actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th March 2014, 16:03
G*iet.Boden G*iet.Boden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zoersel
Posts: 109
App laat je naar hartslag van baby luisteren

App laat je naar hartslag van baby luisteren

Dankzij de nieuwe applicatie ‘Bellabeat’ kunnen zwangere vrouwen nu ook via hun smartphone naar de hartslag van hun ongeboren kindje luisteren.
Een monitor houdt de hartslag van de baby bij en maakt het voor toekomstige mama’s mogelijk om opnames te maken en te delen met vrienden en familie. Het Bellabeat Connected System houdt ook alle ontwikkelingen van de baby bij: hoeveel het ongeboren kindje gegroeid is, maar ook hoe vaak het schopt. Daarnaast wordt het humeur van de moeders nauwkeurig in de gaten gehouden om vroege symptomen van depressies op te vangen.

Het systeem is een goede maand beschikbaar en werd ondertussen al door meer dan 3000 klanten aangeschaft. Toch roept de nieuwe app ook vragen op. Steeds meer toekomstige ouders maken gebruik van technologische snufjes en experts maken zich zorgen over de mogelijke gevaren die deze evolutie met zich meebrengt. Zo kiezen toekomstige mama’s voor extra echografieën – die vanuit medisch opzicht totaal overbodig zijn – en ook deze applicatie speelt in op die emotionele behoefte.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...dmf20140326_023
Mening
: Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik van deze nieuwe applicatie ‘Bellabeat’ moet vinden. Het is niet slecht dat je als toekomstige ouder je ongeboren kind kunt constant opvolgen maar bij de betrouwbaarheid heb ik toch mijn twijfels. Moest ik in verwachting zijn van een kind, zou ik dat soort onderzoeken (hoeveel het ongeboren kindje gegroeid is, hoe vaak het schopt en het humeur van de moeder) toch aan een expert overlaten. Als je zelf die onderzoeken gaat uitvoeren, valt het gegeven 'uitkijken naar' weg, vrees ik. Al die technologische invloeden kunnen volgens mij het kind geen goed doen. Het feit dat meer dan 3000 klanten de applicatie al hebben aangeschaft vind ik niet vreemd. Dit zal vooral uit nieuwsgierigheid zijn denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.