actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th May 2009, 15:36
Tom.Geens Tom.Geens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 78
"Opel-fabriek in Antwerpen behouden wordt lastig"

De Canadees-Oostenrijkse autotoeleverancier Magna wil geen beloftes doen om de Opel-fabriek in Antwerpen open te houden. "De fabrieken in Antwerpen en Luton behouden, zal moeilijk zijn", aldus directiebronnen in de krant 'Welt am Sonntag'. Magna is kandidaat om een participatie te nemen in de Europese GM-dochter Opel.

"Magna zou daarentegen wel alle Duitse Opel-fabrieken behouden. Bochum, Rüsselsheim en Eisenach zijn voor Magna interessant en efficiënt", schrijft de krant. Ook de Opel-fabriek in Kaiserslautern zou volgens de eerste plannen niet gesloten worden.

Ook Fiat geďnteresseerd
De voorbije weken heeft Magna bevestigd dat ze plannen heeft om samen met de Russische autobouwer GAZ en de Russische Sberbank in het kapitaal van Opel/Vauxhall te stappen. Ook Fiat is geďnteresseerd. De Duitse regering heeft de verschillende partijen uitgenodigd om tegen woensdag hun concept voor te stellen.

Als Magna zijn slag thuis haalt, zou het de productiesites willen openstellen voor andere autobouwers. Zo zouden in de huidige Opel-fabrieken ook andere merken kunnen worden gebouwd. Volgens het Duitse magazine 'Automobilwoche' hebben Peugeot en Ford al interesse getoond.

Bron: http://www.demorgen.be
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th May 2009, 22:01
Hanne Wuyts Hanne Wuyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Schilde
Posts: 107
Ik zag eergisteren (vrijdag 15 mei) nog werknemers van de opelfabriek die waren gaan betogen! Ik weet dat ik zelf niet zo op de hoogte ben van al die economische dingen, maar ik heb zo de typische menselijke reactie van, zet niet zomaar mensen op straat! Veel mensen vrezen nu hun job, de hogeren in rang kijken bijna niet om naar deze mensen! Maar ook de werknemers zijn mensen die moeten kunnen leven! Ik hoop dat ze de beste oplossing vinden voor de opelfabriek in Antwerpen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 19th May 2009, 21:41
Evy Van den Schilden Evy Van den Schilden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Vorselaar
Posts: 34
Bodemloze put

Waarom nog zoveel geld pompen in een bodemloze put? Kijk naar wat er tientallen jaren geleden met de mijnen is gebeurd. Men wou nodenloos deze bedrijven openhouden, het kostte de belastingbetaler handenvol geld en het leverde niets op. Deze bedrijven (in het bijzonder bedrijven die gericht zijn op nijverheid) sluiten toch. Dat is nu eenmaal een typisich economisch mechanisme. Er is een tijd van komen en van gaan. Het is de kunst om iedere tegenslag om te buigen in een opportuniteit. Daar moeten we ons op richten, focussen op nieuwe wegen die zich aanbieden en niet kwistig omgaan met geld dat zinvoller benut kan worden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 19th May 2009, 22:33
Philip_Huygelberghs Philip_Huygelberghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 76
Ik zou nu niet direct durven zeggen dat Opel Antwerpen een bodemloze put is.. Je kan binnen de automobielsector zelf ook al nieuwe paden gaan bewandelen, plus de infrastructuur is er. Waarom zou je die dan laten verloren gaan??

Langs de andere kant zou het voor sommige werknemers (ouderen dan) misschien niet zo slecht zijn, ze kunnen er misschien nog met een gouden handdruk van af geraken. Brugpensioen en een ontslagpremie, ik vermoed dat er mensen zijn die er niet echt rouwig om zouden zijn, moesten ze natuurlijk beginnen met brugpensioenen en premies welteverstaan
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.