actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th January 2007, 15:59
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Talking Rampzalig voor microsoft!

Zoiets in het openbaar is rampzalig voor Microsoft, maar ik vind het zo grappig! Het laat zien dat er zoveel meer schuilgaat achter de schermen bij zo'n groot bedrijf! Fantastisch!

------------------------------------------------------------
Vernietigende mail Microsoft-topman openbaar gemaakt
"Microsoft is zijn richting kwijt." "Vandaag de dag zou ik een Mac kopen." Twee niet al te vleiende citaten over Microsoft, en toch komen ze uit het bedrijf zelf. Auteur is Jim Allchin, topman bij de computergigant. Allchinn schreef de mail al in 2004, en dat hij niet al te lovend was, was al bekend. Nu is zijn mail aan onder meer topman Bill Gates ook openbaar gemaakt.
-------------
De mail

Sent: Wednesday, January 07, 2004 8:38 AM
To: Bill Gates; Steve Balimer
Subject: losing our way...

This is a rant. I’m sorry.

I am not sure how the company lost sight of what matters to our customers (both business and home) the most, but in my view we lost our way. I think our teams lost sight of what bug-free means, what resilience means, what full scenarios mean, what security means, what performance means, how important current applications are, and really understanding what the most important problems are customers face are. I see lots of random features and some great vision, but that doesn’t translate into great products.

I would buy a Mac today if I was not working at Microsoft. If you run the equivalent of VPC on a MAC you get access to basically all Windows application software (although not the hardware) . Apple did not lose their way. You must watch this new video helow. I know this doesn’t show anything for businesses, but my point is about the philosophy that Apple uses. They think scenario. They think simple. They think fast. I know there is nothing hugely deep in this.

(video)

I must tell you everything in my soul tells me that we should do what I called plan (b) yesterday. We need a simple fast storage system. LH (Longhorn, verwijst naar de eerdere naam van het uit te komen Windows Vista, nvdr) is a pig and I don’t see any solution to this problem. If we are to rise to the challenqe of Linux and Apple, we need to start taking the lessons of “scenario, simple, fast” to heart.

Jim
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th January 2007, 19:01
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Ondertussen zijn we wel al drie jaar verder en is Vista misschien wel het meest vernieuwende en beste besturingssysteem in jaren.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 18th January 2007, 19:23
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik hoor anders dat het wel erg mooi uitziet en wel gebruiksvriendelijk is, maar dat het onder de motorkap niet echt vet is...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th January 2007, 08:42
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Ben heel benieuwd.
Eerst was er Windows 3.1. Op diezelfde core engine bouwen ze dan een jaar lang verder, en je hebt windows 95. Heel goed resultaat, onstabiel bij momenten maar echt wel snel te noemen gezien de comp specs uit die tijd. Intrede van de start-button om af te sluiten, taakbalk etc etc.. eigenlijk de MO van macintosh gestolen en in een ander kleedje gestoken. De taakbalk is er een mooi voorbeeld van. WIn 3.1 was start point, de piramide wordt iets breder net boven de basis. Dan windows 98, based on win 95, de piramide met kleine basis word weer groter en is zeer onstabiel (remember the classic 'blue screen'). Win NT voor corporations, based on win 98 was veiliger maar de core was zo rewritten dat het veel win98 apps niet aankon. Dan maar windowsME uitbrengen, based on NT engine. Was een echte ramp. WIndows 2000 was zeer stabiel en legde de basis voor XP, maar weeral gebaseerd op zelfde omgekeerde piramide. Probleem is, er is zoveel code dat ze het zelf allemaal niet meer weten, ze moesten een swipe doen, helemaal vanaf zero. Het werd ook wel tijd. Een duwtje en die piramide ligt omver. Bekijk een foto online en je kan al geïnfecteerd zijn met malware. Nice

Ben benieuwd, het 3D-concept is idd vernieuwend en kan alles in een stroomversnelling brengen. We moeten duidelijk gaan naar een hollogrammensysteem waarvan een voorbeeld te zien is in de SciFi film Minority Report. Vroeg of laat gaat het zo zijn. Het is perfect mogelijk, voorlopig zijn we gebonden aan scherm en muis, maar als je durft te resetten en verder te kijken kunnen er mooie dingen uit komen. Hopelijk wordt dat hun volgende stap, hollogrammen meer bestuderen. Een 3D OS klinkt mij zeer fijn in de oren Maar plz, stabiel en open source, maar dat zie ik bij MS nog niet meteen gebeuren
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 19th January 2007, 11:34
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Wouter
Ben benieuwd, het 3D-concept is idd vernieuwend en kan alles in een stroomversnelling brengen.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Een vriend van mij is al volop bezig met programma's te schrijven voor Vista en die is er echt positief over. Over de grafische kant en gebruiksvriendelijkheid dan... Gaat wel cool worden denk ik
Zijn ze overigens echt van 0 begonnen?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 20th January 2007, 19:42
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
Zijn ze overigens echt van 0 begonnen?

Van wat ik gehoord heb wel. Het was ook nodig, ze hadden er zelf geen zicht meer op, ben ik zeker van. Die windows was één grote spaghetticode geworden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.