actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th November 2013, 12:00
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Files omzeilen kost u geld

Files omzeilen kost u geld

De politie zal vanaf nu vaker controles uitvoeren tegen ‘asociale bestuurders’ op snelwegparkings en tankstations. Wie daar langs rijdt om files te vermijden, riskeert een boete van 55 euro. Vandaag deelde de politie pv's uit in Heverlee. Dat meldt VRT.
Het fileleed tijdens de ochtendspits drijft soms tot wanhoop - en ook tot gevaarlijke manoeuvres. Sommige automobilisten proberen files te vermijden door parkings en tankstations te gebruiken als rijstrook. Veel tijdswinst levert het niet op, en het is ook gevaarlijk voor anderen.
Daarom gaat de politie vanaf nu extra controles uitvoeren. Bestuurders die worden betrapt, kunnen een boete van 55 euro krijgen. ‘De mensen die dit doen brengen de vrachtwagenchauffeurs in gevaar die hier hun rust komen nemen’, zegt hoofdinspecteur Frederic Schols aan VRT. Ook wie wil tanken of een rustpauze nemen, loopt zo ongewild gevaar.
Vandaag stond de politie te controleren in Heverlee. 'Tijdens de ochtendspits doen we geregeld controles. In een uur tijd hebben we zeker zo'n tweehonderd pv's', aldus Schols.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131126_00857294
Datum: 26/11/2013 om 9u42


Mening

Elke chauffeur heeft wel eens in een file gestaan. Erg frustrerend. Bestuurders doen soms de gekste dingen om de files te vermijden. Sommigen nemen een andere route waardoor ze vlugger bij hun bestemming kunnen zijn. Andere mensen gebruiken op de snelweg de pechstrook en parkings. Deze laatste twee zijn wel gevaarlijk. De pechstrook is voorzien voor mensen met autopech, niet voor mensen die de file willen ontwijken. Het is ook nutteloos. Als bestuurders de pechstrook gebruiken zullen er nog meer problemen komen. Denk maar aan auto’s met pech. Als deze auto’s niet op de pechstrook kunnen gaan staan moeten ze wel op de rijweg blijven. Dit heeft dan als gevolg dat de file langer zal worden. Het is heel gevaarlijk om op de pechstrook te rijden! Daarom zou ik bestuurders willen aanraden om dit zeker niet te doen. Hetzelfde bij het gebruik van parkings. Je wint zeker geen tijd als je een parking gebruikt wanneer er file is. Je irriteert er anderen mee. Mensen die daar echt moeten zijn hebben geen plaats om de auto te parkeren. Toch zijn er mensen die dit doen. Daarom zal de politie in de toekomst boetes uitdelen aan bestuurders die zich niet aan de wegcode kunnen houden. Dit vind ik een goed idee. Mensen zijn over het algemeen geraakt wanneer ze een boete krijgen. Ik denk dat dit er wel voor zal zorgen dat mensen meer gaan oppassen in het verkeer wanneer er een file is. Gewoon aanschuiven is de boodschap, zo zal alles het vlotst verlopen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th November 2013, 14:04
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Ik vind het zeer goed dat ze automobilisten gaan beboeten die de file willen omzeilen. Zoals je kan lezen in het artikel worden parkings en tankstations gebruikt om sneller door een file te geraken waardoor er gevaarlijke situaties kunnen ontstaan. Toch stel ik mij enkele vragen.. Toen ik gisterenmorgen in de auto zat, hoorde ik op de radio dat ze gingen controleren op een parking in Heverlee. Is het wel verstandig om dit op voorhand te vermelden? Zo weten vele bestuurders die normaal gezien wel gebruik maken van parkings dit niet moeten doen omdat ze controleren, waardoor deze chauffeurs een boete ontlopen.
Ik heb ook geen idee hoe ze de bestuurders gaan controleren, maar wat als de bestuurders in de verte kunnen zien dat er gecontroleerd wordt en zo snel iets kunnen halen in het tankstation zodat zij ook een reden hebben waarom ze langs het tankstation rijden. Hierdoor omzeilen deze bestuurders ook een boete.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:32.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.