actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Dikke auto, meer parkeerkosten?
Ja; je moet geld halen waar het zit... 4 28.57%
Nee; ze betalen sowieso al meer taksen... 10 71.43%
Stemmers: 14. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th January 2005, 14:24
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Dikke auto, meer parkeerkosten?

'Dikke auto? Meer parkeerkosten'


Straf bezitters van grote auto's bij de parkeermeter. Dat voorstel doet het Delftse onderzoeksbureau CE in een studie in opdracht van het ministerie van volkshuisvesting, ruimtelijke ordening en milieu.


De onderzoekers willen bezitters van grote auto's meer parkeergeld laten betalen om zo het probleem van de schaarse parkeerplekken aan te pakken. Ook achten zij het mogelijk bij de parkeermeter onderscheid te maken naar het type motor en de uitstoot van vervuilende stoffen, om zo de luchtkwaliteit te verbeteren.

Staatssecretaris Van Geel neemt het rapport, met daarin een reeks van ruim twintig andere 'groene' voorstellen -congestieheffing voor de stadscentra, milieu-eisen bij de aanbesteding van het openbaar vervoer- klaarblijkelijk serieus.

Hij stuurt het naar de gemeenten en provincies, die er zelf een keuze uit mogen maken. Stuiten zij hierbij op wettelijke belemmeringen, dan gaat Van Geel bezien wat daaraan te doen valt.

De Gemeentewet biedt al de mogelijkheid hogere parkeertarieven te hanteren voor grotere auto's. Onderscheid maken naar vervuilende eigenschappen is nog niet toegestaan. Het aanpassen van parkeermeters is bewerkelijk, maar volgens CE kunnen gemeenten alvast beginnen met verschillende tarieven bij het verstrekken van parkeervergunningen.

Dit najaar probeerde de Nijmeegse gemeenteraad de zogeheten SUV's (sports utility vehicles, ook wel bekend als asobakken) helemaal te weren uit de binnenstad. Het college van burgemeester en wethouders liet weten geen wettelijke mogelijkheden te zien voor een totaal parkeerverbod.


Trouw, 31-12-2004
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th January 2005, 14:30
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Op papier lijkt dat wel mooi he. Alleen altijd weer die praktijk hé. Zal wel wat kosten om al die parkeermeters aan te gaan passen. En hoe gaan ze altijd die % uitstoot van elke geparkeerde wagen controleren? Waarschijnlijk op basis van vastgelegde standaarden. Zal wel eventjes duren om elke wagen dan te controleren.

Ook leuk dan als je als vader van een ruim gezien met 4 kinderen genoodzaakt bent om een iets grotere wagen/monovolume te kopen. Waarom denken ze altijd dat mensen met 'dikkere' wagens meer geld hebben?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th January 2005, 15:08
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Ik vind het ook maar iets belachelijks hoor. Zelf hebben wij thuis nu een volkswagen Sharan(monovolume), gewoon voor de gemakkelijkheid en omdat we altijd wel heel wat te vervoeren hebben.
Ook als we naar spanje gaan met de caravan is het handiger om er zoiets voor te zetten dan een smartje denk ik.

Weet je wat misschien meer effect zou hebben? De parkeerplaatsen in de steden superduur maken en die buiten de stad amper of niks laten kosten.
(eventueel een grote parking buiten de stad aanleggen en die in de stad laten verdwijnen)
Zorg ervoor dat aan elke parking een bus stopt en laat de mensen met de bus tot in de stad komen!
Op die parking kan je desnoods nog plekken maken voor grote en kleine auto's he, als dat perse nodig is. maar ik denk niet dat dat veel gaat uithalen. Als een kleinere auto een grotere plek ziet, heb je veel kans dat die de plek inpikt(tenzij je er veel meer voor moet betalen, maar dat vind ik dan weer belachelijk)
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 4th January 2005, 17:00
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik ben ook een voorstander van het openbaar vervoer, maar ook van comfort! En voor oudere mensen is het niet echt comfortabel van op een bus te zitten. Mijn grootmoeder kan dat bv niet door haar rug. En de zitplaatsen op de bussen zijn ook dikwijls bezet. Ik ben voorstander van goedkoop openbaar vervoer, en ik gebruik het ook, maar voor de oudere mensen vind ik het toch niet echt alles. En voor iemand die met vier bengels de bus op moet.., liever zij dan ik hoor!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 4th January 2005, 17:21
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Orgineel gepost door katleen
Ik ben ook een voorstander van het openbaar vervoer, maar ook van comfort! En voor oudere mensen is het niet echt comfortabel van op een bus te zitten. Mijn grootmoeder kan dat bv niet door haar rug. En de zitplaatsen op de bussen zijn ook dikwijls bezet. Ik ben voorstander van goedkoop openbaar vervoer, en ik gebruik het ook, maar voor de oudere mensen vind ik het toch niet echt alles. En voor iemand die met vier bengels de bus op moet.., liever zij dan ik hoor!


Niet alleen de bus is openbaar vervoer!
Denk even aan de trein, de metro, ...
De trein is al een pak comfortabeler!

Ons bomma pakt trouwens bijna elke dag de bus naar het dorp(van putte-kapellen naar kapellen= ong 5 km) omdat ze het stom vind de auto uit de garage te halen en dan moet ge ook nog is gaan parkeren in kapellen. Ge bent er rapper met de bus en die stopt dichter bij het winkelcentrum zegt ze altijd :d

De nieuwe bussen zijn al een pak comfortabeler, maar idd katleen, 't is nog ni alles qua comfort ik pak ook liever den trein, maar da is dan weer een pak duurder
Als ik een oud menske was en voor het openbaar vervoer ni meer zou moeten betalen, kzou het dan toch wel weten: met den trein op 20min in antwerpen met een pak meer comfort,
in tegenstelling tot de bus: een uur op de bus op een hard bankske :s
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 4th January 2005, 18:43
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
als ik het over "nen dikke auto" heb bedoel ik chique BMW's, mercedessen en rangerovers enz... volgens mij bedoelen ze niet echt monovolumes want dat zijn over het algemeen wel gezinswagens denk ik dus het zou idd wel stom zijn om daar meer voor te laten betalen maar voor dure, milieuvervuilende auto's mogen ze van mij gerust wat meer vragen. Zal de mensen mss aanmoedigen om wat meer met de fiets te rijden want daar kan ik mij soms aan ergeren. Dan kom je bijv in Turnhout en dan zie je daar mensen van Beerse en Vosselaar met de auto toekomen, dat is bij God nog geen 7km. Echt schandalig en dan maar zagen dat ze geen parkeerplaats vinden en dat er dringend iets aan het broeikaseffect moet gedaan worden...
Ze zouden beter het fietsen wat meer promoten daar heeft niemand last van en het is nog stukken beter voor het milieu ook.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 4th January 2005, 19:44
Jochen Jochen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Lommel
Posts: 5
Fietsen is niet alleen beter voor het milieu, het is ook beter voor je gezondheid om met de fiets te rijden.
Maar een hoger parkeertarrief voor "dikke wagens" zie ik niet echt zitten.
Wij rijden thuis mee nen Alfa Romeo en dus zouden wij met die maatregel meer moeten betalen dan een kleinere wagen. Daarbij verbruiken nieuwere wagens minder dan de al wat oudere wagens hoe klein die ook zijn. Natuurlijk verbruiken echte sportwagens en jeeps veel meer dan de gewone personenwagens zoals onze Alfa dus zullen ze rekening mogen houden met al die factoren wat het in de praktijk heel moeilijk zal maken om deze maatregel in te voeren.
__________________
Geschiedenis blijft actueel
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 4th January 2005, 20:16
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Citaat:
als ik het over "nen dikke auto" heb bedoel ik chique BMW's, mercedessen en rangerovers enz...


Het is niet omdat je een bmw hebt dat je veel geld hebt.. Ik heb ook een bmw.. Moet ik dan ook dure parkeerkosten betalen als ik op de markt ofzo iets wil gaan drinken? Dat vind ik toch wel belachelijk.. Ik denk dat er andere manieren zijn om bijvoorbeeld het openbaar vervoer te promoten dan die mensen met een bmw of een mercedes te straffen.. Ofwel iedereen gelijk voor de wet ofwel geen wet..
__________________
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 4th January 2005, 20:36
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Het is niet omdat je een bmw hebt dat je veel geld hebt.. Ik heb ook een bmw.. Moet ik dan ook dure parkeerkosten betalen als ik op de markt ofzo iets wil gaan drinken? Dat vind ik toch wel belachelijk.. Ik denk dat er andere manieren zijn om bijvoorbeeld het openbaar vervoer te promoten dan die mensen met een bmw of een mercedes te straffen.. Ofwel iedereen gelijk voor de wet ofwel geen wet..



Cool... welk model?

*Stoef mode on*

Ik heb een Seat Ibiza van 2002 (een zwarte )



*Stoef mode off*

Hehe
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 4th January 2005, 20:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
Het is niet omdat je een bmw hebt dat je veel geld hebt..

dat is geen constante natuurlijk maar je kan niet ontkennen dat dit bij het overgrote deel wel zo is...
en of jij dan ook moet betalen, bij een nieuwe wet of een nieuwe belastingverhoging zijn er altijd wel "onschuldigen" het slachtoffer , je kan nooit voor iedereen goed doen...
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 4th January 2005, 20:44
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Citaat:
Orgineel gepost door wim leenaerts
dat is geen constante natuurlijk maar je kan niet ontkennen dat dit bij het overgrote deel wel zo is...
en of jij dan ook moet betalen, bij een nieuwe wet of een nieuwe belastingverhoging zijn er altijd wel "onschuldigen" het slachtoffer , je kan nooit voor iedereen goed doen...


Kijk hoe ga je dit in de praktijk controleren???

Stel je even voor als controleur van foutparkeerders. (fictief voorbeeld)

- Ah het is een BMW...
- Welk type? 3-serie? 5-serie? Of de nieuwe kleine 1-serie?
- Is het een Diesel of benzine? Of LPG kan ook natuurlijk.
- Hoe zwaar is de motor? Hoe vervuilend dus...
- Oh, het bouwjaar zal ook wel van belang zijn zeker... Een BMW van 12 jaar oud zal niet echt behoren tot een 'rijk' iemand...
- Ok... na dit alles te hebben opgezocht zijn er intussen al elders 3 overvallen gepleegd waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn...
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 4th January 2005, 21:00
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
Kijk hoe ga je dit in de praktijk controleren???

Stel je even voor als controleur van foutparkeerders. (fictief voorbeeld)

- Ah het is een BMW...
- Welk type? 3-serie? 5-serie? Of de nieuwe kleine 1-serie?
- Is het een Diesel of benzine? Of LPG kan ook natuurlijk.
- Hoe zwaar is de motor? Hoe vervuilend dus...
- Oh, het bouwjaar zal ook wel van belang zijn zeker... Een BMW van 12 jaar oud zal niet echt behoren tot een 'rijk' iemand...
- Ok... na dit alles te hebben opgezocht zijn er intussen al elders 3 overvallen gepleegd waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn...

van auto's ken ik zo goed als niets dus ik zou echt niet weten hoe je kan zien of weten of een auto vervuilend is of niet maar moest dit kunnen dan zou ik dat ergens wel zien zitten.
en met je laatste puntje het je natuurlijk wel een punt, maar zijn er in 't stad niet van die parkeerwachters? -> flikken die niets anders (mogen) doen dan parkeerbons schrijven?
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 4th January 2005, 21:08
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Orgineel gepost door Davy V.H.
Kijk hoe ga je dit in de praktijk controleren???

Stel je even voor als controleur van foutparkeerders. (fictief voorbeeld)

- Ah het is een BMW...
- Welk type? 3-serie? 5-serie? Of de nieuwe kleine 1-serie?
- Is het een Diesel of benzine? Of LPG kan ook natuurlijk.
- Hoe zwaar is de motor? Hoe vervuilend dus...
- Oh, het bouwjaar zal ook wel van belang zijn zeker... Een BMW van 12 jaar oud zal niet echt behoren tot een 'rijk' iemand...
- Ok... na dit alles te hebben opgezocht zijn er intussen al elders 3 overvallen gepleegd waar ik spijtig genoeg niet bij kon zijn...



hehe, zie je dat vrouwelijke agentes al doen???
Ik weet niet of jij een vrouw kent die veel van auto's afweet, maar zelf kan ik de merken geneens uit elkaar houden als er geen tekentje opstaat!



Citaat:
maar zijn er in 't stad niet van die parkeerwachters? -> flikken die niets anders (mogen) doen dan parkeerbons schrijven?


den helft daarvan zullen ook wel vrouwelijk zijn hoor! so the questions stays: wie gaat da fatsoendelijk controleren?
Ik denk dat er trouwens ook bij de andere merken wel "dikke vette bakken" zijn die veel vervuilen hoor!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 4th January 2005, 21:13
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door judithgielens
Ik denk dat er trouwens ook bij de andere merken wel "dikke vette bakken" zijn die veel vervuilen hoor!

tuurlijk, waren maar voorbeeldjes hé.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 4th January 2005, 21:34
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Toegegeven...

Aan de gegevens die ze invoeren door middel van je nummerplaat en chassisnummer (die moet bij de recentere wagens zichtbaar staan in de voorruit of zo) al veel gegevens over je wagen verkrijgen. Zo hebben ze direct je merk en type van voertuig. Aangezien ze over de meeste auto's de gegevens wel 'on file' hebben (denk daarmee aan de gegevens die je moet aangeven voor taxen, verzekering, autokeuring,...) kunnen op die manier de parkeerwachters bijna alles te weten komen wat ze willen weten.

Maar ik vraag me af hoe ze alles gaan indelen qua prijs? Wanneer is een wagen meer vervuilend? Enkel als de motor zwaarder is? Wat dan met die stokoude oldtimers?

En hoe moet je dan je ticket gaan halen bij zo een automaat? Moet je eerst 16 menu's doorlopen om je merk, type, motor, bouwjaar, ... in te voeren eerdat je je ticket verkrijgt???

Dus mooi in theorie...maar...
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 4th January 2005, 21:58
A'lies Van Hoof A'lies Van Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: 2220
Posts: 34
Dus mooi in theorie...maar...[/QUOTE]

Ik vind dat helemaal zo schoon niet in theorie. Bij ons thuis hebben we allemaal een grote wagen. Dit niet omdat we het allemaal graag luxueus hebben, maar wel omdat we al een paar keer een serieus accident hebben gehad door het onverantwoord rijgedrag van anderen. Die grotere wagen verhoogt het gevoel van veiligheid.
Maar of we daarom nu nog meer in die parkeerautomaten moeten steken...ik vind van niet.
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 4th January 2005, 22:00
A'lies Van Hoof A'lies Van Hoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: 2220
Posts: 34
Waarom verschiet ik er weer niet van dat dat quote gedoe niet macheert bij mij .....
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 5th January 2005, 00:43
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door A'lies Van Hoof
Waarom verschiet ik er weer niet van dat dat quote gedoe niet macheert bij mij .....


A'lies,
Is al eens een item geweest allhier, nl. post 12-24 op thread http://actualiteit.org/forums/showt...p=1744#post1744
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 5th January 2005, 01:12
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
http://board.carstyling.net/attachm...tid=28918&stc=1

Dees is de mijne.. Wel geen 12 jaar oud

PS : ik krijg het niet als afbeelding geplaatst?
__________________
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 5th January 2005, 09:26
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Orgineel gepost door SuperJef
http://board.carstyling.net/attachm...tid=28918&stc=1

Dees is de mijne.. Wel geen 12 jaar oud

PS : ik krijg het niet als afbeelding geplaatst?



Ik denk ni da we hem kunnen zien Jef, ge moet ingelogd zijn op dieje site
kunt ge hem ni kopieren en evt plakken in een word-document? en hier dan als attachment toevoegen?
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.