actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2014, 22:38
jochen k*ersmaekers jochen k*ersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 20
Arrogante spookrijder

DEURNE / WOMMELGEM / KASTERLEE -
Serge De Ceulaer uit Kasterlee werd vorig jaar aangereden door een dronken feestvierder die was beginnen spookrijden. De veroordeelde bestuurder pocht nu op Facebook dat hij zijn rijbewijs al na één jaar terug heeft
Maxime S. (20) uit Deurne was op vrijdag 22 oktober 2013 onderweg naar huis, na een nachtje stappen in discotheek La Rocca. Aan de rotonde in Wommelgem reed hij de E313 in de verkeerde rijrichting op. Volgens de politie was hij onder invloed van alcohol. Even verderop kwam hij Serge De Ceulaer tegen.

‘Ik kwam van mijn werk als trucker bij Schenk Tanktransport’, zei Serge daarover in Gazet van Antwerpen. ‘Ik had de vrachtwagen daar laten staan en reed met mijn Berlingo naar huis. Ik weet nog dat ik de Ring verliet, maar daarna is elke herinnering weg.’ De man werd zwaargewond afgevoerd. Maxime S. bleef zo goed als ongedeerd. Hij had zelfs nog tijd om zich op Facebook om zijn auto te bekommeren. ‘Botsing met auto pertotal. Ik blijf nenhelen dag in mijn bed en vannacht gaak mij letterlijk verzuipe in discotheek Sky!’

Serge lag na het ongeval vijftien dagen op intensieve zorgen, waarvan negen in een diepe coma. Daarna volgde een lange en moeilijke revalidatieperiode. Excuses heeft het slachtoffer nooit gekregen. ‘Eerlijk gezegd: het hoeft ook niet. Zelfs al komt hij met excuses, wat heb ik daar aan? Met een sorry koop je niks.’

‘Mijn cliënt heeft veel spijt van wat hij heeft gedaan’, verklaarde advocate Chantal Van den Bosch na zijn aanhouding, een dag na het ongeval. ‘Volgens mij is het belangrijk dat Maxime zijn leven kan oppikken. Hij zou vrijwilligerswerk kunnen doen in een revalidatiecentrum’, stelde ze voor. De politierechter veroordeelde de spookrijder tot een celstraf van 12 maanden, waarvan de helft met uitstel. Hij kreeg ook een boete van 1.200 euro en een rijverbod van twee jaar.

Eerder deze maand liet Maxime via Facebook weten dat hij zijn rijbewijs al terug zou hebben. ‘Maxime aant stuur is bloed aan de muur’, merkte een vriend op. Waarop Maxime al snel een correctie de wereld instuurde: ‘Nee op de vangreel...’ (sic). Volgens Het Laatste Nieuws heeft de jongeman zijn rijbewijs echter helemaal niet teruggekregen en moet hij eerst zijn theorie- én zijn praktijkexamen opnieuw afleggen.

Ik vind het goed dat de dronken bestuurder een celstraf en geldboete heeft gehad. Maar aan zijn reactie te zien heeft hij hier klaarblijkelijk nog niets uit geleerd... Ik hoop dat hij ook nog een alternatieve straf krijgt zoals een alcohol slot op zijn auto. Zodat alvorens te kunnen vertrekken hij eerst eens moet blazen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd December 2014, 22:41
jochen k*ersmaekers jochen k*ersmaekers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 20
Bron

Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.