actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd December 2016, 16:32
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Premier Michel: 'Eindejaar kan gevoelige periode zijn voor veiligheid'

Premier Michel: 'Eindejaar kan gevoelige periode zijn voor veiligheid'

Premier Charles Michel (MR) kreeg tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Kamer vragen over de aanslag in Berlijn. 'We beseffen dat de eindejaarsperiode een gevoelige periode kan zijn voor de veiligheid'.

Michel kreeg in de Kamer vragen van Filip Dewinter (Vlaams Belang), Aldo Carcaci (PP) en Hans Bonte (SP.A) naar aanleiding van de gebeurtenissen in Berlijn.

Verantwoordelijkheid

'Wat aan de basis ligt van de terreurtsunami is het gebrek aan een immigratiebeleid, het gebrek aan een de-islamiseringsbeleid', zei Dewinter. 'Ik kan niet anders dan te zeggen dat Angela Merkel bloed aan haar handen heeft.'

'U reageert met populisme, dat is niet de weg waar wij voor kiezen", antwoordde Michel. "We nemen onze verantwoordelijkheid op en zullen dat de hele legislatuur blijven doen. (...) We blijven maatregelen treffen, met naleving van de democratische rechten.' De premier verzekerde dat de situatie blijvend wordt geanalyseerd, 'maar het nulrisico bestaat natuurlijk niet'.

Samenwerking

Volgens Hans Bonte blijft het gebrek aan samenwerking tussen de Brusselse politiezones de zwakke schakel in onze veiligheid. 'Wanneer gaan er taboes sneuvelen in ons land om efficiënte veiligheidsdiensten op de voorgrond te plaatsen? Wanneer sneuvelt het evidente taboe om de politiezones structureel te laten samenwerken via een fusie?', vroeg hij.

'Is het zo evident om een link te leggen tussen de aanval in Berlijn en de politiezones in Brussel?', reageerde Michel. 'Voor mij is er geen taboe. Wij zijn bereid als de Brusselse regering voorstellen zou doen... Wat telt voor ons is efficiëntie en goede coördinatie.'

Bron: Knack

Eigen mening: Ik moet de Premier van België, Charles Michel, gelijk geven. Er bestaat op dit moment geen nulrisico. Er dreigt nog steeds terreur en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Natuurlijk kunnen we ons hiervoor moeilijk voor opsluiten en nooit meer buitenkomen. We mogen niet in angst leven. Dan pas heeft terreur voor mij het grootste effect - wanneer men niet meer durft buitenkomen uit angst een terreurdaad mee te maken. Ik volg ook wel Hans Bontes opmerking over de Brusselse politiezones. Zonder een goede samenwerking kan veiligheid moeilijk gegarandeerd worden.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 22nd December 2016 om 16:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.