actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 09:42
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
Politie scant Twitter en Facebook tijdens alcoholcontroles

Politie scant Twitter en Facebook tijdens alcoholcontroles

Wie denkt om de volgende weken de vrienden via Facebook of Twitter te verwittigen voor een alcoholcontrole, is eraan voor de moeite. De politie zal namelijk actief de sociale media screenen. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

‘Zien we dat onze locatie ergens massaal gedeeld wordt, dan verplaatsen we ons’, zegt minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA).

Verder loop je ook meer kans om eender waar en wanneer te moeten stoppen. ‘Kleine mobiele brigades zullen ook de sluipwegen viseren, die baantjes waarvan mensen denken dat er toch geen controles zijn.'

Verder komen er ook de hele dag door controles, omdat er heus niet alleen ’s nachts dronken gereden wordt. ‘Om drie uur in de namiddag blaast 5 procent van de bestuurders die betrokken zijn bij een ongeval positief’, zegt minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR). ‘Daarom dat er op elk mogelijk uur gecontroleerd wordt. Het zwaartepunt komt natuurlijk op het weekend en ’s nachts te liggen, maar dat neemt niet weg dat er overdag ook controles zullen zijn.’

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01407246
2/12/2014

Mening: Ik vind het heel goed dat men dit zo streng controleert want het is en blijft toch wel een groot probleem. Het is heel gevaarlijk en onverantwoordelijk om onder de invloed van alcohol te rijden. Als je je eigen leven wilt riskeren dan is dat jou probleem, maar op de openbare weg riskeer je veel levens. Als er een ongeluk is gebeurd hoor je bijvoorbeeld heel vaak; "Een dronken bestuurder reed door het rood.". Ik vind dit echt niet kunnen en ik zou al niet rijden na een glas wijn. Als je op voorhand al weet dat je nog moet rijden dan drink je niet, zo simpel is dat.
Het is misschien wel vervelend dat er zo veel controles zijn, maar dat is zeker niet slecht. Ik ken veel mensen die na een paar glaasjes binnendoor rijden omdat ze schrik hebben en weten waar normaal de alcoholcontroles staan, misschien worden ze zo gemotiveerd om niet meer te drinken als ze moeten rijden.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 2nd December 2014 om 09:51.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.