actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th May 2009, 14:08
Jill Wuyts Jill Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 88
Bedrijf steekt geld voor kankerpatiëntjes in eigen zak

Bedrijf steekt geld voor kankerpatiëntjes in eigen zak

Het Leuvense parket start een onderzoek naar de activiteiten van het bedrijf Belgium Packet Service (BPS). Het Truiense bedrijf verkoopt speelgoed- en luxepakketten en belooft de opbrengst daarvan aan goede doelen te schenken.

In werkelijkheid steekt de firma het overgrote deel in eigen zak. Het bedrijf verkondigt ook voor het Kinderkankerfonds te werken, maar dat klopt evenmin, schrijven verschillende kranten vandaag.

Een Leuvense man die zelf een kind aan kanker verloor, diende een anonieme klacht in tegen BPS nadat hij bij het bedrijf een hotelcheque had besteld. Op de orderbon die hij later kreeg, stond geen enkele verwijzing meer naar het Kinderkankerfonds. (belga/mvdb)

www.demorgen.be
_

Schandalig! Anderzijds loopt het onderzoek nog, iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Stel dat uit het onderzoek blijkt dat dit bedrijf wel het afgesproken geld aan het kankerfonds schenkt, dan wordt het bedrijf onterecht in een slecht daglicht gezet. En dit in de crisis.
Anderzijds, als het bedrijf het geld wel degelijk in eigen zak stopt kan de straf niet zwaar genoeg zijn. Ik vind het ook wel naïef van de consument, als je wil doneren voor kankerpatiëntjes doe het dan persoonlijk of stort het geld meteen naar de organisatie.
__________________
“Waar fundamentele ethische waarden in het geding zijn, moet de godsdienst voor de ethiek wijken.”
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2009, 14:32
Charlotte Van Helshoecht Charlotte Van Helshoecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2009
Locatie: Mol
Posts: 101
Als dit echt waar is, is het echt schandalig! Je wilt dan je goed hart laten zien en kankerpatiënten steunen, en dan kom je te weten dat je geld niet eens naar deze zieke mensen gaat maar naar het bedrijf zelf! Als bij het onderzoek blijkt dat ze inderdaad het meeste geld in hun eigen bedrijf steken vind ik dat de straf ook heel groot mag zijn! Want zoiets doe je nu toch niet! Maar ik denk dat zo'n organisatie je snel in het 'zak' kunnen zetten. Ze was ik eens bij een vriendin, en zij was met haar moeder gaan winkelen in Antwerpen en daar hadden ze voor een bepaalde organisatie die daar rondliep een cheque ingevuld van 10 euro. Maar het €-teken stond voor de cijfers, dus € 10. En later op de dag hadden ze heel veel spijt dat ze deze cheque hadden ingevuld want hoe snel heb je daar een paar nullen bijgezet?! Er zijn natuurlijk veel eerlijke organisaties maar ik denk dat je toch altijd moet oppassen hoe je deze mensen wilt steunen. Want je ziet wel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.