actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2014, 19:27
jasper.s*egers jasper.s*egers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: dessel
Posts: 5
Jambon weigert islamspreker toegang tot België

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) weigert de moslimspreker Tareq Al-Suwaidan toegang te verlenen tot het Belgische grondgebied. Al-Suwaidan, de leider van de Moslimbroederschap in Koeweit en een veelgevraagde spreker, was uitgenodigd op de Moslimbeurs dit weekend in Tour & Taxis te Brussel.


Jambon nam de beslissing om Al-Suwaidan niet toe te laten in ons land 'op basis van een rapport van het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse (OCAD) en verschillende contacten tussen de overheid, administratie en inlichtingendiensten', zegt zijn woordvoerder.

'Voor premier Charles Michel en minister Jan Jambon was dit de enige optie. Deze prediker verkondigt antisemitische stellingen die onaanvaardbaar zijn. Zijn aanwezigheid in ons land zou een gevaar inhouden voor de openbare orde', aldus de woordvoerder van Jambon.

Al-Suwaidan liet zich deze zomer opmerken omdat hij, tijdens de Israëlische operatie in de Gazastrook, oorlogszuchtige taal sprak aan het adres van joden. Antiracismeorganisaties hadden gevraagd zijn visum in te trekken. Maandag nog zei de Brusselse burgemeester Yvan Mayeur (PS) aan Le Soir dat hij zou proberen zijn komst naar Tour & Taxis te verbieden.

Ook Al-Suwaidan zelf liet zich op Twitter al uit over de kwestie. 'Onder druk van de zionistische lobby en omwille van mijn stellinginname tegenover de zionistische misdaden en de Israëlische barbarij heeft de Belgische overheid beslist me de toegang tot hun grondgebied te weigeren (oindanks een geldig visum).'

Eerder had Vlaams Belang er al bij Jambon op aangedrongen de toegang voor Al-Suwaidan te verbieden.

Mijn mening: Ik vind het wel een goede beslissing van de minister van binnenlandse zaak Jan Jambon om die man niet toe te laten in België.Als Al-suwaiden wel delgelijke een gevaarlijke persoon is vind ik wel dat de regering goed gehandeld heeft.En denken aan de veiligheid van de bevolking van het land.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.