan dat we langer zullen moeten werken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.